Kane Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 er det noen som vet åssen det er å sette på nos på en 03mod tahoe? Så du er altså ikke interresert i produktene til konkurrentene deres? NX Express bla. lager også brukbare kit, det er ikke bare Nitrous Oxide Systems som driver med sånt. Hadde nok heller tenkt litt mer varige løsninger enn morrogass da. Det er jo, som nevnt, kjedelig å fylle på ei flaske for hver forbikjøring. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Februar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Bergheim tar 75000 for montering av kompressor og da øker du fra 273hk til 500. Men er som sakt tidligere her om å fylle flaska. Regner "vet ikke men regner" med at du fint kan slenge på ett 150-200hk gass kit på den motoren men da tømmer du den flaska FORT. Sett på et 75hk kit så gir det merkbar effekt økning samtidig som flaska holder en stund. Hørt at med 10l flaske og 75hk kit må du fylle etter 12-18 drag på 1/4 mile. Men alt er relativt da. Hvor ofte kommer du til å bruke gass i vanlig trafikk? Ved hvert pådrag? Par ganger om dagen? Par ganger i uka? Gang eller to i måneden? Dette må nesten de gutta som kjører med det til vanlig svare på men en jeg kjenner har 2X10l i en rodd og han fyller 1 gang per sommer. V8 big blokk 600hk+. Så hvis du ikke bruker knappen i hvert lyskryss og ved hver aks trenger du ikke nødvendigvis å kjøpe klippe kort på AGA :usa: Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Februar 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2006 Bergheim tar 75000 for montering av kompressor og da øker du fra 273hk til 500.Men er som sakt tidligere her om å fylle flaska. Regner "vet ikke men regner" med at du fint kan slenge på ett 150-200hk gass kit på den motoren men da tømmer du den flaska FORT. Sett på et 75hk kit så gir det merkbar effekt økning samtidig som flaska holder en stund. Hørt at med 10l flaske og 75hk kit må du fylle etter 12-18 drag på 1/4 mile. Men alt er relativt da. Hvor ofte kommer du til å bruke gass i vanlig trafikk? Ved hvert pådrag? Par ganger om dagen? Par ganger i uka? Gang eller to i måneden? Dette må nesten de gutta som kjører med det til vanlig svare på men en jeg kjenner har 2X10l i en rodd og han fyller 1 gang per sommer. V8 big blokk 600hk+. Så hvis du ikke bruker knappen i hvert lyskryss og ved hver aks trenger du ikke nødvendigvis å kjøpe klippe kort på AGA :usa: 75000kr for montering da trur jeg ikke det blir noe,hehe! Det blir bare 1-2 ganger i måneden, når vi skal på hytta å sånt! Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Det sier du nå før det er montert ja. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Det sier du nå før det er montert ja. det er litt penger da! 500hk får du etter montering, det napper jo gått da, men bruker jo litt mere bensin vis du gir på da,hehe! Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OldSchool Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 http://store.summitracing.com/default.asp?target=partdetail.asp&autofilter=1∂=PWA%2DK10522%2D101&N=115+4294925239+4294839032+4294908216&autoview=sku Kompressorkit til 3300$. Ikke ille det Siter VW 1300, 1968 They don't make 'em like they used to, I'll make them even better...... 1968 Boble "Old Speed" prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 http://store.summitracing.com/default.asp?target=partdetail.asp&autofilter=1∂=PWA%2DK10522%2D101&N=115+4294925239+4294839032+4294908216&autoview=sku Kompressorkit til 3300$. Ikke ille det da bruker den vel 1,5-2,5l på mila tenker jeg, det blir for mye vøttø! Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OldSchool Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Koster å være kar! :soldiersf Siter VW 1300, 1968 They don't make 'em like they used to, I'll make them even better...... 1968 Boble "Old Speed" prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Februar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 Koster å være kar! :soldiersf ja det gjør det!=) Siter Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Februar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2006 da bruker den vel 1,5-2,5l på mila tenker jeg, det blir for mye vøttø! Da tror jeg du burde sjekke hva den bruker i utgangspunktet. Orginalt bruker den 1,8 på landevei og 2,0 på bykjøring. Så hvis den bruker 1,5 etter montering av kompressor må jo det være ett kupp:) 200hk mere og 0,3L mindere på mila. Da hadde hvertfall jeg kjøpt tvert happyhappy Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 1.8 på småkjøring og 1,2 på langkjøring er min erfaring. 500 hester hørtes optimistisk ut.Har kjørt Tahoe med Kompressor kit (Whipple-charger).Den gikk brukbart men 500 hester var det langt i fra.Men den bilen var 100% standard ellers.Med headers, fjerning av katter, eksos, reprogramering (løse Chipper sluttet man med for over 10 år siden på disse) kan det hende kompressoren hadde kommet til sin rett. Det finnes masse trimgrier til disse motorene, men for oss nordmenn er jo forbruket vesentlig.Jeg har ikke lyktes å finne noen tester som også viser forandringen på forbruket med de forskjellige trim triksene. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 1.8 på småkjøring og 1,2 på langkjøring er min erfaring. 500 hester hørtes optimistisk ut.Har kjørt Tahoe med Kompressor kit (Whipple-charger).Den gikk brukbart men 500 hester var det langt i fra.Men den bilen var 100% standard ellers.Med headers, fjerning av katter, eksos, reprogramering (løse Chipper sluttet man med for over 10 år siden på disse) kan det hende kompressoren hadde kommet til sin rett. Det finnes masse trimgrier til disse motorene, men for oss nordmenn er jo forbruket vesentlig.Jeg har ikke lyktes å finne noen tester som også viser forandringen på forbruket med de forskjellige trim triksene. Jeg har alderi målt hva min bruker jeg. Quotet bare det som står i instruksjons boka jeg. Vet ikke om det er noe forskjeld på din 2000 mod og min 2002 mod? Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Jeg pleier å regne ut, og har aldri vært over 1,8.Jeg har bare 3 km til jobb, og bruker ofte lengre tid på å skrape is med motoren i gang enn på selve kjøreturen. Jeg har nå bestemt meg for å montere gass anlegg.Har time om en mnd.Kommer ned i ca 10 kr milen da. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Tullgas , sorry lystgas. er tull i "vanlig" trafikk, funker sikkert på strippen, jeg monterte det på min tbi-90 350 motor, har ikke brukt opp en flaske. skulle gi 100hp men de kommer der du minst trenger det kun på fullgas.....mitt forslag kjøp flaska å si till alle at du har lystgass, ingen vil merke forskjell uansett :-) For flaska er blå å fin.................. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Må "ladde" på mer enn 100 hk. :scared :scared Har kjørt med 200 hk dyser på Trans Am`n og det merkes ivertfall :naaaws Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.