Gå til innhold

ny einser på meg, 1980 1,3l

Ranger emnet


henning_dt85

Anbefalte innlegg

Hei! nå har jeg kjøpt meg en ny einser, en marsrød ( hvertfall rød) 1980 LS, med 1300 motor og svart interiør, og det aller beste; små baklykter og dashbord. Det har gått et drivledd på den, og den skal på eu-kontroll i mars ( kniven på strupen det, neida :D). Den er nesten rustfri, utenom litt kjeks i høyre kanal bak( med tanke på den velkjente kjeksen som gror fortere på einsere enn gress om sommeren) . Så veldig hel og fin ut i gulv og kanaler samt hjulkasser ellers. Er ellers litt sparkel som har sprekt på venstre bakskjerm, sikkert etter en tidligere rettet skade. Den har ellers bare gått 143.000, interiøret er strøkent og det følger med en cd-spiller :D

 

Første punkt på lista blir å få bilen godkjent for de norske veier 2 år til, så blir det stilbygging....:D

 

Så lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre med denne bilen. Den får hvertfall beholde baklykter og dashbord, samt jeg skal få på kromfangere ( de gamle til Ekkoj, ikke spesielt pene og rustfrie, menmen..). jeg tenkte litt på original Gti-look fra 1976, med 1300-motor :D (da blir kromfangerne lakkert svarte), og skjermbreddere er det allerede satt på, men likevel er det vanskelig å få tak på deler som bl.a det originale gti-rattet og interiøret, så jeg lurer på om jeg heller skal kjøre rat-look LS-sleeper stil med rustne kromfangere og krom ellers rundt omkring. Har tilgang på kromlister osv. Skal bli så billig som mulig egentlig, siden dette bare er bruksbil. Henter bilen til helgen igjen, da blir det bilder og updates ;).

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takekr for mange svar. Bilder kommer når jeg har overtatt den :)

 

 

Marsrød <3

Bilder!! :D

 

Blir gøy dette... kan aldri få for mange einsere ;)

 

Nei, skulle gjerne hatt flere av litt eldre årgang jeg, men da mått jeg vel tømt hovedlageret til veng :cocain:

 

Jeg så faktisk en veldig gammel einser (sjekk ut carspotting; einser sett i hønefoss/bærum), og da fikk jeg ratlooken inn i varmen :D

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært knallers med original GTi stil da! :)

 

Gratulerer med "ny", fin bil ;)

 

Jeg er forresten så heldig at jeg har 20 blader av det engelske Autocar, og enda heldigere, jeg har Autocar 100 Greatest Road Test. Ser nå på originale Golf GTi.. Den er bare helt nydelig :)

 

EDIT: Den er på nett! :D

 

http://www.autocar.co.uk/RoadTest_Summary.asp?RT=202087

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, fett. Bare synd den det er bilde av der er for ny da :(. Hvis jeg skal ha Gti-look må det jo være den skikkelige originale fra 76-78 ;).

 

Men jeg trenger jo litt mer info om de første GTi`ene da, som;

 

-hadde den bakrutevisker?

-var det svart felt i bagasjeluke, mellom baklykter og 2 striper nede på sidene?

-var det rød list i grillen?

-noen som ble levert uten soltak?

-ble noen levert med bare 2 lykter foran?

-hadde den svarte sidelister som senere Golf C?

-hadde den feite innvendige justerbare speil?( ikke som at de er så fete da :))

-hadde den svart list på bagasjeluka ( som LS/GLS hadde en kromma)?

 

tja, det er vel kanskje det eneste jeg stusser litt over, finner ingen skikkelige bilder av disse bilene på nettet som forklarer dette.

 

jeg har jo allerede en som skal bli old-school, hva skal jeg med en til? hehe. jeg har jo litt gti-stæsj liggende i kjelleren, som golfball-girkule og emblem til grillen, kan jo også lett få tak på litt av detaljene. Hadde jo egentlig tenkt litt på å bruke platemakerkunskapene mine og lage swallowtail( den er faktisk ikke så vanskelig å lage, bare være nøye med sveising og forming av platene, samt sparkling etterpå), men har ikke tilgang på utstyr og garasje nå....:(

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trenger jo litt mer info om de første GTi`ene da, som;

 

-hadde den bakrutevisker?

-var det svart felt i bagasjeluke, mellom baklykter og 2 striper nede på sidene?

-var det rød list i grillen?

-noen som ble levert uten soltak?

-ble noen levert med bare 2 lykter foran?

-hadde den svarte sidelister som senere Golf C?

-hadde den feite innvendige justerbare speil?( ikke som at de er så fete da :))

-hadde den svart list på bagasjeluka ( som LS/GLS hadde en kromma)?

 

 

Skal prøve å svare så godt som mulig ut fra hukommelsen:

 

1) Nei, men det var tilgjengelig som ekstrautstyr fra modellår 1977.

 

2) Ja.

 

3) Vet ikke. Men vil anta at svaret er ja.

 

4) Ja.

 

5) Ja.

 

6) Nei. Den hadde de samme speilene som Golf C hadde.

 

7) Nei. Alle GTI'er hadde bare en foliestripe på bakluka og ingen list.

Den hadde også striper nederst på dørene.

 

En liten tilføyelse: Jeg har nå funnet ut at GTI'en hadde svart folie rundt bakruta også. En annen detalj er spoiler på venstre viskerarm.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår