Gå til innhold

Chris sitt prosjekt

Ranger emnet


Chriz CivicMan ;)

Anbefalte innlegg

Vært stille her en stund nå, men idag fant jeg skrutrekker'n og kniven og gjorde et par småting som gjør at det ser litt bedre ut..

 

1. punkt var å fjerne bakruteviskeren, så tenkte å lage en liten 'how-to' i samme slengen..

 

Aller først må du ta av hele plate på innsiden av bakluka, den sitter først festet med en skrue i hvert 'håndtak'..

 

IM000167.jpg

 

Når du har fått ut de, så sitter resten av plata festet med klips rundt hele, og de sitter ganske godt, så du må rett og slett bare ta tak i plata og nappe hardt for at de skal løsne.. Lite tips er å ta hjørne for hjørne, for det er veldig lett at denne plata sprekker..

Når du da får den av, ser det slik ut..

 

Plate ute:

IM000168.jpg

 

Innsiden av bakluka:

IM000169.jpg

 

Viskermotoren sitter festet med tre skruer (10mm) og er den sølvfargede 'dingsen' oppe ved vinduet.

 

IM000170.jpg

 

Skru av skruene, fjerne og plombere slangen til spylervæske og ta ut kontakten.

 

Så må du vippe opp den lille 'hetta' som sitter på viskerarmen og løsne skruen som holder armen fast. (tror det er 13mm.) Løsne armen, den kan sitte no sinnsykt, så du må bare vri litt og nappe i den, så løsner den til slutt..

 

IM000171.jpg

 

Fjerne den gummipakningen som sitter igjennom ruta og sette i den velkjente 'pluggen' fra Torshov/Mekonomen/Bilxtra bla bla bla..

Sånn ser den ut..

 

IM000164.jpg

 

Badabing - Badabom, vips så ser bilen din litt penere ut i ræva :D

Ja, jeg har møkkete bil.. :shake

 

IM000172.jpg

 

Det siste jeg gjorde var å felle et sett med diskanter ned i dashbordet.. Har dette som en midlertidig løsning, til jeg får bygd disse inn i A-stolpen!

 

IM000174.jpg

 

Et annen morsom ting jeg har gjort i dag var å kjøre to litt artige biler..

 

CrossPolo:

IM000157.jpg

 

Og den nye Golf GT.. Den gikk overraskende bra til å være en 1.4.. Sykt drag tidlig i registeret og blir ikke borte før rundt 6500-6700rpm..

 

IM000158.jpg

 

IM000159.jpg

 

Kul 'feature' i instrumentpanelet, egen 'BOOST' måler.. Hihi..

 

IM000160.jpg

 

Vel, that's it for today.. Enjoy!

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 235
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var smart det du gjorde, både viskeren og høyttaleren :)

Fete biler du har kjørt også :D

 

Jepp, ser mye bedre ut uten visker bak.. Og det orginale frontsettet holder så lenge jeg ikke skal konkurrere noe spess, så bare å legge til et sett med diskanter gjør at lyden min blir MYE bedre!

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var sommerstasen på.. Bare få på høydejusterbart nå, så blir det nok bra! Ble bare to brukbare bilder, så poster vare de to..

 

IM000175.jpg

 

IM000182.jpg

 

Slenger med et bilde av stereo'n også.. Ikke no fancy, det spiller høyt og det holder!

 

IM000179.jpg

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

 

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår