D-1 Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 noen som har noe peiling på hvordan disse forsterkerene funker.er på mobilsentrum jeg fant denne.var jo sinnsykt billig for en 1000 w forsterker.men det spørs jo på kvaliteten da!!! http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=143245655&n=517554917&pn=792292538 Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dinglevims Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Har ikke noen erfaringer med akkurat den forsterkeren du har valgt, men jeg ville nok tenkt meg om både to og ti ganger før jeg kjøpte forsterker fra mobilsentrum. En kamerat av meg kjøpte denne: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=143245655&n=517554917&pn=661814462 Selv om den er billig er den absolutt ikke verdt pengene. Bare juks og bedrag hele greia. Siter 2002 Jaguar XJ 3,2 V8 Executive 1993 Audi 80 2.0S Avant Jettaeinser.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Alle sånne billigfirmaer som selger stereo.reklamerer med bare bullshit, for det skal mye til å få 1000w til 150nok,(eks) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2003 Ehh... Trur nok det der blir som å kjøpe katta i sekken... Uten å få med katta tilogmed. Sjekk dette: RMS 4 x 100W (4 Ohm) RMS 4 x 125W (2 Ohm) Vitner om en strømforsyning som er helt på bærtur. Tipper den går skikkelig tom, når du drar på. Hm... Nesten så jeg kunne tenkt meg å kjøpt en, for å ha i butikken. Kunne vært kult å demonstrert forskjellen til kunder som trur man får Merchedes kvalitet for prisen av en Lada. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Ryktene sier at Clas Ohlsons nye bilforsterker serie danker ut Rockford Fosgate på de fleste punkter...... hmmm.... Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Originally posted by Celikar Ryktene sier at Clas Ohlsons nye bilforsterker serie danker ut Rockford Fosgate på de fleste punkter...... hmmm.... Det er det dumeste jeg har hørt.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Originally posted by Celikar Ryktene sier at Clas Ohlsons nye bilforsterker serie danker ut Rockford Fosgate på de fleste punkter...... hmmm.... Hmmm... Er det mulig at du sitter på et vorschpiel og begynner å få litt innabords? Du må ikke tro på alt du hører. Rockford Fosgate har endel verdensrekorder i dB... Også er de det største merket i USA. Om Clas Ohlson sine forsterkere hadde vært bedre, så hadde det skapt rystelser verden aldri hadde kommet seg etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Som jeg skulle ha sagt det selv... Den dagen noen slår meg med mine RF forsterkere med Claes Olsson forsterkere så selger jeg bilen og anlegget BILLIG !! Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Mai 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2003 Originally posted by Rockford Seat Som jeg skulle ha sagt det selv... Den dagen noen slår meg med mine RF forsterkere med Claes Olsson forsterkere så selger jeg bilen og anlegget BILLIG !! Det er den dagen griser kan fly det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Hehe. Vakke helt seriøst ment. Men gleder meg til den dagen Discovery sender dokumentar om en gris med jetpack på ryggen. Satser på jetpack malfunction og billig bacon.... Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 ELTEK (http://www.dynabel.no) selger noe bilforsterkere av merket SAGA. Generelt selger ikke eltek "dritt", men disse bilforsterkerne er rett billige jo. 2x75Wrms (500Wmax) koster 898kr, og 4x50Wrms (640Wmax) 1198kr. Ampene har filter, bassboost og høynivåinngang faktisk, slik at man kan koble signalet på ampen rett på høytalerutgangen på cd-spilleren.... Hvert fall, dette kan nesten virke som jeg driver reklame for ELTEK :P Men forsterkerne virker helt "greie"? Har alle funksjoner jeg trenger, har ikke noe påkostet design (som vitner om besparelser i det tekniske!). Det som er med billige forsterkere er at de låter dritt, grunnet "mange oppgitte watt" men allikevel liten strømforsyning som får enorme "pusteproblemer".. Derfor ser man alltid på størrelsen på SIKRINGEN til forsterkeren for å avgjøre hvor kraftig den er. For da ser man max strømtrekk sånn cirka. På tokanalsforsterkeren er sikringene 2x25A, og på firekanalern er det 2x20A! Dette er vel ikke så værst?? Si jeg hadde kjøpt den tokanalsampen, som da kan trekke 50A før sikringene ryker, og yte 250Wrms brokoblet (tror de er ærlige her!), ville det vært noe å drive ett subelement med? Elementet mitt er forøvrig en Focal 13" med 92,5db følsomhet og 600/300w, som jeg bygger i lukket kasse. http://www.mamut.com/dynabel/subdet294.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by mfafa Si jeg hadde kjøpt den tokanalsampen, som da kan trekke 50A før sikringene ryker, og yte 250Wrms brokoblet (tror de er ærlige her!), ville det vært noe å drive ett subelement med? Elementet mitt er forøvrig en Focal 13" med 92,5db følsomhet og 600/300w, som jeg bygger i lukket kasse. http://www.mamut.com/dynabel/subdet294.htm Om du har råd til å "kaste bort" pengene den forsterkeren koster, kan du jo prøve. Vanskelig å uttale seg om en forsterker som ikke er prøvd. Og i utgangspunktet trur jeg ikke du får en merchedes til den prisen. Gode komponenter koster mer enn billige/dårlige. Men for all del... Man kan jo bli overrasket. Når du allerede har et så godt element som du har, så burde du faktisk gi den en forsterker som den fortjener. Focal selv mener at du bør bruke Audison på elementene sine. De har tilogmed lagt ut alle Audison forsterkerene på hjemmesidene sine. Og Audison sine monoforsterkere er strømsterke så det holder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxidriver Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by Bisarre Om du har råd til å "kaste bort" pengene den forsterkeren koster, kan du jo prøve. Vanskelig å uttale seg om en forsterker som ikke er prøvd. Og i utgangspunktet trur jeg ikke du får en merchedes til den prisen. Gode komponenter koster mer enn billige/dårlige. Men for all del... Man kan jo bli overrasket. Når du allerede har et så godt element som du har, så burde du faktisk gi den en forsterker som den fortjener. Focal selv mener at du bør bruke Audison på elementene sine. De har tilogmed lagt ut alle Audison forsterkerene på hjemmesidene sine. Og Audison sine monoforsterkere er strømsterke så det holder. har selv komplett focal anlegg i bilen min og jeg har audison forsterker som drar alt sammen(VRx 6.420)jeg er kjempe fornøyd med lyden men skal bytte til en ny spiller om ikke alt for lenge, blir nok alpine spiller da gitt..:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by Bisarre Om du har råd til å "kaste bort" pengene den forsterkeren koster, kan du jo prøve. Vanskelig å uttale seg om en forsterker som ikke er prøvd. Og i utgangspunktet trur jeg ikke du får en merchedes til den prisen. Gode komponenter koster mer enn billige/dårlige. Men for all del... Man kan jo bli overrasket. Når du allerede har et så godt element som du har, så burde du faktisk gi den en forsterker som den fortjener. Focal selv mener at du bør bruke Audison på elementene sine. De har tilogmed lagt ut alle Audison forsterkerene på hjemmesidene sine. Og Audison sine monoforsterkere er strømsterke så det holder. Focal trenger mye strøm iallfall Polykevlar som jeg har erfaring med.... Hadde PG før, 2 kanaler som skulle være veldig bra, kosta ca 7500 når den kom.... Bytta til Audison(Hadde bilen til Taxidriver før... )Og den dro basseren MYE bedre..... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg