Gå til innhold

integrale/mgb: BMW 325 turbo

Ranger emnet


integrale/mgb

Anbefalte innlegg

Litt OT, men testet du med LMM på trykksiden, siden du flyttet over til før turbo?

En fordel ved å ha den på trykksiden, er vel at man kan bruke åpen dumpventil :D

 

prøvde først på trykksiden ja men flytta over etterhvert da jeg fikk tips om at det var ett bedre alternativ (av alle på verkstedet jeg jobber). lmm har mye "fin-elektronikk" og er lag for å bli sugd opp ikke dyttet opp med trykk. vet ikke om det har så mye å si men koster så lite i tid å arbeid å flytte den over til innsugssiden så hvorfor ikke gjøre det så er man sikker?. sier ikke at jeg har rett men tror det bare, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nydelig, 325 turbo er alltid like moro....

 

Åssen gjorde du\dere med oljetilførselen til turboen ?

 

Mvh

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tok vi fra der oljetrykk giver står. å pluss en seperat måler. da ser du trykket som turbo får. retur ble mont i blikka.

DSCN0373.jpg

 

Okay, takker for svar :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent :)

 

Hva er gjort med bensin/tenning for å henge med den ekstra lufta turboen gir?

en annen bensin regulator er vel det eneste som det ble gjort noe med.

 

jeg driver i hovedsak med rør systemet. andre tar seg av motor delen, men skal få en rapport innen rimelig tid vist det er ønskelig?

 

begynner snart på ett nytt prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen bensin regulator er vel det eneste som det ble gjort noe med.

 

jeg driver i hovedsak med rør systemet. andre tar seg av motor delen, men skal få en rapport innen rimelig tid vist det er ønskelig?

 

begynner snart på ett nytt prosjekt

 

AH! :)

 

Høres svært interessant ut.. Jeg har en M50B25 motor der jeg tenker på å gå for budget turboinstall. Har tenkt på å benytte meg av en T3 Turbo og BTR for å gi nok bensin, også la motoren ta seg av tenning selv. Det burde holde til 0,5bar. Jeg skal senke litt av kompresjonen i motoren ved hjelp av MLS toppakning.

 

Kan du sette meg i kontakt med de som har holdt på med motoren? MSN f.eks?

 

Lag rør til meg også :D

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uansett T3 kompressordel er "på tok" for liten for en 2.5-liters sekser. Grunnet den lille knøtten av en turbindel og det lette, lille kompressorhjulet vil turboen spinne opp alt for tidlig og "surge" noe forferdelig; noe som etter %TID% kan, og vil ødelegge turboen helt. Dette kan være etter en dag eller etter ett år; en turbo er slett ikke designet for å operére under surge. Motoren kommer antakeligvis til å virke troll-sterk opp til rundt en 4000 omdreininger, for så å bare dø helt ut (den korka i eksosen som er T3 turbindelen lager så enormt mye mottrykk at eksosen ikke kommer seg ut fort nok). Plotter man inn verdiene på kompressormappet kommer ikke punktene engang til å være i nærheten av å være inne på arket en gang. Den minste turbinen jeg ser for meg man kan bruke er et T3 0.82 A/R hus med et T350 "Stage 5" turbinhjul, i kombinasjon med et minimum 50-trim T4 kompressorhjul i et "E"-hus, kanskje aller helst større kompressorhjul relativt til effektuttaket.

 

OBS! Hele innlegget er ren spekulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH! :)

 

Høres svært interessant ut.. Jeg har en M50B25 motor der jeg tenker på å gå for budget turboinstall. Har tenkt på å benytte meg av en T3 Turbo og BTR for å gi nok bensin, også la motoren ta seg av tenning selv. Det burde holde til 0,5bar. Jeg skal senke litt av kompresjonen i motoren ved hjelp av MLS toppakning.

 

Kan du sette meg i kontakt med de som har holdt på med motoren? MSN f.eks?

 

Lag rør til meg også :D

Rør det kan jeg lage men det med motor legger jeg meg ikke borti, men kan sette deg i kontakt med han som har drevet med denne da. men en som skrev inn her ser ut til å kunne en del så kanskje han har litt forslag til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uansett T3 kompressordel er "på tok" for liten for en 2.5-liters sekser. Grunnet den lille knøtten av en turbindel og det lette, lille kompressorhjulet vil turboen spinne opp alt for tidlig og "surge" noe forferdelig; noe som etter %TID% kan, og vil ødelegge turboen helt. Dette kan være etter en dag eller etter ett år; en turbo er slett ikke designet for å operére under surge. Motoren kommer antakeligvis til å virke troll-sterk opp til rundt en 4000 omdreininger, for så å bare dø helt ut (den korka i eksosen som er T3 turbindelen lager så enormt mye mottrykk at eksosen ikke kommer seg ut fort nok). Plotter man inn verdiene på kompressormappet kommer ikke punktene engang til å være i nærheten av å være inne på arket en gang. Den minste turbinen jeg ser for meg man kan bruke er et T3 0.82 A/R hus med et T350 "Stage 5" turbinhjul, i kombinasjon med et minimum 50-trim T4 kompressorhjul i et "E"-hus, kanskje aller helst større kompressorhjul relativt til effektuttaket.

 

OBS! Hele innlegget er ren spekulasjon.

Hvordan gikk det med den 325 (TURBO) som du skulle bygge for noen år tilbake? har du noen tips defra ? kommet langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med den 325 (TURBO) som du skulle bygge for noen år tilbake? har du noen tips defra ? kommet langt?

Nei, den har vi ikke sett. Det må ha vært mange år siden jeg eventuelt snakket om 325-turbo; klarer ikke engang å huske at jeg hadde noen konkrete planer engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg veldig enig med Mr. Ryeng ang. turbovalg! Mener bestemmt T3/T4 E50 T3.82 STG V på en M20B25 er passe, STG III .63 til nød. Såpass liten turbo som er montert nå vil gi mye effekt og moment på lave turtall, noe som har en tendens til å knuse differ og girkasser. For ikke å snakke om ekstra påkjenning på interne motordeler.

 

Noe annet jeg la merke til er avstanden mellom kompressorhus og innerskjerm. Motoren vil gjerne vri seg ved pådrag noe som igjen vil slite på turbo/grenrør. Er det nok fall fra turbo til bunnpanne for oljereturen?

 

Ellers grymt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg veldig enig med Mr. Ryeng ang. turbovalg! Mener bestemmt T3/T4 E50 T3.82 STG V på en M20B25 er passe, STG III .63 til nød. Såpass liten turbo som er montert nå vil gi mye effekt og moment på lave turtall, noe som har en tendens til å knuse differ og girkasser. For ikke å snakke om ekstra påkjenning på interne motordeler.

 

Noe annet jeg la merke til er avstanden mellom kompressorhus og innerskjerm. Motoren vil gjerne vri seg ved pådrag noe som igjen vil slite på turbo/grenrør. Er det nok fall fra turbo til bunnpanne for oljereturen?

 

Ellers grymt :)

Avstanden fra turbinhuset er på gode 30mm. (bilde lyver) så det burde nok holde godt. ellers er det avstand 10 mm på alle rør. fall fra turbo ned til blokka er på ca 150mm så det skulle nok holde vil jeg tro. turbo å grenrør er ferdig sats så akk det kan jeg ikke utale meg så mye om egentlig. men så vidt meg bekjent har den god effekt fra 3000 rpm til til sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår