Volvo240R Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 passe langt i fra original da ell..... Nesten original... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Nesten original... hmmmm , det vil si ??? for viss du får solgt en B230K maskin i tilnermet orginal tilstand for 25 lapper , så kan du godt få selge FT maskina mi for 100k... :D Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Var nok ikke original. Alf Eng som hadde maskinert og balansert delene i den. Bremset 218 hk uten turbo i benken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Borring, nye stempler, råder, balansering, porting, kam, weber gassere +++ Selvkost 40.000kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 hehe nettopp....da er d ikke så rart at du fikk noe for den motoren da....hehe må ha fløtta seg passe bra da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 Tja, men ikke bra nok ;) Ny er på vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pio| Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 er ikke akkurat noe glad i k motora selv..men er egentlig fornøyd med den som sitter i vogna mi (b200k)..gått 300.000 ++ og fungerer helt greit..HADDE toppfart på 185-195 med den..så klart har det vært vurdert å bytte til en anna motor..men tror nok det ikke skjer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Mage hk er det i b230k? En kompis som hadde en, veldig fornøyd han gikk godt og billig, i motsetning til A som han har nå, åssen er det¨å sette A-insug og gasser på K, er jo en grei kam i den. Har ikke alle 200 0g 230 forbrenningskammer i stempla a? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 er ikke akkurat noe glad i k motora selv..men er egentlig fornøyd med den som sitter i vogna mi (b200k)..gått 300.000 ++ og fungerer helt greit..HADDE toppfart på 185-195 med den..så klart har det vært vurdert å bytte til en anna motor..men tror nok det ikke skjer eg hadde 230K i 240 før eg bytta , gjekk godt den alså , men sleit med tomgang og choke osv... den var trillet 340000km , hadde 200 med den... gjekk fint det :P Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 pm om du er interessert i en b230f motor :) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Mage hk er det i b230k? 115/116hk spørs hvor du leter, og 192NM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Mage hk er det i b230k?En kompis som hadde en, veldig fornøyd han gikk godt og billig, i motsetning til A som han har nå, åssen er det¨å sette A-insug og gasser på K, er jo en grei kam i den. Har ikke alle 200 0g 230 forbrenningskammer i stempla a? Jeg kan ta noen bilder av hvordan det ser ut. Det stemmer som du sier at stemplene er skålforma på a-motoren også, men dette er veldig lite sammenliknet med stempla på k-motoren. Det er derfor vanlig å si at forbrenningskammeret sitter i toppen på disse. Når det gjelder det med a-innsug og forgasser på k-motorn så er ikke jeg så begeistret for det. Det fører som regel til at den bruker med bensin + en grusom ettertenning dersom du ikke får ordna med bensinkutt. Jeg har hatt meget bra resultat med å sette lh-2.4 på k-motorn. Kjempebra svar på gassen, og lavt bensinforbruk. Kammen i k-motorn er som regel T-kammen. Det er sammen med m-kammen den snilleste kammen volvo har laget til b230. Ulempen med designet som er på k-motorn (heron) er at stemplene blir mye varmere enn i en "vanlig" motor med forbrenningskammerene i toppen. På grunn av dette er heron topper helt ubrukelig på turbomotorer. (Selv om cosworth lagde en slik som vant en del race. Men da snakker vi om stempler til sinnsyke priser, samt motorer som slamrer som et pukkverk når de er kalde og vanligvis bare går et race før total overhaling) Men han som starta tråden skulle vel ha en motor til bilcross, og da er nok b23E å foretrekke. Er i allefall den nesten alle som kjører voc bruker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 styr unna b200k. Hvorfor det? Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 styr unna b200k. Why? damndamn Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Fordi at det er originalmotoren i visse utgaver av 360 og 240DL ("Døds-Lat")? Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.