Volvo240R Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 Bilder av støpeform osv til carbonboksen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Ja gjerne den og. Støpte du alt rundt en form og så kappet det i 2 etterpå? Jeg tenkte å støpe alt rundt noe skumgummi som jeg seinere kunne løse opp i lynol. Da vil jo bare det jeg har støpt sitte igjen, men er litt usikker på hvordan det blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2006 Støpte det rundt styrofonen ja, og så kuttet den i to slik jeg ville ha den.. Bilder kommer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 Se her http://badster.se/bilarna_bygget_visa.php?start=50&bad=10&id=28 Her støper de med polyester og carbonfiber duk i en glassfiberform. Er det riktig måte å gjøre det på? De støper jo på akkurat samme måte som med glassfiber. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Denne måten carbon støping vil jo ikke lette delen i forhold til en glassfiber del. Skal carbon delen bli lett må den støpes slik at forholdet mellom vekten på duken og vekten av polyesteren/epoxy'en blir optimalt. Ved vakum støping KAN man komme ned i en en reduksjon i polyester mengden på hele 40%, dette vil dermed gi en betydelig vekt reduksjon i forhold til vanlig hånd opplegg. Ved håndopplegg klarer du ikke rulle duken med så lite polyester, den vil bli for tørr. Så slik støping som svenskene her har gjort vil bare gi en cool look, ikke noe vektreduksjon annet enn at de kansje sparte ett glassfiber lag ved å støpe med carbon duk som er en hel del stivere. Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_FB Skrevet Mars 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2006 Se her http://badster.se/bilarna_bygget_visa.php?start=50&bad=10&id=28 Her støper de med polyester og carbonfiber duk i en glassfiberform. Er det riktig måte å gjøre det på? De støper jo på akkurat samme måte som med glassfiber. Jeg kunne ikke se noe sted at de brukte polyester.. det de bruker har de jo bare i en "haribo" boks... Går ann med polyester også men epoxy hefter bedre. Blir sikkert stivere/sterkere også.. Tror de fleste som støper i carbon fiber bare er ute etter looks... Det er iallefall jeg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet April 14, 2006 Rapporter Share Skrevet April 14, 2006 hei, jeg har funnet et panser jeg syns er dødsfet og som jeg vil ha på bilen min. Det er egentlig ikke til bilen min så jeg blir nødt til å tilpasse det med glasfiber selv. men problemet mitt er at produsenten jeg kjøper fra kan bare levere i carbon. Vil jeg kunne feste glasfiber på carbon? vil jeg kunne lakkere carbonen i vanlig farge(altså dekkfarge og ikke få carbonlook etterpå). Jeg vil jo ikke akkurat klare å få det fint hvis jeg ikke får lakkert alt i en farge :P takk for svar Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet April 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2006 Kommer an på, hva dem har brukt. For å holde carbonen på plass.;) Resign type Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Hvor mye måtte du betale for matrialer? Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 Veldig fin how 2 do:) Mulig jeg skal prøve etter vert å støpe en plate til å ha div. målere i, til bilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Juni 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 http://search.ebay.com/carbon-fiber-cloth_W0QQfsooZ1QQfsopZ1QQssPageNameZWLRS Mye carbon duk her.. til bra priser.. Lurer litt på åssen jeg ska ta en avstøpning av midtkonsolen min jeg?? Eller om det blir litt for mye for en som aldri har jobbet med carbon.. Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Juni 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2006 http://search.ebay.com/carbon-fiber-cloth_W0QQfsooZ1QQfsopZ1QQssPageNameZWLRSMye carbon duk her.. til bra priser.. Lurer litt på åssen jeg ska ta en avstøpning av midtkonsolen min jeg?? Eller om det blir litt for mye for en som aldri har jobbet med carbon.. Carbon er ikke verre. Det er bare 100 ganger mer nøye. Du har liksom ikke lyst å begynne å sparkle på carbonen. ;) Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwsportz Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 hvor mange grams duk skal jeg kjøpe i carbon...skal lage dørpaneler, hva må jeg se etter når jeg kjøper gelcoat og epoxy..veldig fint om jeg hadde ett svar på denne før i morgen..så kan jeg få bestillt Siter vwsportz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj_maz Skrevet Juni 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2006 kunne tenkt meg en how to med litt mere bilder og fremgangsmåte :( hvordan kan man feks legge på carbon på en midtkonsoll ? skulle gjærne ha vist litt mere om carbonstøping og sånne ting ja Siter BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam) Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil) Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil) Sierra 2.0 L 85 mod Mazda E2000 kassebil (herjevogn) Nissan Cherry 1,5 (herjebil) Volvo 240 DL 85 mod (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Josteinsmira Skrevet Juli 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2006 Bumper denne her igjen; Lurer på hvor mye en slik plate med carbon koster å lage? Håper noen kan hjelpe :) Siter §Raanecrewet§ §CrazyATV§ Derbi DFW 49ccm (ATV) Lei av trege ImageShack ol. sider? Send en PM så skal jeg se hva jeg kan fikse av server plass ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg