Gå til innhold

Carbon fiber How 2 spørsmål (NSR 160)

Ranger emnet


Nsr160

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne måten carbon støping vil jo ikke lette delen i forhold til en glassfiber del. Skal carbon delen bli lett må den støpes slik at forholdet mellom vekten på duken og vekten av polyesteren/epoxy'en blir optimalt. Ved vakum støping KAN man komme ned i en en reduksjon i polyester mengden på hele 40%, dette vil dermed gi en betydelig vekt reduksjon i forhold til vanlig hånd opplegg. Ved håndopplegg klarer du ikke rulle duken med så lite polyester, den vil bli for tørr. Så slik støping som svenskene her har gjort vil bare gi en cool look, ikke noe vektreduksjon annet enn at de kansje sparte ett glassfiber lag ved å støpe med carbon duk som er en hel del stivere.

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her http://badster.se/bilarna_bygget_visa.php?start=50&bad=10&id=28

 

Her støper de med polyester og carbonfiber duk i en glassfiberform. Er det riktig måte å gjøre det på?

De støper jo på akkurat samme måte som med glassfiber.

 

Jeg kunne ikke se noe sted at de brukte polyester.. det de bruker har de jo bare i en "haribo" boks... Går ann med polyester også men epoxy hefter bedre. Blir sikkert stivere/sterkere også..

 

 

Tror de fleste som støper i carbon fiber bare er ute etter looks...

Det er iallefall jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei,

 

jeg har funnet et panser jeg syns er dødsfet og som jeg vil ha på bilen min. Det er egentlig ikke til bilen min så jeg blir nødt til å tilpasse det med glasfiber selv. men problemet mitt er at produsenten jeg kjøper fra kan bare levere i carbon. Vil jeg kunne feste glasfiber på carbon? vil jeg kunne lakkere carbonen i vanlig farge(altså dekkfarge og ikke få carbonlook etterpå). Jeg vil jo ikke akkurat klare å få det fint hvis jeg ikke får lakkert alt i en farge :P

 

takk for svar

- 76 Datsun 100a, Bygges opp

- 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter

- 91 Opel Kadett E, RIP

-94 Mitsubishi Galant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

http://search.ebay.com/carbon-fiber-cloth_W0QQfsooZ1QQfsopZ1QQssPageNameZWLRS

Mye carbon duk her.. til bra priser..

 

Lurer litt på åssen jeg ska ta en avstøpning av midtkonsolen min jeg?? Eller om det blir litt for mye for en som aldri har jobbet med carbon..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://search.ebay.com/carbon-fiber-cloth_W0QQfsooZ1QQfsopZ1QQssPageNameZWLRS

Mye carbon duk her.. til bra priser..

 

Lurer litt på åssen jeg ska ta en avstøpning av midtkonsolen min jeg?? Eller om det blir litt for mye for en som aldri har jobbet med carbon..

 

Carbon er ikke verre.

Det er bare 100 ganger mer nøye.

 

Du har liksom ikke lyst å begynne å sparkle på carbonen. ;)

Audi V8, There is only one.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne tenkt meg en how to med litt mere bilder og fremgangsmåte :( hvordan kan man feks legge på carbon på en midtkonsoll ? skulle gjærne ha vist litt mere om carbonstøping og sånne ting ja

BMW 325i Cabriolet (1991)(Alpina topp og 284 kam)

Mazda 323 GLX 1,5 1989 (Vinterbil)

Ford Sierra Cosworth (86)(orginal vingebil)

Sierra 2.0 L 85 mod

Mazda E2000 kassebil (herjevogn)

Nissan Cherry 1,5 (herjebil)

Volvo 240 DL 85 mod (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår