Gå til innhold

motor kjøp i sverige.. HVOR?

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei fant en motor til salgs i sverige Falun.

 

tjena ska sälja min ft som jag har renoverat hella botten delen. samt byt allt i toppen. det är en 531 topp som tommy rosenkranz har portat och kompsänkt, störe väntiler på avgas möjligt visst på insug också men det går att kolla. dubbla ventil fjädrar med nya brikor och styrningar och sätena är bytta samt skär kants pakning. motor ska klara ca 400 hk med denna topp. finns i falun. har kvitto på alla slit delar. har säkert glömt något. pris 16000:-

 

Jeg kan skaffe tlf nr visst noen er int.

 

Hilsen kawasaki dude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant min på blocket, komplett FT 90 med m46 kasse og abosolutt alt untatt innsprutboksen. Fikk tak i gullboks, innsprutboks og chips fra en annen svenske, med formotstander ga jeg 2200SEK med frakt. Men hold utkikk på TPC, blocket osv. Hender det kommer noen gullkorn der.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten tvil gått for Åsane Bilopphugging, de koster litt, men da har du et norskt firma med norske rettigheter. Bor du på vestlandet koster det ofte mer å frakte motoren fra sverige og til vestlandet enn du bruker på å kjøpe motoren av dem. Jeg fikk tilbud om 12500,- +mva for komplett FK-motor, men siden jeg bor på østlandet, så tok jeg heller turen til sverige enn over fjellet :)

 

De importerer motor& Girkasser fra Tyske biler, så de har ingen hele delebiler på lager. Egentlig genialt konsept... :)

 

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.5 ute gir regner jeg med?(selv om jeg hadde ikke blitt sur om en M90hang å dingla bakpå:D)

 

ja, det var uten Gir.... men gider du bytte? Uansett hvis du skal ha M90-kasse, så trenger du mer enn bare kassa. Girkassefester, Hydraulisk Clutch-oppsett med master og slavesylindere, mellomaksling, mellomaksel-oppheng, spakstell (Om det ikke følger m kassa).

Rett og slett en haug med jobb! :)

 

Svinghjulene er også forskjellig på M90 fra M45/46/47. Det er dobbelt så stort ca, og passer ikke om hverandre. Skal du beholde M47-kassa di, så må du ta vare på svinghjulet fra din nåværende F-motor(Med LH 2.4 regner jeg med?), og flytte dette over på nye motoren.

 

12500 UTEN moms, så må legge til 25%. da ender du på rundt en 18000, men da er alt med etter det jeg skjønnte, og da er delene kontrollerte og "godkjente" av dem... ikke bare noe skrap som selges pga skjæring/rådebank, etz.

Motorer skal jo egentlig tolles inn i landet også, så der går 25% på eventuell svenskesum igjen... blir fort dyrt! Derfor jeg ser liten grunn til å ikke kjøpe det i norge for deg som bor i vest :)

 

Mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var uten Gir.... men gider du bytte? Uansett hvis du skal ha M90-kasse, så trenger du mer enn bare kassa. Girkassefester, Hydraulisk Clutch-oppsett med master og slavesylindere, mellomaksling, mellomaksel-oppheng, spakstell (Om det ikke følger m kassa).

Rett og slett en haug med jobb! :)

 

Svinghjulene er også forskjellig på M90 fra M45/46/47. Det er dobbelt så stort ca, og passer ikke om hverandre. Skal du beholde M47-kassa di, så må du ta vare på svinghjulet fra din nåværende F-motor(Med LH 2.4 regner jeg med?), og flytte dette over på nye motoren.

 

12500 UTEN moms, så må legge til 25%. da ender du på rundt en 18000, men da er alt med etter det jeg skjønnte, og da er delene kontrollerte og "godkjente" av dem... ikke bare noe skrap som selges pga skjæring/rådebank, etz.

Motorer skal jo egentlig tolles inn i landet også, så der går 25% på eventuell svenskesum igjen... blir fort dyrt! Derfor jeg ser liten grunn til å ikke kjøpe det i norge for deg som bor i vest :)

 

Mvh

 

jeg har solgt flere komplette med girboks for 16 lapper,og ja da følger det med mellomaksel,clutchsylindre,giroverføringer/oppheng og allt ihop..

MEN,bare betal 50000 for en motor for min del. :crazysant

 

Dette er også testede/kompestede motorer.

18 lapper for kun motorn er latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte motor hos jønkøping bildemontering. Der har de det meste, men du bør ringe hvis du skal ha en komplett motor. Ellers tar de den fra hverandre. Jeg var så heldig at de hadde en de ikke hadde demontert. Fikk en komplett 97ft som hadde gått 190 000 for 10 000 norske. Da var ikke ledningsnettet kløpt i filler heller. Hvis du tar med deg litt ekstra peng så kan du jo få de til å sette sammen en motor for deg. Du kan sikkert få de til å bolte sammen en fk blokk med 531 topp, annen kam og større turbo..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har solgt flere komplette med girboks for 16 lapper,og ja da følger det med mellomaksel,clutchsylindre,giroverføringer/oppheng og allt ihop..

MEN,bare betal 50000 for en motor for min del. :crazysant

 

Dette er også testede/kompestede motorer.

18 lapper for kun motorn er latterlig.

 

Er du eier av et norsk firma som driver med slikt kanskje? ;)

Privat er noe helt annet, der er det mer førstemann til mølla spørr du meg;) Og du VET jo i teorien ikke hva du får, men selvsagt er det minimale sjangser for et dårlig kjøp, sparer mye på privat. :)

 

 

Wonderbaum:

10 000 for komplett 97-modell motor var utrolig billig! Veldig godt kjøp! :) damndamn Får man tak i slike motorer, så er det jo helt konge, uansett hvor man bor i landet ;) Jeg ringte de i november, og når jeg ringte de skulle de ha 16500+ mva for en 95-modell FK som hadde gått "25000 mil". Var litt drøyt spørr du meg... var MED girkasse da, men uten "alt" det andre man trenger til m90.

Men, man kan være heldig! ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår