Gå til innhold

Da har jeg kjøpt e34

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har funnet 4 andre 525`r her som har batteri forran så det er ganske normalt..

 

Har funnet ut hvordan man endrer språket på displayet...

 

sett tenningen i pos 1.

Hold inne CheckControl knappen i 10sek... :D

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare checkcontrol computeren, kjøre computeren har jeg faktisk ikke i det hele tatt, har bare en analog klokke der....

 

Men har bestilt OBC IV fra ebay. Og ledningsnettet kommer så snart koed har funnet noe som passer..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og gratulerer med konge bil :) Kan avlve et par myter her med en gang:

 

EDIT: OPS ,glemte å lese side 2. Sikkert noen dobbelsvar her :D

 

Har bilder av original 525 M50 med batteriet foran. Klarer ikke finne noe samsvar hvor batteriet sitter på disse bilene, noen ganger foran, noen ganger bak. Jeg har bak, og jeg hat automatgir. Den jeg har bilder av har det foran og har manuell.

 

Skifte av språk på "kjørecomuter" (Meldinger i displayet på speedo):

Sett deg inn i bilen , lukk døra. Sett i nøkkel , vri om til første hakk i tenninga. Hold høyre knapp i spedoometeret inne i ca 30 sec , så kommer det opp "US ENGLISH" i displayet. Fønker ikke det, prøv venstre. Er ikke helt sikker. For en gøyal demo av displayet , hold inne høyre knapp og vri om til neste hakk på tenninga , slik at lyset i speedoen kommer på... and wait for the fun to start :)

 

Kjølevannssensoren har en tendens til å ryke på disse har jeg intrykk av. Koster ca 250 som originaldel. Sørg for du har 30 mm fastnøkkkel (44,90 på tema) å skru den ut med ellers går det ikke. Trangt. Bytta min for 1 uke siden. Gjort på 10 minutt. Husk å lufte systemet etterpå. Instrukser finner du her:

http://www.bmwe34.net/e34main/maintenance/engine/Coolant%20replacement.htm

 

Den sorte boksen på høyre side i motorrommet er datastyringen til bilen. Inni den sitter det masse kretskort å faenskap. Det er her du skal oppi når du skal chippe den. ;) Lite spennende å åpne ellers.

 

Har sett E34 med og uten varmestyring i midten. Min har det, da har jeg en rullbryter i midten av dysene, som jeg kan velge med. Har du ikke det er det helt normalt på alle biler å bare ha kaldluft i disse dysene faktisk. En eller annen luring forklarte dette for meg en gang , og den kan bare forklares med at dette er et sykt igjennomtenkt system fra BMW sine ingeniører, som har et svar på det meste :) Men det hadde også noe med varmlufta til baksetene å gjøre. Ikke spørr , jeg husker ikke hva det var , men du satt igjen med den der "aha...!" følelsen etter å ha lest det :)

 

Lykke til med ny bil!

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Har funnet ut dette med displayet og instrumentene.. Det med varmeapparatet var bare å stenge de mitterste dysene, de var iskalde.. Skulle likt å lest BMW`s grunn for å ha gjort det slik.

 

Lurer litt på om jeg har en liten bensinlekkasje.. Når jeg fyller tanken helt full siger det litt bensin ned langs tanken og ned og drypper litt. Ser ut til at det kommer fra sjøten der en slange går over til et rør, like under bakfangeren ved påfyllingslokket.

 

Ps sikler en del på ACS felgene dine, men prisen er kanskje litt stiv med tanke på at de er uten dekk?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overfyller ikke tanken da ? Da renner det over i bensintanken , har vært med på det samme...

 

ACS'ene er til går for 5000,- enda ja, de er såpass fine at jeg ser ingen grunn til å selge dem billigere, egentlig. Nye koster 8000,- nye uten dekk , du må bare kjøpe de heller , men etter montering så er det forsåvidt prikk like :) Eneste jeg vet om er noen skraper i hullene der boltene skal være , ellers er det som nye. :) Dessuten så liker jeg dem så godt at jeg kvier meg litt med å kvitte meg med dem :)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo de peneste felgene til e34 ja.. De er sikkert verdt 5 lapper. Bare jeg som er litt blakk etter bilkjøpet.. Dessuten hadde et nok blitt litt langt unna å hente felger i sandnes.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa går nok å sende.. men er nok redd det blir dyrere enn 500, med mindre du kjenner noen som kjører langtransport....

 

Tilbake til bensinlekkasjen... skal det renne ned der hvis man overfyller da?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår