Gå til innhold

Da har jeg kjøpt e34

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Hentet bilen i går.

1991 mod 525i med M50 motoren.

 

Bilen er så og si strøken untatt venstre forskjem.

 

Dette er den første bmw`n jeg har så jeg trenger en liten innføring.

 

-går det ann å skifte språk på kjørecomp`n? (jeg har den lille?)

 

-får beskjed om "kuhlwasserstand", men det er fullt med kjøleveske. (denne meldingen kom først i dag, var ikke der i går da jeg kjøpte den)

 

-Hvordan virker varmeapparatet, er det meningen at det bare er kald luft i dysene over stereoen, får varm luft i alle de andre. men ikke der.

 

-kjølevifta mi henger på, og blir med rundt selv om motoren er kald, lett å fikse?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hentet bilen i går.

1991 mod 525i med M50 motoren.

 

Bilen er så og si strøken untatt venstre forskjem.

 

Dette er den første bmw`n jeg har så jeg trenger en liten innføring.

 

-går det ann å skifte språk på kjørecomp`n? (jeg har den lille?)

 

-får beskjed om "kuhlwasserstand", men det er fullt med kjøleveske. (denne meldingen kom først i dag, var ikke der i går da jeg kjøpte den)

 

-Hvordan virker varmeapparatet, er det meningen at det bare er kald luft i dysene over stereoen, får varm luft i alle de andre. men ikke der.

 

-kjølevifta mi henger på, og blir med rundt selv om motoren er kald, lett å fikse?

 

Grattis med ny bil :)

 

Tror ikke det går ann å bytte språk på lille kjørekomp, men de det er vel tysk du har ?

 

Vedr. varmluft på midten så er det en reguleringsskive midt på som du må vri. Denne viser vel blått tegn og rødt tegn. Står den på blått vil det kun blåse kaldt der..

Allroad 2.5TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, har så klart satt alt på det varmeste, duh...

Er det meningen at bilen skal være såppas "lat" før motoren når 3-4000 rpm?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder a ??? det er bare kaldluft der hvis det ikke er ac på den .. hvis d er ac så er d en vrider i midten ja men er d vanlig varmeapparat så er det bare kalddluft... har hatt begge deler jeg grattis med ordentlig bil jeg gikk å over fra 240 til e 34 hehe nå kjører jeg nr 2 ... først 520i m m50 å nå 94 525 tds touring m51d25... godt fornøyd med begge jeg .. 520en hadde jeg i 2,5 år og kosta på -ny vannpumpe bremseklosser og støtdempere foran... billig bil....

 

 

kjølevifta må du skifte viskosekoblig på. d er ingen problem letteste er å kjøpe ny vifte på høggern der er d mange sånne biler ... sjekk http://www.bruktbildeler.com trur heller ikke den er dyr ny hør med gs bildeler eller os bildeler ....

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtallsmaskin ja.. Men jeg tør liksom ikke dra den noe særlig over 6500rpm.. Er jo masse ventiler som plutselig kan rase..

 

Bilder kommer med en gang jeg får vasket den igjen. Var nyvasket når jeg hentet den i går, men turen oppover gjorde den helt grå av veisalt så jeg tok en full vask med polering da jeg kom hjem. Men på vei til jobb i dag blei den like jævli igjen!! satans salt!

Har ikke ac på den..

 

Et par ting til jeg lurer på.

 

-Pleier ikke batteriet og sitte under baksetet på disse? Mitt er forran til høyre i motorrommet.

 

-Jeg har også en svart boks helt intil torpedoveggen på høyreside i motorommet, er det friskluftsfilteret?

 

-Bensinforbruksmåleren, hva er det som styrer den? er det elektronikk, eller går den på vakumslange til innsuget? Den "hakker" så fælt, spretter opp og ned veldig fort, men i takt gassbruken såklart.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kjølevannet kan være en sensor.

Forbruksnåla går ganske amokk uansett ja, den styres via gasspjeld sensoren.

 

Den sorte boksen i motorommet, kan være sikringsboksen. Den sitter til høyre i mitt motorom i alle fall.

 

Angående det med slurevifta, så går den rundt uansett om motoren er varm eller kald. Turtallet øker når motoren blir varmt, da den har en clutch funksjon.

 

 

Ellers lykke til med flott bil. Hvor langt har den gått? Noen slitedeler som ellers har blitt byttet?

 

Mvh

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tellern sier 214 tusen km.

 

Har ikke bladd meg igjennom alle papirer som fulgte med enda. Men det er kvitteringer på en del deler i forstilling. Regreimen tenkte jeg at jeg skulle bytte med en gang bare sånn at det er gjort.

Håper jeg slipper å koste på denne så mye i reparasjoner som jeg har måttet med alle mine tidligere biler...

 

Sikringsboksen sitter på venstre side hos meg.. Men er det vanlig at batteriet er i motorrommet? På fatterns 525 så satt det underbaksetet, det var en 525iA da...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm nå blir jeg skeptisk selv her..

 

Batteriet sitter forran og ser helt orginalt ut.

 

I serviceheftet står det model:"525iL" og type "M50"

så den er ikke ombygd, men den er importert fra tyskland...

 

Kan ordne et bilde av motorrommet.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet skal sitte under baksetet på høyre side, gjør det ikke det så er det noe muffens. Og bytte reg reim (?), M50B25 har jo kjede. Skulle gjerne sett et bilde av motorrommet på tralla di.

 

Ja den har kjede, skrivefeil fra min side..

Er jo greit å få byttet kjede.. De ryker vel etter noen hundretusen de også...

Fått tips om å bytte vannpumpe også da den kan gå i oppløsning og spre plast rundt i kjølesystemet..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja i vognkortet står det også 525/m50

 

Serviceheftet kan jo være falskt, men i såfall så hadde det lurt meg..

 

Ingen som veit om e34 med batteri forran??

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår