-Rønningen- Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 noen her som har sikre kilder på om forbrennings kammerete sitter i toppen eller i stemplene på 91" golf turbo diesel! å vil en 8v eller 16v gti topp passe på diesel blokka!? (å ikke kom med alt mulig om kompressjon osvosvosv! jeg er klar over at det ikke funker med diesel på en bensin topp!) bare svar vis noen veit noe om detta! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 ingen som har noe som helst peiling? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 er jo folk om bygger 16v turbo med diesel blokk, om og evt hva som må gjøres veit jeg ikke. Men hvorfor er dette en aktuell problemstilling? Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 fordi jeg vurdere selv å bygge om til bensin på min diesel blokk men vis da olje kanaler og kjølekanaler ikke går overens så funker det veldig dårlig.! og vis det er forbrenningskammer i stemplene på dieselen in så vil det jo bli en kjempe lav kompressjon med 8v eller 16v topp! for der sitter vel forbrenningskammeret i toppen! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 du veit vel ikke om noen eller enn side hvor folk har bygd bensin turbo med diesel blokk? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 AME racing bruker tdi blokk Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 tdi blokk fra nyere diesel da regner jeg med!? men åssen topper ere døm bruker da? Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 16v kr mener jeg det var Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 Tror ikke kompen blir så lav jeg, men... Og blir den for lav, så kan du bare plane blokka litt, så fremt ventiler ikke slår nedi stemplet da... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 huske at diesel stemplene har ca 20:1 i komp på original toppen, så det vil nok bli for høykomp med de originale stemplene og kr topp, men liker tanken din.. vet det har vært gjort, men ikke sikker på hvilke råder og stempler som ble brukt.. var iallefall dieselveiva.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Februar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2006 23:1 er kompen... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 da gjelder det bare å finne ut hvor mye kompen blir da! vis kompen blir for lav så vil jeg tru det blir for trangt til å plane, da vil vel ventiler gå i stemplet.. men blir den for høy da blir det bedre! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Februar 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2006 tror kompen vil bli lav i å med at kr toppen har forbrenningsrom i toppen og diesel har i stemplene! men skulle hatt funni ut så ca hva kompen vil bli men det må vel måles med olje og dl mål.! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Poenget med å bruke tdi blokk, er vel at blokka er ment for å arbeide med et midlere sylindertrykk som er høyere enn i en bensin motor. Skal det være noe poeng med å bruke tdi blokk fremfor std kr blokk, så må det være effektuttaket. Har hørt om gamle landrovere som bytta ut glødepluggene med tennplugger og lagde tenningssystem, gikk friskt med 22:1 i komp de minuttene det varte... Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2006 Du må jo uansett omtrent ha en komplett motor skal du bygge om din motor til 16v, så hvorfor ikke sette inn en komplett 16v motor Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg