hansenracing Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 søker turbo manifold, turbo og intercooler til vectra a gjelder 2.0 l 8 v ohc motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toa Skrevet Februar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2006 søker turbo manifold, turbo og intercooler til vectra a gjelder 2.0 l 8 v ohc motor sjekk ut JMA.no billigt og bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 sjekk ut JMA.no billigt og bra:) Jeg har en 8v 2,0i (c20ne) kan jeg bare sette på manifold og turbo så har jeg turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Ikke så enkelt nei. Du trenger større dyser og intercooler er jo kjekt ;) (Sikkert noe jeg har glemt) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Viss du setter en turbo i bilen, så har du en turbo ja :ass QUOTE=opelnikko]Jeg har en 8v 2,0i (c20ne) kan jeg bare sette på manifold og turbo så har jeg turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 så det er ikke noe stress i det hele tatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 www.cwtp.no! Dem har ferdige kit til 8v-16v-16v ecotec etc. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnsen Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Har også tenkt på turbo til min vectra a med c20ne motor... er jo sinnsykt dyrt men :op Men hvordan er d å få dette godkjent, er vel ikke bare bare å sette i en turbo og tut og kjør...? synes jeg husker å ha lest at du kan få d godkjent hvis effekten ikke blir økt med mer enn 15% av orginaleffekt (noen andre som har hørt?). så hvis bilen min da har 115hk, så får jeg 132hk, Jippi :op Og til slutt, hvor mange hest kan jeg få i bilen hvis den hadde fått seg en turbo? Mvh Johnsen Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko2k Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 den eneste grunnen til at jeg skal ha turbo er lyden da. å dump er fett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Har også tenkt på turbo til min vectra a med c20ne motor... er jo sinnsykt dyrt men :op Men hvordan er d å få dette godkjent, er vel ikke bare bare å sette i en turbo og tut og kjør...? synes jeg husker å ha lest at du kan få d godkjent hvis effekten ikke blir økt med mer enn 15% av orginaleffekt (noen andre som har hørt?). så hvis bilen min da har 115hk, så får jeg 132hk, Jippi :op Og til slutt, hvor mange hest kan jeg få i bilen hvis den hadde fått seg en turbo? Mvh Johnsen Er nok litt mere som må gjøres ja, du må blandt annet skaffe større dyser som nevnt her lenger opp. Du må også stille inn riktig bensinmengde, lage oljerefil, sørge for nok kjøling, riktig oljetrykk så ikke stempler osv ryker. Er litt mere arbeid enn og bare montere turbo og kjøre. 15% Regelen gjelder i all forstand at den ikke trengs og omregistreres med høyere antall hk med hensyn til forsikring, du skal slippe og betale mere i toll på bilen ettersom du kun øker med 15% (om bilen er registrert her i Norge for mindre enn ti år siden, eldre så er det gratis.) Dessuten har det også med og gjøre at du skal slippe og bytte råder, stempel osv osv uten at de vil ta skade av effektøkningen. Og til slutt har det også med at du skal slippe og oppgradere bremser. Med andre ord: Det er trygt og trimme bilen 15% uten bekymring for bremser, motordeler osv. C20ne, vil da tippe at du får rundt en 140-150 hk på normalt og trygt ladetrykk, øker du det vil du kjøre litt kanten til at div deler i motoren ryker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPELTURB0 Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 den eneste grunnen til at jeg skal ha turbo er lyden da. å dump er fett! knock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.