Gå til innhold

Forkjørsrett for syklister i Oslo

Ranger emnet


kjeltring

Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enten sykkelen kommer fra høyre eller venstre: Bilene må uansett stoppe og slippe den frem. Slik kan det bli hvis Ap. og SV får det som de vil.

 

http://oslopuls.no/fritid/article1211689.ece

 

Hehe, hvordan tror dere dette vil ende om det blir vedtatt?

 

Tja, om vintern driver jeg kun og sykler.. så for meg er det helt greit.. Er vel stort sett i byer dette er en aktuell problemstilling, og der kjører man sjelden over 20 km/t uansett (sandefjord, that is)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah. Jeg synes det er ille nok med at man må behandle syklister som vanlig kjøretøy når de kjører i veibanen, jeg, fordi de har en tendens til å holde 10km/t opp en bakke der jeg bor, hvor det er en 50-sone... spesielt når det er et helt ledig fortau med ... null fotgjengere eller snø på motsatt side av der de sykler.

 

Lurer på hva politiet hadde gjort med bilister som kjørte 40km/t under fartsgrensa... imstupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seriøst kun dårlig erfaring med syklister, virker som en gjeng med selvmordskandidater hele gjengen! var faktisk en syklist som syklet og så ned i bakken fordi det regnet, og syklet rett på bussen faren min kjørte ( han stod stille, og tutet kanskje fire - fem ganger, hehe )! :)

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen? Tror syklistene at de eier veien? Veien er for biler, ok? Ikke for joggere, syklister, gamle damer med gåstol osv. Det finnes faktisk FORTAU for sånt.

 

Jeg er så lei av de helvettes syklistene, sykler på veien der jeg skal gjøre. NÅR DET ER EN SYKKELVEI DER! Girer bare ned og peiser forbi, fordømte idioter.

 

Skal faen ikke være forkjørsrett for syklister, skulle vært åpen jaktsesong med pickups!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen? Tror syklistene at de eier veien? Veien er for biler, ok? Ikke for joggere, syklister, gamle damer med gåstol osv. Det finnes faktisk FORTAU for sånt.

 

Jeg er så lei av de helvettes syklistene, sykler på veien der jeg skal gjøre. NÅR DET ER EN SYKKELVEI DER! Girer bare ned og peiser forbi, fordømte idioter.

 

Skal faen ikke være forkjørsrett for syklister, skulle vært åpen jaktsesong med pickups!

 

Der tar du litt feil......... Det er dilemaet for syklister... De stiller svakt ovenfor fotgjengere på fortau, og svakt ovenfor bilister på veien. Syklister er faktisk stilt på samme linje som biler i veitrafikkloven.

 

Men når det er sagt så er det skrekkelig mange syklister som oppfører seg som bøller og peiser på som om de var udødelige.............. Det blir bare kaos om disse får enda større rettigheter, da må vi jo kjøre i stadig angst for å treffe en idiot som plutselig spretter ut i veien og få full skyld og fengsel og bli rævkjørt i tillegg...........

 

Men der hvor sykklistene kjører som bilister og holder tilnermet samme hastighet skal også de bli behandlet som kjørende, med samme plikter og rettigheter. Det er ikke noe vits i at bilistene på død og liv skal presse seg forbi en syklist rett før ett kryss hvor det står stille i.... Og kanskje ikke syklisten akslererer like fort som en bil, men han tar som regel igjen trafikken i neste kryss igjen.......

 

Sakens kjerne er at syklister bør bli behandlet mer som bilister, med både plikter og rettigheter. Ikke gi dem noen ekstra rettigheter, men heller slå ned på de som bryter veitrafikkloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med den store gruppen her i landet kalt "bilister" er at vi har altfor lite samhold. Se på trailersjåfører f.eks. Vedtar stortinget noe riv ruskende idiotisk som rammer de, protesterer på en måte som høres. Som forrige gang ved å sperre av E18 ved sjursøya pga. for høye avgifter.

 

Bilister er litt for feige og har litt for lite samhold, det eneste vi har sammen er NAF, og NAF er i mine øyne en vits... De snakker og snakker, men når var sist gang de faktisk tok i et tak?

- Toyota Hilux / Taro, 1996 mod

- Nissan Navara, Mountain truck, 2006

- Mitsubishi Pajero 87 mod.

- Chevrolet Tahoe 2005 mod.

- Toyota Hilux x-cab 2007 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår