alemad Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Noen som har en idè om hvor mye et turbobaktrekkerprosjekt kan komme på? noen idè om hva som skal til for å få en ell anna turbovolvomaskin i en sierra? ingen planer om skilter, men har lyst te å slite noen sett me billige drittdekk på rudskogen te sommeren :) har en original sierracosworthturbo liggende og lurte litt på hvilke maskiner denne passer best på til under 2000. student kan liksom ikke legge 50 000 i sladdebil... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Hvis du ikke skal ha skilter kan du jo vurdere å ta inn Nissan S13 fra England. De kan være veldig veldig billig der. Det blir over 2.000,- men de duger visst godt. Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alemad Skrevet Januar 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 tenkte mer volvo, sierra, ell så snekrer mi baktrekk av en gammal mazda 323 ell no. gir beng i rust og utseende. ska liksom bare gå sidelengs og ha så turbolag at det blir VANSKELI å legge den kontrollert sidelengs. en ordentli MANNEBIL:D tenkte litt 4sylindra volvosnurre, me cosworthturbo i ein bil te 1500. 1500 i bil, 1500 i turbo og 1000 i motor:p og 1000 i bakdekk.. hvis e får tilbud om ein framtrekker blir d bare å skjære opp gølvet og lage no køståm som d heter her nede! noen som har tegninger på turbomanifold te 4sylindra volvo? den originale er så dyr:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Søk på Mazda 929 på forumet her og bli overbevist ;) Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 Volvo 360. Så slenger du i en b230 med turbo. De passer forøvrig i motorfestene:) Dette er en utrolig fin bil å slædde med:D Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
!TK! Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 volvo 240 , sette i tic maskin =) 240 er nice sladdebil Siter x - Cagiva Mito 125cc Kommer bil , satser på japse-bil! alacocaina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alemad Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 er ikke helt 100% inne i volvomotorer, men er B230 turbo fra før ell må e dreie ned stempler og masse mas? er ikke så veldig interressert i å åpne motoren, egentli. har tilgang på utstyr som gjør at e kan få ting boret og dreiet, men er litt usikker. men 360 me b230 er en god idè. tåler girkassa juling? er det ikke bladfjærer bak på den? då blir d vel senk og noen små felger:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Januar 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 er ikke helt 100% inne i volvomotorer, men er B230 turbo fra før ell må e dreie ned stempler og masse mas? er ikke så veldig interressert i å åpne motoren, egentli. har tilgang på utstyr som gjør at e kan få ting boret og dreiet, men er litt usikker. men 360 me b230 er en god idè. tåler girkassa juling? er det ikke bladfjærer bak på den? då blir d vel senk og noen små felger:p Om du må senke kompresjonen kommer ann på hvor mye effekt du vil ha. Du trenger ikke åpne alt, kan jo bare ta av toppen og gjøre forbrenningsrommene litt større;) Men dette trenger du ikke om du ikke skal ha mye effekt(kommer litt ann på hvilken motor). Girkassa holder for gutta som kjører med 300 hk på klistra stripe:) Det som ryker først er drivknutene, men det er nesten bare de som kjører på klistra stripe som ryker disse. Bladfjærer bak ja, litt dumt. Men på den annen side er det dedion oppheng, det er uavhengi og gir lav ufjæret vekt:) Mye bedre enn stiv bakaksel som det er på feks 240. Du vil bli overasket over hvor godt de ligger på veien:D Les mer på forumet på 300Power Club Edit: Glemte å nevne at 300 serien ligger relativt lavt i pris, billige deler også:) Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alemad Skrevet Januar 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2006 kult. nei ska ikke kjøre me noe særlig gamp ell noe dyre mods, ska egentli bare bygge ein gøyal drifting/sladde/kødde-bil te ikkje mange pengene. bare rive ut alt inni og slenge nedi en okei maskin som får bakdekka te å gleppe litt. bakdekka blir vel 155/80- 13 ell no:p så sleipt som mulig! mye hest tror dere det kan bli me B230 me sierra cossia turbo? PS: hvilke dekk ryker mest? nye myke ell gamle, utslitte og harde dekk fra høggern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 En gammal sierra stv gjør susen. evt en volvo 340 eller 240. Ellers så sladdet jo det meste ganske bra. (har ascona og rekord stv selv, og de begge sladder som faen.) B21 med to topp pakninger er jo det billigste alternativet. bare å sveise en trykkboks forand strömberg jævelen og så mate på med trykk. Får jo en slik motor for 500kr -> .... 340DL girkassa tåler nok litt, men værre med mellomakslingen, da den er alu rør og festet med dårlig gummi. (klarte med orginalt 1,4l motor å rive den i filler...) PS: Min erfaring med dekk, så lukter det værst med gamle pigg frie vinterdekk... Røyken er heller ikke så ille. Ellers så er jo gamle dekk best. hehe... De sitter ikke så bra. En B23 med turbo, bygget uten noe forståelse på snurrbo vil nok produsere ca 140hk... og når du finner ut av det; ca 160-180hk... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alemad Skrevet Januar 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 går b21 rett i en 360? hørtes gøy ut:p då blir d tur te høggern å få tak i et tilhengerlass med gamle drittdekk og en b21. så snekre manifold og mate jævelskapen me alt for mye luft:p trenger den ekstra bensin me grunntrykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 går b21 rett i en 360? hørtes gøy ut:p då blir d tur te høggern å få tak i et tilhengerlass med gamle drittdekk og en b21. så snekre manifold og mate jævelskapen me alt for mye luft:p trenger den ekstra bensin me grunntrykk? alle b2x b2xx motorer med fire sylindre passer rett i, untatt de med b14. Så pass på å kjøp en 340/360 med b200;) Du må sette på 360 bunnpanne på den nye motoren+ litt annet småtteri... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Januar 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2006 En gammal sierra stv gjør susen. evt en volvo 340 eller 240. Ellers så sladdet jo det meste ganske bra. (har ascona og rekord stv selv, og de begge sladder som faen.) B21 med to topp pakninger er jo det billigste alternativet. bare å sveise en trykkboks forand strömberg jævelen og så mate på med trykk. Får jo en slik motor for 500kr -> .... 340DL girkassa tåler nok litt, men værre med mellomakslingen, da den er alu rør og festet med dårlig gummi. (klarte med orginalt 1,4l motor å rive den i filler...) PS: Min erfaring med dekk, så lukter det værst med gamle pigg frie vinterdekk... Røyken er heller ikke så ille. Ellers så er jo gamle dekk best. hehe... De sitter ikke så bra. En B23 med turbo, bygget uten noe forståelse på snurrbo vil nok produsere ca 140hk... og når du finner ut av det; ca 160-180hk... mye bedre med 360, fordi den er volvo ! men i 340 er det vell bare renault ? 1,7 motor elns, hvis jeg ikke tar feil ! har ivertfall en 360 selv, og den er geeeenial til og sladde med :d Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 mye bedre med 360, fordi den er volvo ! men i 340 er det vell bare renault ? 1,7 motor elns, hvis jeg ikke tar feil ! har ivertfall en 360 selv, og den er geeeenial til og sladde med :d Du får 340 med volvo motor også. På de siste årsmodellene er karroseriene på 340/360 helt like. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alemad Skrevet Februar 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 alle b2x b2xx motorer med fire sylindre passer rett i, untatt de med b14. Så pass på å kjøp en 340/360 med b200;)Du må sette på 360 bunnpanne på den nye motoren+ litt annet småtteri... mye "småtteri"? vil gjerne ha sånn ca peil på hva e ska gjøre for e skal mest sannsynlig ta selve motorbyttet utendørs hvis e ikkje får lånt et verksted me kran. så ein 360 me b200 er det bare å slenge oppi en b230 me to toppakninger og hjemmelagd trykkboks og turbomanifold? pluss hva? bånnpanne og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.