lector Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 FAEN .. tror jeg ... Se her... Det står : Charging cells at an ambient temperatur of less then +25C will minimize the deterioration of thair useful life span ( keeping it near their 5000 000 cycle expectations) Å jeg som har den ute nå i -5C.. Hvordan vil det gå da? Bør jeg vente? Kan jo varme opp bilen med baksetene nede da? ehh :P Huff.... Står også : operation temperature range - 40C til +60C Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 FAEN .. tror jeg ... Se her... Det står : Charging cells at an ambient temperatur of less then +25C will minimize the deterioration of thair useful life span ( keeping it near their 5000 000 cycle expectations) Å jeg som har den ute nå i -5C.. Hvordan vil det gå da? Bør jeg vente? Kan jo varme opp bilen med baksetene nede da? ehh :P Huff.... Står også : operation temperature range - 40C til +60C du bør varme kondisen opp, uavhengig av utetemperaturen.. bruk gjerne en vifte eller rompesprekken om du får plass :D hehehehe.. ok.. du forsto hva jeg ville frem til .. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 da får jeg koble det ned igjen da.. ORK :) Å legge den på varmeovnen inne og løpe ut og koble den opp fort som faen. Hørtes det greit ut? Er vel litt stor for rompa mi.. kanskje du kan hjelpe :P Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Du har ikke mulighet til å få ut litt strøm også sette en enkel varmevifte eller liknende i kofferten? Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Du har ikke mulighet til å få ut litt strøm også sette en enkel varmevifte eller liknende i kofferten? Vel.. sist gang jeg sto utenfor her (drev faktisk inne i bilen) så kom dem å skulle ta meg bort. Fikk 1700kr i bot. Klaget men svaret ble såklart NEI! Så utenfor leiligheta står jeg ikke 1 gang til :P Men varmevifta mi blåste plutselig bare kald har en dag (varmet opp glassfiber \ polyester) hehe. Men har koblet det ned nå. Så blir nok i orden. Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Ja, jeg leste om det - helt sykt! Jeg håper du får mehold i klagen din. :) Lykke til i alle fall.. Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 hva med å lade den opp inne?? ta med et bilbatteri inn og så slipper du være redd for å skade den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 hva med å lade den opp inne?? ta med et bilbatteri inn og så slipper du være redd for å skade den. Er dette et råd ?? å ladde kondensatoren opp for så å gå ut å koble den ?? Koble fra all strøm så kobler du opp hele oppsettet med kondis osv . Så lader du den ved batteriet, før du skrur fast strømkabelen . Mvh Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Charging cells at an ambient temperatur of less then +25C will minimize the deterioration of thair useful life span ( keeping it near their 5000 000 cycle expectations) Det står vel vitterlig at lading med en lufttemperatur på under 25 grader vil minimere en ev. forverring av livslengden? Altså en positiv ting, ikke en negativ ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 dette med temperaturen henger sammen med elektrolytten... har du lav temperatur så går de fleste kjemiske processer noe seinere... så, om du ikke har normal romstemperatur så MÅ du forlenge naturlig nok oppladnings tiden... isteden for en lyspære eller en motstand på 100-200ohms så MÅ du bruke et mostand på 50Kohms feks. Da vil du bruke kanskje en del timer til å ladde den opp helt, da oppladnings kurven er exponetiel og da vil de kjemiske processene i kondisene endre seg saktere og mens processen foregår så vil dette skappe litt varme som igjen vil få litt mer fart på ladningen... :biker verifiser at den er ladde "nesten" helt opp ved å måle spenningen over kondisen. Er spenningen over kondisen rundt 60% av total batteri spenningen, er det egentlig bare å koble forbi laddemotstanden. :cocain: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Er dette et råd ?? å ladde kondensatoren opp for så å gå ut å koble den ?? Koble fra all strøm så kobler du opp hele oppsettet med kondis osv . Så lader du den ved batteriet, før du skrur fast strømkabelen . Mvh ser ikke noe problem med det.. kanskje ikke det beste rådet å gi til folka her men :9 hehe.. ps: er jo like viktig å lade opp forsterkeren som kondensatoren (på samme måte) men det har det aldri vært noe diskusjon om ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Kobler det bare sånn det står i boka jeg. Så jeg ikke driter meg ut :P Men har kodisen inne nå. Varmer det opp til imorgen :D Skal ta batteriet inn etterpå å lade det fult opp i natt. Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet Januar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2006 Det står vel vitterlig at lading med en lufttemperatur på under 25 grader vil minimere en ev. forverring av livslengden? Altså en positiv ting, ikke en negativ ;) Ja jeg stusset faktisk litt på dette... Men fikk det ikke helt til å stemme i holdet mitt :P Men da er det jo ikke no problem :) Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2006 ser ikke noe problem med det.. kanskje ikke det beste rådet å gi til folka her men :9 hehe.. ps: er jo like viktig å lade opp forsterkeren som kondensatoren (på samme måte) men det har det aldri vært noe diskusjon om ... Dette er nok bare kritisk om du har det 15kW-Rockford-beistet, er jeg redd... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.