Gå til innhold

Egentlig O.T. Men om bil-stereo diskusjon.

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg på disse sidene.

Hva har skjedd??

Jeg syns de fleste tråder ender opp i diskusjoner mellom personer og ting som er total uintresangt for tråd starter.

Jeg har selv vært utsatt for dette å diskutere om enkelt ting som ikke har noe med tråden å gjøre, på grunn av mine tidligere tråder her (eller mine uttalelser)

Og selv om jeg ber om få resten på PM. så blir det fortsatt i denne "stakkerns" tråd.

Hvorfor??

Det å si at folk er uenige er ikke god nok grunn.

For er en uenige, så kan en ta det i den tråden som er om det temaet.

F.eks. Om en spørr om porta eller lukka, med en 10" Morel sub.

Så kan det bli uenigheter om svaret og det kandiskuteres. Men ikke gå over til andre ting som Hvorfor noen er amatører eller hvorfor noen mono blokker har 2 forsterker sider osv.

Eller klage på en person grunn tidligere diskusjoner hvor uenighet blir en prinsipp sak.

Om noen ønsker slike diskusjoner, ta det på PM. Jeg har gjort det, med blant annet MR. SQ. Ingen problem det.

Om Moderator latt denne tråden leve litt, så kanskje slike O.T. kan tas her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

kanskje vi skulle hatt et "krangleforum" der off topic diskusjonene fortsetter når en tråd blir veldig off topic..?

Ja faktisk, så ser det slik ut.

Men om vi går litt inn i oss selv, så kan vi jo bare gå rett på PM. Selv om vi "føler" at han andre starta.

Regner egentlig med at de fleste som svarer i denne tråden vil si det samme, så da trur jeg kanskje vi kommer ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra innlegg tOFFY!

Personlig tror jeg at det er vi importører og forhandlere (samt deres små hjelpere) som fremmer egne produkter for egen vinnings skyld, som gjør forumet surt og er årsaken til mange av avsporingene i de enkelte trådene.

Jeg har de siste mnd. blitt mer forsiktig med å kommentere positivt på våre produkter men dette har resultert i at våre kunder har fått advarsler og deres innlegg har blitt slettet av moderatorene da de inneholdt "snikreklame".

Dette er jo fullstendig unødvendigt etter min mening. Fornøyde kunder MÅ få si sin mening om produktet de har kjøp. Noe annet vil jo gi dem et inntrykk av at de har kjøpt "feil" produkt.

Resultatet av disse hendelsene er at jeg ikke er fristet til å delta på dette forumet på samme måte som før.

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra innlegg tOFFY!

Personlig tror jeg at det er vi importører og forhandlere (samt deres små hjelpere) som fremmer egne produkter for egen vinnings skyld, som gjør forumet surt og er årsaken til mange av avsporingene i de enkelte trådene.

Jeg har de siste mnd. blitt mer forsiktig med å kommentere positivt på våre produkter men dette har resultert i at våre kunder har fått advarsler og deres innlegg har blitt slettet av moderatorene da de inneholdt "snikreklame".

Dette er jo fullstendig unødvendigt etter min mening. Fornøyde kunder MÅ få si sin mening om produktet de har kjøp. Noe annet vil jo gi dem et inntrykk av at de har kjøpt "feil" produkt.

Resultatet av disse hendelsene er at jeg ikke er fristet til å delta på dette forumet på samme måte som før.

Mvh

Pål

Trur nok dette du sier her er noe av årsaken til slike "krangel diskusjoner"

Som har utvikla seg til prinsipp uenigheter.

Har jo lest om diskusjoner hvor begge mener det samme, men bare forklarer på ulike måter. Og dem aldri blir enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=102472&page=1&pp=15

Jeg vil påstå at linken over gir et ganske godt eksempel på problemet som har blitt "opparbeidet" her...

Jeg synes faktisk dette er et sinnsykt interessant forum med MANGE folk med kjempe peiling og vilje til å lære bort.

Derfor er det litt trist at det er mye som ender på denne måten... Ikke minst etter at trådstarter flere ganger ber om at off-topic ikke skal ødelegge tråden hans/hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=102472&page=1&pp=15

Jeg vil påstå at linken over gir et ganske godt eksempel på problemet som har blitt "opparbeidet" her...

Jeg synes faktisk dette er et sinnsykt interessant forum med MANGE folk med kjempe peiling og vilje til å lære bort.

Derfor er det litt trist at det er mye som ender på denne måten... Ikke minst etter at trådstarter flere ganger ber om at off-topic ikke skal ødelegge tråden hans/hennes!

Det er faktisk den tråden, som fikk meg til å skrive dette inlegget.

Men det er en del slike tråder å finne her. Heldigvis så fikk tråd starter menge veldig gode råd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden var vel egentlig ikke i nærheten av å være like off topic osv som enkelte andre tråder. Noe ufint var der, men faktisk så syns jeg at denne tråden var ganske så lærerik..

dessuten så klaget vel aldri trådstarter på off topic i denne tråden? (ikke at det skal være nødvendig altså) *flisespikkeri*

Tror nok man skal se på div kondensator-tråder mm for å finne SKIKKELIG off topic tråder! :)

ellers så er jeg enig i at krangling kan gjøres utenfor "andres" tråder.

jeg PRØVER i hvert fall å spørre og svare på en saklig måte..

ellers så viser det seg ofte (som nevnt) at man ikke er så uenige til slutt som man egenlig tror.. Man formulerer seg kanskje litt "feil" av og til.. Og enkelte utsagn/uttalelser sees på/forstås på verst tenkelige måte...

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke et større problem enn at Meningsmafiaen her inne kan roe seg ned litt, når det kommer enkelte sjeler med sterkt avvikende meninger og evt. en noe uerfaren debatteknikk. At enkelte ikke er enige i etablerte sannheter, betyr ikke at vedkommende behøver å sløyes og parteres i hver tråd.

Greier ikke medlemmer av Meningsmafiaen å takle at noen stiller spørsmål ved sannhetene deres og kommer med alternative sannheter, har man vel ikke så mye på et DISKUSJONSforum å gjøre...

...om alle skal leve i troen på at det er best å gjøre idag det som andre gjorde igår, slik at man vet hva som skjer, hadde vi ikke kommet oss til Steinalderen engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo helt sant dette som transmedia skriver her..

Tenk om man på en "pen" måte kunne diskutere og finne ut "hvorfor" man er uenige.. og klare å bli enige om dette... eller i hvert fall finne ut HVA som gjør at man er uenige... (dårlig formulert)

kunne blitt ganske lærerikt innimellom...så lenge man hadde klart å ikke slenge dritt..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider