Gå til innhold

Polardego: Prosjekt 316 (E21)

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

recaro setene til e21 er faktisk ganske behaglige å sitte i, er litt å glde seg til der, en får også kjøpt skreddersydd setetrekk i skai til dem, med innlagt puter, for å få dem enda mer komfortable, og litt finere, recaro stolene er somregel godt slitt i disse bilene :p

 

 

Stemmer det HemiCuda, og disse stolene er er intet unntak...

 

e938_1.JPG

 

Men setene skal trekkes opp i beige skinn uansett... :)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke så mye gjort idag, putta batteri i bilen og etter noen forsøk så startet bilen. Litt høy tomgang, men ellers greit.

 

Har samlet litt betar også, Muska hadde reflexbakplate til meg og så var det farlige ebay da...

 

Orginale e21 Recaro...

 

e938_1.jpg

 

Disse skal selvfølgelig trekkes opp..

Gulvmatter og nytt teppe i bagasjerommet...

 

ace3_1.jpg

 

Så en liten detalj, sentermerke i rattet fra BMW M1. Noen som vet om dette finnes til bakluken også?

 

ddfc_1.jpg

 

Jeg vurderer denne motoren her i bilen...

 

d744_1.jpg

 

Fortsettelse i morgen... :)

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det skjedd endel...

 

Først så vant jeg budrunden på Hartge motoren, så nå har man et potensielt bra utgangspunkt.

 

Gutta fra Hurtigruta Carglass i Ski var innom å satt inn den nye frontruta idag...

 

Bilde_134.jpg

 

Bilde_135.jpg

 

Bilde_136.jpg

 

Så fikk jeg sandblåst panserfestene og har her lagt på grunning...

 

Bilde_137.jpg

 

Var også en tur innom Muska og fikk med meg blant annet et speedometer med turteller...

 

Bilde_138.jpg

 

Begge forgasserne var kast (Pierburg-dritt, ja kjenner dem fra Golf også) så om noen har en weber 32/36 liggende som er i orden gi beskjed...

 

Bilde_139.jpg

 

Den fikk seg også en luftetur ut i Sola...

 

Bilde_140.jpg

 

Flytta kun turtelleren over til de orginale instrumentbordet og kobla det til, samt bytta alle instrumentlysene... Se det virker...

 

Bilde_142.jpg

 

Nylakka panserlåser satt på plass, men er ikke helt fornøyd så det ender med at jeg kjøper nye.

 

Bilde_143.jpg

 

Så langt så vel, blir bestilt nye dørhåndtak fra BMW E12 som er de samme som er å E21 bortsett fra at de er i krom... :wink:

 

Dagens siste bilde...

 

Bilde_144.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den Hartge maskinen så ganske så strøken ut, er det noe som har sotte i e21 originalt?

 

og enkle lykter? hmm.. blir faktisk litt unikt tror jeg, de fleste jeg ser har de dobble, inkludert kompisen min sin.

dsc5189copybr3.jpg

 

må si jeg har fått sansen for e21, og for en kar som vanligvis bygger old school stuk på Golf 1, som bygger opp en e21, må bare bli kult :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den Hartge maskinen så ganske så strøken ut, er det noe som har sotte i e21 originalt?

 

og enkle lykter? hmm.. blir faktisk litt unikt tror jeg, de fleste jeg ser har de dobble, inkludert kompisen min sin.

dsc5189copybr3.jpg

 

må si jeg har fått sansen for e21, og for en kar som vanligvis bygger old school stuk på Golf 1, som bygger opp en e21, må bare bli kult :p

 

 

Takk for den og håper at du har rett... :)

 

Drar nedover til Tyskland neste uke og samler betar...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dropper Hartge-motoren da etter litt mailing fram og tilbake fra et hyggelig medlem på det tyske BMW forumet kom fra til at denne motoren var en fake. Så da står jeg over. Blir gasser og kam istedet da... : rolleyes

 

Idag var jeg på Tronrud bil i Moss og henta deler for 9 lapper... : faint :

Kjempebra service der, anbefales virkelig... :D

 

Nye fangere, emblemer, klips etc. Alt er nå montert bortsett fra fangerne, siden jeg mangler enda noen klips etc. I tillegg ble E12 dørhåndtak bestilt + en del andre i ting.

 

Må sende en bestilling i morgen også, men det er bare småtteri.

 

Bilde_149.jpg

 

Bilde_150.jpg

 

Sidelister, vinduspussere og de elektriske speilene ble montert. Funket helt fint på venstre side, mens på høyre side er motoren sars...

 

Prøvde litt felger på også, her Zender Turbo...

 

Bilde_151.jpg

 

Bilde_146.jpg

 

Braketene til stolene er også sveiset fast...

 

Bilde_152.jpg

 

Som sagt er bilen ferdig utvendig med unntak av fangere og dørhåndtak, den skal selvfølgelig senkes men det er ikke kommet enda.

 

Innvendlig blir ikke klart enda, først må jeg til Tyskland og hente betar samt at stolene må trekkes opp...

 

Skal taes teknisk også etterkvart, nye bremser har ligget klare i to år og ventet...

 

Kanskje jeg skal prøve på noe Porsche-hjul i morgen, får se åssn det kan bli.

 

Bilde_072.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille oppdatering. I dag kom det høytalere i posten ifra Ice Audio, i tillegg ble senkesett bestilt. 60/60 med justerbare dempere fra SPAX.

 

En liten luftetur ut ble det også, er så nydelig karrosseri på disse bilene... :oops:

 

Bilde_154.jpg

 

Andrew var oppom å sveiste igjen det eneste rusthullet vi har funnet, helt i fremkant av gulvet...

 

Bilde_153.jpg

 

BMW-folket røsker seg nok i håret nå, men jeg synes at Porsche-hjula passer uforskammet bra. Nå trengs det senk og noen andre dekk bak.

 

Bilde_157.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår