Gå til innhold

mista lappen

Ranger emnet


ranom

Anbefalte innlegg

det var midt på natta.. kl 4... var el lang strekke på ca ei mil.... ingen trafikk...

det var ikke glatt... men hele episoden var idiotisk... en kamerat av meg hadde kjøpt seg bil (BMW 320i) å skulle teste toppfarten på den... men jeg får bare vente å se hva som skjer.... jeg står for det jeg har gjort, men d er helt jævlig å gå uten lappen..... men da en itte tenker lenger så må man ta konsekvensene...

1988 Opel Omega 2,4

1992 Audi 80cuope 2,3E

2005 VW Passat 1,9 TDI[/color]

2005 VW Transporter 2,5TDI 4motion

SRS Motorsport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For de intereserte er jeg ikke student (er noen år siden det gitt!) og sprinteren er en ambulanse. En mister fort lysta på farts-stunt etter å ha hentet en eller annen kul gjøk ut av et vrak!

Å kjøre fort vet jeg litt om, bla vet jeg når sidespeilene på Sprinteren klapper inntil siden av bilen-den farten får dere ikke vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de intereserte er jeg ikke student (er noen år siden det gitt!) og sprinteren er en ambulanse. En mister fort lysta på farts-stunt etter å ha hentet en eller annen kul gjøk ut av et vrak!

Å kjøre fort vet jeg litt om, bla vet jeg når sidespeilene på Sprinteren klapper inntil siden av bilen-den farten får dere ikke vite!

 

okey, da forstår jeg at du har hentet en del folk med sprinteren, forstår også at det ikke er så veldig kult.

men som han sier, midt på natten, rett strekke på 1 mil, da er det ikke så farlig, men alikevell dumt..

men alle har forskjellige syn på dette, å det lureste og tryggeste er og vil alltid være å ta det med ro i trafikken uansett når og hvor. Men ofte er det slik at man får en bil opp på siden å bare gir på, adrenalin å konkuranseinstinkt, men dette roer seg heldigvis delvis ned litt etterhvert som man har kjørt bil en stund.

Men alle må ta ansvar for sine egene handlinger, å ta den straffen man skulle få.

 

Men som det egentlig handlet om her, så er det jo slik at han som her har kjørt i 156 km/t får sin straff, men syns fortsatt det er lurt å kontakte advokat å rådgive seg med, han blir ikke frikjent i dette tilfellet uansett.

 

(hilsen mighty og Fy_Fazan, som er på besøk)

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var midt på natta.. kl 4... var el lang strekke på ca ei mil.... ingen trafikk...

det var ikke glatt... men hele episoden var idiotisk... en kamerat av meg hadde kjøpt seg bil (BMW 320i) å skulle teste toppfarten på den... men jeg får bare vente å se hva som skjer.... jeg står for det jeg har gjort, men d er helt jævlig å gå uten lappen..... men da en itte tenker lenger så må man ta konsekvensene...

 

Ca 7,6km vel, Haslemoen.. Nordeuropas lengste rettstrekning.

Det bør ikke være spesiellt overraskende at det foregår hastighetskontroll på den strekka, faktisk bør du forvente det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest det er jævlig flott at de tar lappen fra sånne jævla hønsehjerner ! Beste hadde vært om de mistet all rett til førerkort ved en grov overtredelse.

 

Jaja...da håper jeg de river lappen fra deg neste gang du glemmer deg av å kjører i 50 km/t i 30 sona! Å skal se den personen som ALDRI er over fartsgrensen. Å viss du tenker "å kjøre i 50 i 30 sona er ikke samme som 150 i 80 sona"...så er det jo selfølgelig ikke det, men viss du legger til at i 80 sona midt på natta er det ikke akkurat mange andre man setter i fare, mens i 30 sona kan det komme en unge ut i veien...

 

Sier ikke at du kjører for fort i 30 sona eller noe..men hvor mange er det ikke som gjør det...er bare en eneste gang som skal til! Å tviler veeldig på at du aldri har kjørt for fort inn i en lavere fartsgrense, uansett grunn...

* e36 BMW 325i (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...da håper jeg de river lappen fra deg neste gang du glemmer deg av å kjører i 50 km/t i 30 sona! Å skal se den personen som ALDRI er over fartsgrensen. Å viss du tenker "å kjøre i 50 i 30 sona er ikke samme som 150 i 80 sona"...så er det jo selfølgelig ikke det, men viss du legger til at i 80 sona midt på natta er det ikke akkurat mange andre man setter i fare, mens i 30 sona kan det komme en unge ut i veien...

 

Sier ikke at du kjører for fort i 30 sona eller noe..men hvor mange er det ikke som gjør det...er bare en eneste gang som skal til! Å tviler veeldig på at du aldri har kjørt for fort inn i en lavere fartsgrense, uansett grunn...

 

Ja den dagen jeg ruller 50 i 30 sonen håper jeg virkelig at de er der for å nappe kortet, tror jeg med hånden på hjertet kan si at jeg overholder fartsgrensene slavisk. Enten kl er 4 på natta og det er 100 sone eller 30 sone aneglsmili

Mvh

BMWbunnny

05`BMW X5

X-04 Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk mister faktisk førerretten for alltid, men det er snakk om gjentatte promilleovertredelser og alvorlige ulykker. Han får nok bare pallespikring og 1,5 - 2 år uten kortet og 10 % av årsinntekt i bot.

 

Til han som mente at å kjøre 180 på ei rettstrekke i Norge er det samme som i tyskland:

 

Er du dum? Er det samme veikvalitet på den strekningen som det er i tyskland? hmm. er det 2-4 filer hver vei?, betongunderdekke med asfalt på?, 20 meter skillelinjer mellom motgående trafikk? ikke det? hmmm er det da like trygt?

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk mister faktisk førerretten for alltid, men det er snakk om gjentatte promilleovertredelser og alvorlige ulykker. Han får nok bare pallespikring og 1,5 - 2 år uten kortet og 10 % av årsinntekt i bot.

 

Til han som mente at å kjøre 180 på ei rettstrekke i Norge er det samme som i tyskland:

 

Er du dum? Er det samme veikvalitet på den strekningen som det er i tyskland? hmm. er det 2-4 filer hver vei?, betongunderdekke med asfalt på?, 20 meter skillelinjer mellom motgående trafikk? ikke det? hmmm er det da like trygt?

 

Sa ikke det var det samme heller da. Sa at d å kjøre på en rettstrekke her i 180 trenger ikke å være så ille, med tanke på at biler ligger i godt over 200 i lengre tid på autobahn der det er trafikk.

Er klar over at det er forskjell på vei kvaliteten.

Men la oss si at en som kommer i 250 km/t på autobahn, og mister kontroll på bilen, eller kanskje punkterer, og da kommer over i en av de andre filene på veien som er beregnet for lavere fart og treffer en bil der som ligger i kanskje 100 km/t, hva tror du skjer da?

Å hva tror du skjer hvis det samme skjer med den som skulle ligge alene i 180 km/t på en vei her?

* e36 BMW 325i (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ta kontakt med advokat ja..

Det var "visstnok" noen restriksjoner på hvor fort politiet kunne kjøre ifølge en advokat jeg snakket med for ca 2 år siden.

Kjenner folk som har fått omgjort 230km/t til 120km/t.

 

Selv har jeg ligget bak uniformert politibil uten blålys i 145km/t på samme strekning som ranom mista lappen... (...) Etter at jeg lå bak han et stykke så akselerte han kraftig og ble helt borte, UTEN blålys. Her snakker vi 230-250km/t. Så man skal ikke snakke så altfor høyt før man har feia for egen dør. Hadde jeg hatt videokamera hadde vel dette blitt tidenes sensasjon på forsidene.

 

Uansett, på den strekka så er det fullt forsvarlig å holde 120-140 og ha god kontroll over bilen og omgivelsene - alt etter forholdene. Den størte trusselen er elg. Den strekka er ganske unik, enda fartsgrenser er fartgrenser på papiret.

 

Min mening

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er mange som plutselig er veldig skinnhellige og skal liksom lynsje alle som kjører for fort. er helt enig med det når det gjelder tettbebygd strøk, barn leker ol. men som for eksempel på haslemoen-strekka, motorvei ol så er det en annen sak!!

 

i ny og ne så kjører jeg for fort og enkelte ganger alt for fort, både når det gjelder bil og motorsykkel. syns det er ustyrtelig gøy og alt for fristende til at jeg klarer å la være! kommer nok ikke til å slutte med det heller desverre. ikke noe jeg er stolt av, men noe som er tilfelle og som jeg føler jeg må stå for. kunne jo smurt på og fortalt om at jeg alltid holder fartsgrensa, men det ville vært å løgn...

...prrrrrtt...

 

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke det var det samme heller da. Sa at d å kjøre på en rettstrekke her i 180 trenger ikke å være så ille, med tanke på at biler ligger i godt over 200 i lengre tid på autobahn der det er trafikk.

Er klar over at det er forskjell på vei kvaliteten.

Men la oss si at en som kommer i 250 km/t på autobahn, og mister kontroll på bilen, eller kanskje punkterer, og da kommer over i en av de andre filene på veien som er beregnet for lavere fart og treffer en bil der som ligger i kanskje 100 km/t, hva tror du skjer da?

Å hva tror du skjer hvis det samme skjer med den som skulle ligge alene i 180 km/t på en vei her?

 

:rolleyes:

 

Forskjellen er at Autobahn er SKAPT for å kjøre fort på, og det er faktisk lovlig å kjøre fort der. Ja; ulykker kan hende, men hvis du kjører i 180 på norsk vei og forsaker en ulykke, er det et GROVT lovbrudd.

-1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4

-1982 BMW 525i *Solgt*

____________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bort i fra lover å regler i der da..var for å illustrere at rent teoretisk trenger det ikke å være så atrolig farlig å kjøre fort her.

 

Men det er ikke lurt, ikke tøfft eller noe...men skulle likt å se den personen som aldrig har vært over "mist lappen grensa"...om det er overlagt eller for at man glemmer seg av eller uansett, alle har vært over den.

 

Å når ungdom på 18-23 år (kan være mye eldre og, men uansett) får seg biler med 200 til kanskje 500hk...da sier det seg jo selv at de kommer til å bryte fartsgrensen en eller annen gang...å disse bilene er jo ikke akkurat laget for å bare kunne kjøre i 80 km/t...kan jo ikke akkurat si at man er i ekstrem livsfare viss man kjører i 150 km/t da...(vet ikke alle har slike biler, men igjen bare for å ilustrere)

* e36 BMW 325i (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår