Gå til innhold

Problembarnet B230K

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

Jeg har et slikt problembarn som har starta lage litt problemer.

 

Skruene som holder forgassern til manifoilden løsner, tenkte jeg sku kline dem inn med litt locktite? - Noen andre som har vært bortatt det?

- Motoren vil jo ikke gå på tomgang, når de er ute. Men det fikses jo med full chock hele tia ;)

 

Har også noen kjempefine vakumslanger, men det er vel standard på detta møkket.

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, der står det at alle dei svenske 240-ane i 1989 fekk b230f. Det inkludera vel dei som blei sendt til Norge og?

 

2 siste spørsmål:

- Korleis er bensinforbruket på b230f i forhold til eldre b230?

- Kor mange liter på mila med b230f ved normal køyring?

 

en 89 modell har B230F motor.. en del 88modellar og men dei har som regel LH 2.2 (ikkje så bra)

 

F motor og 5 trinns girkasse, samt at du har en bil i god stand (girkasse, mellomaksling, bakaksling, hjullager, bremser, forstilling osv) bruker ikke mer en 0.75 på mila når du kjører jevnt fort etter landeveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 230K og jeg har ikke hatt noe problemer,har skrudd selv og byttet en god del å den er fortsatt like god.

 

Iforhold til 86mod`n min,den hadde 230A så vil jeg si at K`n overrasker meg..Ligger i oppover bakker og bare gir på,noe jeg IKKE kunne gjøre med A`n iallefall.

 

Ikke at den er sprek altså,men jeg kjenner forskjellen.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par spm ang denne flotte motoren,

først noen som nevnte at bensinforbruket var så ille på disse k-motorene, jeg har da fått min nedi 0,78 på langkjøring, fornøyd med det i alle fall..

 

Men:

Nå har det seg slik at motoren ikke vil dra skikkeligt,akkurat som noe holder den igjen...så "lugger" den litt ved rolig kjøring i oppoverbakker.. kan det være denne svinghjulsensoren andre har envnt?

 

Jeg ska montere konisk filter for sommeren igjen, hva bør jeg gjøre me dette opplegget som kommer fra eksossiden? noe eksosretur for renere forbrenning, er dette deler av EGR systemet? (tidligere har jeg bare blendet det av...)

og en wire-sak som går fra filterboksen til gasserhuset? (denne rev jeg og bare ut og blendet hullet i gasserhuset)

 

Bør dette være operativt?

88-mod 240 PROSJEKT

http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159

86-mod 245 Tic SOLGT

99-mod V70 TDI BRUKSBIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Hmm, har en 1986 Volvo 240 GLE, med b230k. (1987 i følge volvo som jeg har bestilt deler hos.)

 

Er en god bil, men har no ufin tenningsbank opp til ca 1800 rpm. Samt at bilen går himla lavt på tomgang. Ca 200 rpm.. Den rister da mye og høres ikke bra ut. Fikk beskjed om å justere tenninga men da jeg skulle få dette gjort fikk jeg bare beskjed om å kjøre på 98 i stede for 95 som jeg har kjørt på lenge. Stemmer dette eller er det noe som kan gjøres? Alt over ca 1800rpm høres helt fint ut og bilen går fint. Detta irriterer meg litt for diverse verksted og "volvo eksperter" sier så mye forskjellig.

 

Håper noen kan hjelpe, og si ifra hvis det trengs mer info.

 

På fohånd takk.

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår