Pozen Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Trenger litt tips ang. min Golf 2 diesel og automat. Forå gjøre en lang historie kort så har jeg funnet et lite hull i girkassen på bilen min. Virker som det er irret hull i den. Det lekker. Å bytte kassen i en ny tilsvarer bilens verdi x 3. Vanskelig å få tak i brukt automat kasse. Har i denne forbindelse noen spørsmål, -går det ann å sveise hullet, eller evt. tette det på noen annen måte? -blitt tipset om en brukt automat kasse her på forumet. Denne har vist stått sammen med en 1.8L bensin. Vil denne passe på min bil? -hvor stor jobb er det å bygge om til mauell. Er jo nesten ubegrenset tilgang til manuelle kasser. Men da må det jo monteres ekstra pedal, ny girvelger osv. Høres ut som en stor jobb. Jeg er lite lysten på å kaste en bil som er nylig eu-godkjent og nesten rustfri, derfor er jeg: EKSTREMT TAKKNEMMLIG FOR DE SVARENE JEG FÅR. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 skal gå ann å sveise hullet om det ikke er for lite.. og at innmaten ikke er skadet på noen måte! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Spørsmål: HVOR er hullet? På siden ut mot dekket så er det et deksel som kan byttes ut. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Et bilde sier mer enn 1000 ord! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pozen Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Hullet er ut mot hjulet på venstre side ja. Har funnet et verksted som trodde de skulle kunne fikse det. Hadde vist en kar som sveiset alu. Skal prøve å få tatt et bilde. TAKK for innput så langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 kan være så enkelt som lokket på siden der.. ingenvits i å sveise det! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Mega-Metal har noe kjekt som heter Alu-stick. 2k masse som herder raskt. Vask rent rundt hullet,puss med litt grov smergelpapir, vask igjen og klin på. Funker som fan, og er gjort på 30min. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pozen Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Mega-Metal har noe kjekt som heter Alu-stick.2k masse som herder raskt. Vask rent rundt hullet,puss med litt grov smergelpapir, vask igjen og klin på. Funker som fan, og er gjort på 30min. Hørtes ut som en grei nødløsning ti jeg får orden på denne dritten. Hvem forhandler Mega-Metal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Tror vi kjøper dette direkte fra Mega-Metal. Husker ikke nr i farten, men kan sjekke. Dette er ikke en nødløsning, men en permanent reperasjon som holder lengre enn bilen din. Har som sakt prøvd dette før både på gearkasser, dynamofester og på en fordeler(innfestningen). Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pozen Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Tror vi kjøper dette direkte fra Mega-Metal.Husker ikke nr i farten, men kan sjekke. Dette er ikke en nødløsning, men en permanent reperasjon som holder lengre enn bilen din. Har som sakt prøvd dette før både på gearkasser, dynamofester og på en fordeler(innfestningen). Jeg fant omsider en mailadresse og har fått litt infor fra selger. Minste pakke koster 1150kr. Fristende å prøve! Hva rengjør du med før du legger det på? Rødsprit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Bremserens er fint å rense med. Dyrt stoff, men det er drøyt i bruk. Ser ut som en kubbe dynamitt, ca 20cm lang. Du kapper av ønsket mengde, knar det sammen mellom fingrene å kliner det på. Tørker på 10-15min, og da kan det slipes i,borres og gjenge opp hullet om du vil. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toffetoff Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Litt off topic... men det er ikke mange diesel med automat... Har selv en 90 mod med turbodiesel.. tilsalgs Siter `01 9-3 2,2 TiD *For mange VW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg