slayer Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Hei! Er på utkikk etter en billig bilnr to, har i grunn tro på en 240 siden fruen skal bruke stasjonsvognen mest så trenger jeg en bil jeg kan leke litt med på vinteren :) Noen spess årsmodell som er bedre enn andre? Og er det noen som vet om en billig og bra en i Buskerud området? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=980163 denna er bra vøtt. Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 ja er vel ikke så ille den kanskje, men den er ett stykke unna, har det ganske travelt hele uka så håpa på at det var noen nærmere meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 hvor er det du bor a? den 240`n står ved tusenfryd.. en kompis av meg som har den. Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 18-19mil unna. Mot Geilo. Men skal kanskje se på en 86modell som står i kongsberg, gått 250.000km til 10.000kr.. Håper den er som selger sier.. :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slayer Skrevet Januar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6810661&sid=2aEdxyoMo413661&pos=62&tot=74&page=2 Noen meninger/ synspunkter på denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet Januar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2006 Trenger ikke være så dum! Aldri sett en 244 d6 før må jeg innrømme. Den har jo gått sine 380k km den og, så pass på at alt går og høres bra ut når det går i motoren. Om det gjør det har det ikke noe å si at den har gått 380k Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GLE Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 380 000 er vel litt langt for en D6...disse motorane har jo vert svake.....tåler ikkje noke særli med juling....men viss den er bra stelt og vedlikeholdt er det vel kansje en bra bil...er jo samme motorane som står i VW LT-50 Siter Volvo 142de luxe -71 (B20A) Volvo 244GLE -77 (B230FX) Volvo 245GL -81 (5,7 V8) Volvo 740TURBO -87 (B230FT) Ford E-350 Econoline Starcraft -93 (7,3 V8) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 såg ut som eit samleobjekt....blir sikkert sjeldne Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Ærlig talt så hadde jeg ALDRI vurdert en 240 med D6 motoren. For det første: 82Hk og svake 140Nm (Dårligere enn B20) For det andre: dårlige motorer, toppene sprekker etter 100000km, nesten aldri unntak. For det tredje: DYRE deler spurte en gang på pris på stempelringer og pakningssats på V.A.G, over 4000,-!!! For det fjerde: tørst som få til diesel å være. For det femte: Jævli tungstartet på vinteren, iallefall hvis den har noen km på baken (selv med nye glødeplugger). Nei, skulle jeg valgt en 240 som bruksbil, hadde det blitt en 89 mod eller nyere, de bruker forholdsvis lite bensin til 240 å være, finnes med lav km stand, lite rust, og til en hyggelig penge 12-15000,- og opp. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigerfish Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 Ærlig talt så hadde jeg ALDRI vurdert en 240 med D6 motoren.For det første: 82Hk og svake 140Nm (Dårligere enn B20) For det andre: dårlige motorer, toppene sprekker etter 100000km, nesten aldri unntak. For det tredje: DYRE deler spurte en gang på pris på stempelringer og pakningssats på V.A.G, over 4000,-!!! For det fjerde: tørst som få til diesel å være. For det femte: Jævli tungstartet på vinteren, iallefall hvis den har noen km på baken (selv med nye glødeplugger). Nei, skulle jeg valgt en 240 som bruksbil, hadde det blitt en 89 mod eller nyere, de bruker forholdsvis lite bensin til 240 å være, finnes med lav km stand, lite rust, og til en hyggelig penge 12-15000,- og opp. Mvh Jeg legger inn et lite EKKO her jeg. 89+ med lh-2.4. Helt OK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2006 sier meg enig med GMV, gå for en 240 med B230F motor og evt 5-trins kasse... får dem billige, greit bensin forbruk, meget feilfrie og slitesterke motorer...! Men for all del, STYR unna B230K motorer! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 Ærlig talt så hadde jeg ALDRI vurdert en 240 med D6 motoren.For det første: 82Hk og svake 140Nm (Dårligere enn B20) For det andre: dårlige motorer, toppene sprekker etter 100000km, nesten aldri unntak. For det tredje: DYRE deler spurte en gang på pris på stempelringer og pakningssats på V.A.G, over 4000,-!!! For det fjerde: tørst som få til diesel å være. For det femte: Jævli tungstartet på vinteren, iallefall hvis den har noen km på baken (selv med nye glødeplugger). Nei, skulle jeg valgt en 240 som bruksbil, hadde det blitt en 89 mod eller nyere, de bruker forholdsvis lite bensin til 240 å være, finnes med lav km stand, lite rust, og til en hyggelig penge 12-15000,- og opp. Mvh må si meg veldig enig. eneste grunnen til å kjøre D6 i 240 må vere med 940 motoren på 122hk.. eneste, lav km har ingen ting å si. bruksbilen min har gått 577 000km. og det er ingenting som feiler den egentlig. bare noen slitedeler som må byttes. motor/gir (aut) går som ei klokke enda.. kilometerstanden har mer å si på forgasserbiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokke_ Skrevet Februar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2006 dessuten er den 244 d6 solgt til en kamarat av meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2006 For det andre: dårlige motorer, toppene sprekker etter 100000km, nesten aldri unntak. Unntak her da.. -82 245 med D6. 612k KM :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.