emyr Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Hvilken vei bør subben spille i en sedan med portet kasse? Framover eller bakover? For å få mest lyd inn i kupeen... Jeg har tenkt å fjerne de orginale høyttalerene i hattehylla, slik att jeg får to ca 6" hull inn i bilen... Er dette positivt? Noen erfaringer? Jeg har en Astra F sedan.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Hvilken vei bør subben spille i en sedan med portet kasse? Framover eller bakover? For å få mest lyd inn i kupeen... Jeg har tenkt å fjerne de orginale høyttalerene i hattehylla, slik att jeg får to ca 6" hull inn i bilen... Er dette positivt? Noen erfaringer?Jeg har en Astra F sedan.. Så klok som jeg er, vet jeg ivertfall at du ikke bør ha den opp ned...:P Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 i allefall i de situasjonene jeg har vært borti har det spilt best med elementene bakover, men jeg tror det kommer litt an på. er jo bare å prøve hva som blir best. men jeg spiller i allefall betydlig høyere med elementene bakover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Hadde vært fint å vite før jeg bygger kassa liksom, ettersom kassa skal passe inntil seteryggen.. Så jeg slipper å bygge to kasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Vel, noen liker gutter, andre jenter...... (hadde tenkt til å komme med annen kommentar, men skippet det) Uansett, smak og behag, spørs veldig mye på hva du liker.. Bare prøv deg frem... Beste tipset jeg kan gi deg... Men har lett for å bli skrangling hvis du har dem bakover, og folk kan miste pusten av bassen hvis du har den fremover... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 hvis du skal ha den helt inntil seteryggen, og du ikke skal kjøre med seteryggen nede, så er det nok best med elementene bakover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Hvor langt er ett tau? (siden vi snakket så mye om det på #bilforumet.net i dag) Det er mange faktorer som spiller inn, hvor i bagasjerommet kassen skal stå, åssen type sub, åssen type forsterker osv osv. Prøv deg frem, det er det beste Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Hehe, ok... Da bygger jeg kasse slik att den står bakover, også prøver jeg å snu den når jeg tør!;) Så får vi se.. Planen er att den skal stå inntil seteryggen på høyre side i bagasjerommet. Jeg har en RF Power HX2 12".. Med en RF Power 1100 eller noe slikt.. Den er på rep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Jeg synes det spiller best med subbene mot seteryggen og portene opp hattehylla. Men da bør man tette rundt kassa slik at lyden ikke "forsvinner" inn til bagasjerommet. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sooocool Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 enig med Hifonic .. lyd i bagasjerommet er sløsing med god lyd, få lyden inn der du sitter (Kupeen).. :) hehe.. monterer du bassene sideveis mot venstre så kan lyden høres mye mere kraftig ut (for sjåføren).. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emyr Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Kanskje jeg skulle kjøpe meg stasjonsvogn!;) hmm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg