Gå til innhold

Hvilken vei bør subben stå?

Ranger emnet

emyr

Anbefalte innlegg

Hvilken vei bør subben spille i en sedan med portet kasse? Framover eller bakover? For å få mest lyd inn i kupeen... Jeg har tenkt å fjerne de orginale høyttalerene i hattehylla, slik att jeg får to ca 6" hull inn i bilen... Er dette positivt? Noen erfaringer?

Jeg har en Astra F sedan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vei bør subben spille i en sedan med portet kasse? Framover eller bakover? For å få mest lyd inn i kupeen... Jeg har tenkt å fjerne de orginale høyttalerene i hattehylla, slik att jeg får to ca 6" hull inn i bilen... Er dette positivt? Noen erfaringer?

Jeg har en Astra F sedan..

Så klok som jeg er, vet jeg ivertfall at du ikke bør ha den opp ned...:P

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, noen liker gutter, andre jenter...... (hadde tenkt til å komme med annen kommentar, men skippet det)

Uansett, smak og behag, spørs veldig mye på hva du liker.. Bare prøv deg frem... Beste tipset jeg kan gi deg...

Men har lett for å bli skrangling hvis du har dem bakover, og folk kan miste pusten av bassen hvis du har den fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er ett tau? (siden vi snakket så mye om det på #bilforumet.net i dag)

Det er mange faktorer som spiller inn, hvor i bagasjerommet kassen skal stå, åssen type sub, åssen type forsterker osv osv.

Prøv deg frem, det er det beste

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ok... Da bygger jeg kasse slik att den står bakover, også prøver jeg å snu den når jeg tør!;) Så får vi se.. Planen er att den skal stå inntil seteryggen på høyre side i bagasjerommet. Jeg har en RF Power HX2 12".. Med en RF Power 1100 eller noe slikt.. Den er på rep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider