Gå til innhold

'76 Ascona B 19s

Ranger emnet


ol'skool'opel

Anbefalte innlegg

:op Legg ut ein tråd her om bilen min....

Vett ikkje kor ofta denna tråden blir oppdatert, men eg har litt planar for bilen, men for det mesta e d i planleggingsstadie.

 

D e forresten en 2dørsyodude me 19s å 4trinns kasse, hehe

 

Ka som e gjort med bilen før eg fekk den:

- Lakkert gul i 04

- Fjerna lister(ska kanskje på igjen)

- 15" kvite bbs sommardekk

- å sr felgar på vinter

- kappa fjerer(bestilt nye 60mm)

 

Ka eg har gjort:

- Montert enkel stereo:

-12" Helix sub (deep blue)

-Helix 69 (deep blue)

-Helix 4ch amp (dark blue)

-JVC mp3/wma spiller (612 el no)

- Bygd liten konsoll for spillar(pga dere vett....)

- Setetrekk;P (trenge svarte nakkestøøte trekk, tips? hellothere)

- "retta ut" å trekt sidepanel bak i svart skai(ska gjør samma me framdørene men trenge tips hellothere)

 

Planar frammøve:

- trekke om sider i skai treng hjelp me å få av dørtrekko

- 2.4i å 5 trinns???

- Hellakkering i meir diskret farge??

 

Generellt sett kan du sei eg vil ha ein originalliknande bil me litt motor å handling....

ska komma me bilder så snart eg får fatt på digitalkamera.....

 

Håpar å få litt hjelp t detta, siden eg e ny på detta her;)

 

mvh

Tord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Få ut litt bilder av bilen da;) så vi har noe å se på. For å få av dørtrekka, så er det jo bare å skru av håndtaket, å ta av vindussveiva? På sveiva er det et klips innmed trekket (bak sveiva) som må tas ut, dette gjøres med et tynt skrujern og litt pirking! (finnes spesialtang) Du må nok trykke inn dørtrekket litt for å se denne! når denne er ute, er det bare å ta av vindusveiva, og dra av trekket, som henger nå i klips (kan vere flere skruer?? men var ikke det på kadetten)

viss noen tok den?!?! ;)

lykke til, å få ut bilder du :)

 

magnus

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøva mitt besta for å få ut nåken bilder ja;) Sko hatt nåken me sommarhjulo på og då men...hehe syns den kler kvite bbs kantfelgar godt 205/50/15 å et 13:D

 

Har tatt handtaka av å også dekselet på døråpnaren for ei stond sio, å har hørt om klipset på sveivo å kikka itte d. Har stress a litt me detta, men klare kje heilt å sjå d:(

Eg fer nok ut igjen i måro å ser litt på d......

 

Ellers så har eg muligens skaffa 2.4i omega motor å kasse fra ein på jobb me ein rekord e...

 

lure litt på kor avansert konversjonen e, bunn panne å oljesil må byttas har eg hørt, detta kan eg ta fra min??

Passer delene sammen, e litt usikker på ka kasse d va snakk om va 5 trinns vertfall.....

Har ein onkel så ska hjelpa meg me detta prosjektet, eg har jo kjøpt bilen for at det sko vær ein bil eg kunne læra meg å skru på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har eg muligens skaffa 2.4i omega motor å kasse fra ein på jobb me ein rekord e...

 

lure litt på kor avansert konversjonen e' date=' bunn panne å oljesil må byttas har eg hørt, detta kan eg ta fra min??

Passer delene sammen, e litt usikker på ka kasse d va snakk om va 5 trinns vertfall.....

Har ein onkel så ska hjelpa meg me detta prosjektet, eg har jo kjøpt bilen for at det sko vær ein bil eg kunne læra meg å skru på[/quote']

 

Det er fine motorer, tåler mye. Når det gjelder hva som må gjøres for å få dem i Ascona B, ta å se på prosjektet mitt. Der har jeg gjort det samme som du har tenkt til...

ja. Alle CIH delene passer om hverandre. Det er dette som gjør Opel så morro. Er jo som lego. Bygge og bygge på.. hehe..

Om motoren har sitti i Omega, og girkassa er derfra, så må du lage ny mellomaksel. men det går jo greit. Se på girkassa om den heter R25 eller R28. Det er gode girkasser etter min mening. Og tro meg, du vil like det å ha 5 trinn når du har 3.67 utveksling slik som meg... (å ligge på 3000rpm i 85km/t er ikke så deilig i lengden, antar at max farta på bilen er ca 170km/t med 4 trinn, hehe) Derfor er det deilig med 5 trinn ville jeg tro.

 

Er jo et par ting som må til på 2,4 for å få den i Ascona. Det mest vriende er faktisk peilepinne hullet. Det må flyttes. Det er bare å sette seg ned et lite borr og forborre. Sørg for å stikke noe i det gamle peilepinne hullet slik at du kan se vinkelen du skal borre. Litt dritt å borre feil for å si det slik... Du forstår det når du ser det antar jeg.. hehe. send meg PM om du har noen spm.. Svarer gladlig på alt..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår