Gå til innhold

Ford Capri - drifting bil

Ranger emnet


V6 Racing

Anbefalte innlegg

breisladd ford som krb kaller den

"du får nok noen ufrivillige timer med oppretting av bakskjermer" si de til meg

"capri er ett av europas svar på den typiske japanske driftingbilen"

 

ja jeg har hørt litt av hvert om capri'en angående drifting og slikt, både i mer eller mindre orginal stand og trimmede.

 

noen som har noen meninger?

1982 Ford Capri 4.0 R6 turbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet hvis du lager en skikkelig amerikaner med driftestuk! Det passer så utrolig godt sammen :D. Har du sett den Falken-sponsede Camaroen fra USA? Den er _meget_ fet. Hvilke biler som passer og ikke passer til drift kommer vel helt an på hvor mye du tenker å investere i bilen mht. oppheng, drivverk/differ etc. Motoren skulle det vel bo en del potensiale i? Jeg har ikke noe peiling på amerikanske motorer, men med godt dreiemoment over registeret skulle de jo i teorien være "brukervennlige" å drifte med :)

 

Ønsker deg lykke til - det føles faktisk ganske friskt å se en amerikaner sidelengs og i fyr og flamme. JDM og D1-stuk har vært veldig mye i vinden i det siste, men alle husker vel "da IT-bobla" sprakk ;)

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en capri som vant breisladden et år??

Noen som har noen formening om hvordan en Taunus ville vært å driftet med da? er jo lett som få på bakenden....

Har et Taunus 2.8l prosjekt pågang, er i tvil på om jeg skal selge eller beholde nå....

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en capri som vant breisladden et år??

Noen som har noen formening om hvordan en Taunus ville vært å driftet med da? er jo lett som få på bakenden....

Har et Taunus 2.8l prosjekt pågang, er i tvil på om jeg skal selge eller beholde nå....

 

Få på sperre på den så burde den kunne være bra driftebil det. Hvilken 2.8 liter er det som sitter i den? Antall hk . Er den original osv burde den kanskje bevares for ettertiden???

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det som er bakdelen med taunusen, litt i korteste laget, kan vel kanskje bli mye kontra!

 

Langt i fra orginal! Er en 2,8i der det er montert innsug med forgasser....er vel ca 130-40hk tror jeg.

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det som er bakdelen med taunusen, litt i korteste laget, kan vel kanskje bli mye kontra!

 

Langt i fra orginal! Er en 2,8i der det er montert innsug med forgasser....er vel ca 130-40hk tror jeg.

 

Vis det er 130-140 hk iden ved montering av innsug og gassere ville eg heller beholdt den orginal for da er det 150hk i den... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det er 130-140 hk iden ved montering av innsug og gassere ville eg heller beholdt den orginal for da er det 150hk i den... hehe

 

Men det er den letteste måten, slipper og legge opp alt av ledinger og bensin rør, ny bensin tank og pumpe eller modifisering av det gammle.

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capri vet jeg lite om mtp kjøreegenskaper, men Taunus har jeg eid og/eller kjørt fire av. Mine erfaringer tilsier at Taunus ikke har kjøreegenskaper! Alle fire bilene er desidert det verste JEG har kjørt. V6 gjør bare vondt verre, både for bilen og lommeboka. Det er MIN ydmyke mening. :D

Vet ikke om Capri er bygd over samme lest? Slik som Carina/Celica, Kadett B/Opel GT, Ascona/Manta osv..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår