volvo264 Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 har då fått meg en FK motor 95mod.. ka som må til for å oppnå 200hk i den motoren der? motoren er heilt orginal og sitter forsatt i bil kor mykje holder den lille turboen til? dynsene holder vell til 250hk har eg hørt? er ny på dette her so litt hjelp hadde våre supert:D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 for det første, vil j anbefale deg å søke litt rundt på forumet, står litt om dette her et sted...!:) Men, for å få den litt piggere uten noe særlig kostnader, så kan du bytte ut Wastegate`n som sitter der mot wastegate fra en B230FT, da har du rundt 0,55 i ladetrykk og ca 165HK... for å oppnå 200HK er det vel snakk om chip, for insprut/bensin, 3" eksos, og justere trykket til rundt 0.9 - 1 bar... også får du en pen lyd med åpent filter, hvis du er glad i litt lyd :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 for det første, vil j anbefale deg å søke litt rundt på forumet, står litt om dette her et sted...!:) Men, for å få den litt piggere uten noe særlig kostnader, så kan du bytte ut Wastegate`n som sitter der mot wastegate fra en B230FT, da har du rundt 0,55 i ladetrykk og ca 165HK... for å oppnå 200HK er det vel snakk om chip, for insprut/bensin, 3" eksos, og justere trykket til rundt 0.9 - 1 bar... også får du en pen lyd med åpent filter, hvis du er glad i litt lyd :) oki..har søkt litt rundt..men fann ikkje so mykje direkte svar. men får bejynde med å sku opp trykket, til de nivået motoren klare orginalt. 0.5bar motoren kan kjørast på uten chip? maks med andre ord? burboen må vell også byttast om eg skal ha over 170hk? eller er den god for meir? vill helst ikkje kjøre i stykker turboen helder.. filter og eksos skal på motoren med de første tenkte eg på Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 oki..har søkt litt rundt..men fann ikkje so mykje direkte svar.men får bejynde med å sku opp trykket, til de nivået motoren klare orginalt. 0.5bar motoren kan kjørast på uten chip? maks med andre ord? burboen må vell også byttast om eg skal ha over 170hk? eller er den god for meir? vill helst ikkje kjøre i stykker turboen helder.. filter og eksos skal på motoren med de første tenkte eg på Turbo`n klarer mer, kan kjøre med orginal turbo på 200-220HK, men desto mer du tyner ut av en den, desto fortere gåen blir den også, logisk nok... :) Sitter nok mest sannsynlig en mistsu 13c turbo på den motoren, og den er så og si samme som på garrett turbo`n som sitter på FT motoren til 940... men j vet ikke i hvilken stand turbo`n er i, så vanskelig å si hvor lenge den holder ved bruk på rundt 1 bar... men noe særlig mye over 1.1 - 1.2 bar er ingen vits med orginal turbo og IC, hvis IC`n er like hel fortsatt... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Turbo`n klarer mer, kan kjøre med orginal turbo på 200-220HK, men desto mer du tyner ut av en den, desto fortere gåen blir den også, logisk nok... :)Sitter nok mest sannsynlig en mistsu 13c turbo på den motoren, og den er så og si samme som på garrett turbo`n som sitter på FT motoren til 940... men j vet ikke i hvilken stand turbo`n er i, så vanskelig å si hvor lenge den holder ved bruk på rundt 1 bar... men noe særlig mye over 1.1 - 1.2 bar er ingen vits med orginal turbo og IC, hvis IC`n er like hel fortsatt... ja oki..takker for svar.. alt i motor rommet på bilen motoren står i, skal vere heilt..har vert starta opp for nåken dager siden..har ikkje serr på motoren skjøl enda. men blir vell nokk om ett par dager.. kunna tenkt meg å kjørt på 0.6-0.7bar på motoren skjøl.. eller ca maks før chippinga må til..er de 0.5 som er maks då som du sa tidligere? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 ja oki..takker for svar..alt i motor rommet på bilen motoren står i, skal vere heilt..har vert starta opp for nåken dager siden..har ikkje serr på motoren skjøl enda. men blir vell nokk om ett par dager.. kunna tenkt meg å kjørt på 0.6-0.7bar på motoren skjøl.. eller ca maks før chippinga må til..er de 0.5 som er maks då som du sa tidligere? er vel 0.5 - 0.6 som er max uten chip for å være på den sikre siden, men er ikke 100% sikker på akkurat dette, siden j har hørt om flere som har kjørt på 0,8 uten chip... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 er vel 0.5 - 0.6 som er max uten chip for å være på den sikre siden, men er ikke 100% sikker på akkurat dette, siden j har hørt om flere som har kjørt på 0,8 uten chip... ja oki...blir vell rissikabelt å kjøre med for høgt trykk.. kan du chippe dei vanlige hjernene på motoren, eller må du ha nåkens spess hjerner. synst eg har hørt nåke om de der.. ka de koster da eventuelt for chip til begge hjernene? og ken som selger eventuelt? Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 ja oki...blir vell rissikabelt å kjøre med for høgt trykk..kan du chippe dei vanlige hjernene på motoren, eller må du ha nåkens spess hjerner. synst eg har hørt nåke om de der.. ka de koster da eventuelt for chip til begge hjernene? og ken som selger eventuelt? Å chippe tenninga, er ikke noe du trenger foreløpig ut ifra det du sier her... å for å kunne chippe tenninga, trenger du en tenningsboks (såkalt gullboks) med løstagbart chip i... chip til insprut/bensin får du av Turboperformance her på forumet for 1500,- da oppgir du bosch nummeret på boksen din, så skaffer han chip. Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Å chippe tenninga, er ikke noe du trenger foreløpig ut ifra det du sier her... å for å kunne chippe tenninga, trenger du en tenningsboks (såkalt gullboks) med løstagbart chip i... chip til insprut/bensin får du av Turboperformance her på forumet for 1500,- da oppgir du bosch nummeret på boksen din, så skaffer han chip. ja oki..skal ha de i bakhaude... blir vell kjørt mest mulig orginal til å bejynde med regna eg med Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Tyvlåner tråden din litt jeg cheers Noen som vil tippe hester på en FT motor uten intercooler? Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 VOLVO264: litt o.t dette, hvor mye veide bilen din foran med 6'ern ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knaur14 Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 ikkje meir v8 also? :P hadde d ikkje våre greidare å kjøpt en ft motor eller e den mykje dyrare enn fk? bere lure :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 ikkje meir v8 also? :P hadde d ikkje våre greidare å kjøpt en ft motor eller e den mykje dyrare enn fk? bere lure :P Er kun wastegate actuator'en som er anderledes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 jauda..bare lån tråden du:P gadd ikkje å koste på den V8eren so mykje peng siden de var en olds motor.. kom inn en 940 95mod med FK motor på jobb.. so eg tok den i stedenfor :D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg