Vegard Skrevet September 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Er det ingen som vet at G4 calipere ikke er det spor bedre en G2 calipere, med tanke på brekk-mekanisme? Jeg jobber på møller(Berge & Co), å har bytta ørtenhundre G4 calipere på grunn av at håndbrekk-mekanismen setter seg. Så jeg skjønner ikke helt denne trangen til å skulle bruke disse på G2. Nå har ikke jeg registrert om de er laga av aluminium eller ikke, men dette har uansett ingenting å si, med tanke på at det er innvendige deler i caliperen som ruster fast i hverandre. Artig å høre, jeg har hørt at den skulle være så mye bedre. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knufla Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 kan bruke "Bremsemaster uten ABS, dia 23.81mm bytte 03-53534 2638:- " fra audi 90 quattro med motorkode kv. SElges på mekonomen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Artig å høre, jeg har hørt at den skulle være så mye bedre. Min golf IV calipper satt etter 1 vinter Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Angående håndbrekkwire til Golf4-calippere så har jeg akkurat montert dette på min egen Golf2. Man bruker orginalwire men man må tre denne om slik at den går på undersiden av bakakselen der bremserørene går. Bremserørene legger man på oversiden, det vil si at bremserør og brekkwire bytter plass. Da funker det. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Oktober 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Alle jeg har sett har wire som går på undersiden. 1.8, GTI, G60.... Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Alle jeg har sett har wire som går på undersiden. 1.8, GTI, G60....Og så kommer wire'n inn mot calipperen fra nedsiden. Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 kan bruke "Bremsemaster uten ABS, dia 23.81mm bytte 03-53534 2638:- " fra audi 90 quattro med motorkode kv. SElges på mekonomenHva med vacumservo til denne? Finnes det noe som funker bedre enn 9'' fra Golfen? Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2005 Er det ingen som vet at G4 calipere ikke er det spor bedre en G2 calipere, med tanke på brekk-mekanisme? Jeg jobber på møller(Berge & Co), å har bytta ørtenhundre G4 calipere på grunn av at håndbrekk-mekanismen setter seg. Så jeg skjønner ikke helt denne trangen til å skulle bruke disse på G2. Nå har ikke jeg registrert om de er laga av aluminium eller ikke, men dette har uansett ingenting å si, med tanke på at det er innvendige deler i caliperen som ruster fast i hverandre. Hva med Golf3-calippere? Er disse også like utsatt for å sette seg som de fra Golf4? Skal jo i utgangspunktet være like de på G4 så nær som materialet de er laget av... Siter Tlf. 984 99 155 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Om det var en som fortalte det til meg, eller om jeg leste det på et forum husker jeg ikke, men en ansatt på Møller har sagt at han ikke aner hvorfor alle skal ha Golf 4 Calipere, for dette er noe som byttes ofte på disse bilene, nettopp fordi de setter seg fast. Det er ikke huset som ruster, men mekanismen inni, og denne er lik på alle modellene. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Om det var en som fortalte det til meg, eller om jeg leste det på et forum husker jeg ikke, men en ansatt på Møller har sagt at han ikke aner hvorfor alle skal ha Golf 4 Calipere, for dette er noe som byttes ofte på disse bilene, nettopp fordi de setter seg fast. Det er ikke huset som ruster, men mekanismen inni, og denne er lik på alle modellene. Eeehm.... Sverre. Det står lenger oppe i denne tråden. cheers Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Ja, der ser du. Blir mye som surrer rundt i hue etter noen år med diverse forum. :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knufla Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Hva med vacumservo til denne? Finnes det noe som funker bedre enn 9'' fra Golfen? du bruker hovedsylinderen bare, sammen med det andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Oktober 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2005 Håndbrekket blir mye bedre med golf 4 calippere. Det er der den største forskjellen ligger. Jeg låser lett hjula på tørr asfalt med golf 4 calippere på min 90 modell golf. Det kunne du ikke gjøre selv med en ny Golf 2 eller 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg