jalla tralla Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 jeg skulle før ha hatt en rusten å jevli cosworth enn en strøken calibra turbo.. mene som sagt før smaken er som baken.... no turbo shit just real POWER!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Jeg syns cosworth er konge! En bil jeg SKAL ha eid før jeg blir 30 er en Sierra Cosworth 2wd sedan. - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-Cell Skrevet Oktober 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2006 opel calibra er jo rett å slett en stygg bil.. ser jo ut som en skjeløyd kineres i fronten som myser som fan(smale ching chong øyer/smale stygge hovedlamper) sierra er ikke en pen bil i utgangspunktet.. men fan den lille enkle orginal stylingen som er på en sierra 4x4 cossie løfter bilen noe helt rått.. bilen er faktisk direkte vakker, iallefall på mange bilder jeg har sett.. og etter å ha vurdert C20let motoren i et prosjekt jeg har kan jeg bare si en ting: DEN ER EN FORBANNA DRIT MOTOR!! en ORGINAL calibra turbo motor anbefales å bytte rådebolter på da dem suger balle.. er jo en mongo motor, smart å bygge en motor med 200hk.. også bruker dem deler i motoren som aldri skulle vært i selv en 115hk 8v.... :P latterlig! :hvaskjera og mange sider bak i denne tråden står det noe om at ford og cossie har skilt veier? det stemmer da ikke.. ford har solgt noe.. men eier enda navnet og en god del mer av cossie enda(husker ikke nøyaktig hva) nei.. cosworth er så evig mye bedre enn calibra snurbo.. men at "hardcore" calibra turbo og opel folk sier det motsatte er jo fordi dem er hjernevasket og dumme.. :P samme som noen cossi folk også er.. jeg vil påstå jeg er ganske så "anonym" i denne sammenhengen.. men hadde jeg måtte velge ut fra alt jeg har lest om +/- på begge bilene,så faller valget med et lett hjerte på COSWORTH.. om det er sierra eller escort har ingenting og si.. ;) Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn OPC Driver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 X-cell er backStabber number ONE! dette blir raport til opel gutta...Bitach hehe Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-Cell Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 X-cell er backStabber number ONE! dette blir raport til opel gutta...Bitach hehe hehehe.. å ja.. som OPEL eier sier jeg tilogmed at cosworth er bedre.. :P oi.. det burde jo si litt.. ;) hihi Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn OPC Driver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2006 kjenner vel mange som har røket rådebolter på disse motorne du da? det ryktet der sterkt overdrevet X-Cell. '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-Cell Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 kjenner vel mange som har røket rådebolter på disse motorne du da? det ryktet der sterkt overdrevet X-Cell. sterkt overdrevet ja? hmm.. ja ok.. vis du sier det så.. merkelig da at flesteparten av folk som har 16v klager på boltene og registerreim.. :) men men :drive2 Naf ungdoms kontakt avd. Narvik og Omegn OPC Driver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2006 har 16v selv jeg. regreima ryker. shit happens, men det er neppe spesielt for denne motorn. om en bytter reima, løpehjul, og bolter til løpethjul i henhold til intervaller er ikke dette noe stort problem. har ikke hørt om noen med 16v som har røket rådebolter. kunne trimma 16v turbo. men et sted må jo strikken ryke. '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sta1n1 Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Ikke nok med at motoren på cosworth antagelig er bedre ! Ville nok sagt at kjøreegenskapene på enn sierra cosworth/escort cosworth er mye mye bedre enn på enn opel calibra turbo :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 Ja, stemmer for året OF TOPIC tråd jeg!! Diskutere calibra når topic er: "Hva mener dere om Cosworth" Over til andre ting, hvor mange av dere har : - Bygget egen motor - Kjørt på bane med de respektive bilene? - Peiling på hva dere prater om? - Rasa en motor og bygget opp igjen? Når det gjelder hvem som er på treff osv er dette en smaksak, skal vi diskutere Volvo motorer også når OT allerede er i gang? Hva mener jeg om Cosworth: Vel, det finnes en del der ute, dog de fleste er ombygget og godkjent, når de funker så funker de som regel skikkelig, gode motorer som er glad i effekt. Dog ikke akkuratt billige å trimme skikkelig! Ang den effekt kurva til opeln, vet om minst 10 VOLVO \ Cossie motorer som har både HK og NM mye lenger ned i kurven og som har tall på samme høyde. Jeg har kjørt 88 Vinge bil med 372 hk på hjula og en Cali turbo på "300" hk, er ikke tvil om at følelsen på Cossien var bedre, både bremser, understell og ikke minst styre responsen var bedre. Hvem er tøffest? smaksak, jeg sier Vingebil ( ala RS500 ) Just my 4 cent. Erik [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
capri cosworth Skrevet Oktober 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2006 har vel egentlig en ting og si og det er cosworth er best og råe er de også :m'm: 1993 volvo 245 (rånebrakka!) 1982 møørch s123(ein to tri) 300tdt vraka:( 1977 ford capri 2.0 S (prosjekt) formann i bamblebøgda rasarlag! og stolt kusetjuv sånn ellers... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fordcosworth Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Har en kompis som raste motoren på Rudskogen for et par år siden, en svart calibra. Her var det rådeboltene som brakk tvert av, resultat stort hull i blokka på begge sider og ras i toppen... Står vel samme rådeboltene på 1600motoren som 2l 16v turbo motoren, det sier vel sitt.. Sierra Cosworth sedan 2wd 300hk, 455nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 http://videos.streetfire.net/search/audi+s2/2/a026d070-37cb-4af0-b754-eea4cd24168d.htm Hvor mange cosworther eller calibra 4x4 tåler å bli brukt slikt uten att drivakselene blir pulverisert og kassa sprenger? Ingen originale ihvertfall, mens quattro tåler juling.. HAHA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Slutt med offtopicen nå a.. Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 Har en kompis som raste motoren på Rudskogen for et par år siden, en svart calibra. Her var det rådeboltene som brakk tvert av, resultat stort hull i blokka på begge sider og ras i toppen... Står vel samme rådeboltene på 1600motoren som 2l 16v turbo motoren, det sier vel sitt.. Ja, det stemmer det at rådeboltene er et svagt punkt, og at det er de samme som sitter på 1600 motorn. Uten at jeg gidder å dra det ut i det brede og det vide, så mener jeg fortsatt at det ikke skjer like mange som ryktet skal ha det til. '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg