chiller Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Dere har sikkert lest at man skal ha batteriet på et godt ventilert sted hvis man lader det. Denne advarselen har faktisk noe for seg. Når batteriet lades kan det utvikles gasser som er eksplosive! Når man da videre står i nærheten med en vinkelsliper som spyr gniser er katastrofen et faktum: Ett stykk eksplodert batteri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Når man lader ett blybatteri, lekker det ut hydrogen. hydrogen + oksygen = knallgass. Dette er også grunnen til at man skal koble laderen fra strømnettet før du kobler fra batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dogshift Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Var vitne til dette på lastebilverkstedet på jobben, han som jobbet med bilen sto rett v. siden av, ikke noe pent syn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Mange som er blind pga dette. Elektrolytten og platene er ofte full av bobler; hydrogen(negativ plate) og oksygen (positiv plate). En liten gnist og kablam så har man en sprut av varm og sterk svovelsyre som er svært etsende. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Oi, oi. Lite trivelige saker. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandvik bros. Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Hadde englevakt selv, når jeg sto med vinkelsliperen i motorrommet på corollaen min. Pang, rett i trynet. Hadde heldigvis briller. Gikk bra:) Siter Nissan 200SX RS13 med trivelige mods. www.sandvik-bros.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Interessant Thanks for posting :p Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Jeg som detonerte batteriet :), eh. Vet jo at det utvikler seg knallgass når man lader batteri, var bare ikke oppmerksom nok på at batteriet sto til lading akkurat der. Trodde det var disken på vinkelsliperen som sprengte med en gang, men jeg syns smellen var litt i kraftigste laget til at det kunne være det og. Fikk en plastbit i haka som lagde et bittelite kutt, så jeg slapp vel billig unna, fikk litt syre over meg og, men det ser ut som at det gikk bra, dro og dusja med en gang, hadde heldigvis vernebriller. Interessant erfaring, kommer til å ta litt forholdsregler i framtiden. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg