Baba_Loui Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Jeg lurte på om jeg kunne lage basskasse av denne finner kassa som jeg legger ved bilder av under her, og hvordan jeg i tilfelle skulle gjøre det? Basselemente er av typen Boxter 12 dB Shark. Specs her: http://www.boxter.dk/varer/shark.asp Parameter her: http://www.boxter.dk/parametre.htm Subben skal drives av Earthquake PowerHouse PHD2000W. Finner den på http://www.autocustom.no Målene for denne kassa er (innvendig): Høyde 30cm Bredde: 46cm Lengde: 56,4cm Hvis jeg ikke har regnet helt feil skulle dette bli ca. 78 liter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margarus Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 det var veeeeeeeeeeldig x4 for mye liter syns jeg. ett 12" element skulle vell funke bra med runt 20 \ 40 liters kassen. en plass mellom der ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 Hvor tykke er "veggene" i kassen? Tror nok 78 liter som du sier blir i overkant av hva du skulle hatt! Står kasser fra 25 liter, så 78 vil nok gi en altfor dyp bass, og lite kontroll på elementet! Du kan jo evt stive den opp med MDF på innsiden.. Dette vil jo gi mindre volum, i tillegg til å da gi bedre kontroll. Dessuten er vel kanskje fineren noe tynn? Det vil jo bli et ganske stort trøkk i denne kassa med de komponentene du skal ha!¨ Mvh Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 om du først bruker såpass mye penger på forsterker, bygg ei skikkelig kasse! har ikke helt troa på at du bare burde slenge elementet i den der ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UnO Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Dropp den kassa og bruk for all del MDF plater, det er et mye mer dødt materiale og tåler en god del mer... Siter 90 Mercedes 200E Sportline, 93 Mazda 323 GTR, 05 Skoda Fabia PROSJEKT LINKEN,03 Seat Leon 4 20VT Top Sport Cupra, 07 Skoda Octavia II 2,0TDI L&K, 98 Mini Cooper 1275TIL SALGS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baba_Loui Skrevet Januar 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Tenker jeg heller kjøper en kasse jeg, siden jeg ikke er spesielt god til å snekkre. Laget en midlertidig kasse av den kassa på bildet på 29 liter. Noen anbefaling til hva slags kasse jeg burde kjøpe til dette elementet? Spiller for det meste trance, hard trance, hard house, hardstyle, rock og noe pop. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baba_Loui Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Ingen som har noen kasseforslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 lukket kasse. det må du ha! Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 "Box sizes from 25 liter." Det er hva det sråt i specsene. Ergo, fra denne størrelsen virker elementet bra. Og jo større kassen blir, jo dypere vil den spille, men du vil også miste mer og mer kontroll. Hvorfor ikke prøve en kasse på mellom 25 og 30 liter? Hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd meg frem litt. Start med en lukket kasse på 30 liter. Hvis dette blir for dypt og uten kontroll, kan du jo bare lime/skru inn klosser eller andre faste ting som vil minke kassens innvenige volum. Bare husk å sette tingene godt fast, hvis ikke får du ei skikkelig "samba-kasse". Bare et forslag, men jeg vil tro du blir fornøyd rundt 25-30 liter. Videre kan jo kassen se ut akkurat som du vil, bare innvendig volum er det sammme.. Tilpass kassen så du bruker minst mulig plass, er mitt råd :) Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Tenker jeg heller kjøper en kasse jeg, siden jeg ikke er spesielt god til å snekkre. Laget en midlertidig kasse av den kassa på bildet på 29 liter. Noen anbefaling til hva slags kasse jeg burde kjøpe til dette elementet? Spiller for det meste trance, hard trance, hard house, hardstyle, rock og noe pop. Hvor i Vestfold holder du til? Jeg kan bygge kasse for deg, jeg har stort snekkerverksted og masse mdf på lager! :hello: Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baba_Loui Skrevet Januar 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Holder til i Sande. Hadde faktisk tenkt å spørre deg om du kunne bygge kasse for meg... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2006 Holder til i Sande. Hadde faktisk tenkt å spørre deg om du kunne bygge kasse for meg... :D Det ordner vi vettu, jeg sender deg en PM. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg