Gå til innhold

100 oktan Benzin på Shell

Ranger emnet


audi_s4

Anbefalte innlegg

Etter at shell hadde stor møte på gardermoen i to dager nå har jeg fått visse tips om 100 oktan. Detta trengs IKKE å tas med en klype salt. Fikk ikke noe release dato på suppa men dog. Go Shell.:D

 

Det kommer med en ny suppe nå som heter V-power. Den skal rense motoren å den SOTER ikke. De fablet noe om 10% effekt økning. Suppa holder 95 oktaner. Krysser fingrene for den 100 oktan bensinen.

S2 coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Larsern

Snodig.... Shell her på sunndalsøra har akkurat sluttet å selge 98. :mad: De skulle kun ha 95 fra nå av. (og diesel da...) :mad: :mad: Full boikott av shell fra min side affal.

 

Da veit du hvor octanen til shell på sundalsøra har blitt av vertfall:D:D

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

så reklame igår om no ny statoil besnin.. husker ikke hva dette var for noe men skulle være bedre.. var det v-power mon tro? noen som vet hva dette er for noe?

 

Det er en suppe som (renser) motoren. Den soter ikke det heletatt. Nada koks å sånn drit. Eller's så er det vel ikke så mye forskjell. (Tror jeg da).:rolleyes:

S2 coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nox

så reklame igår om no ny statoil besnin.. husker ikke hva dette var for noe men skulle være bedre.. var det v-power mon tro? noen som vet hva dette er for noe?

det er den nye til shell som heter v-power

statoil heter optima (den med reklamen med bilen som logrer med antennen

1989 Corrado G60

1988 Golf 2 VR6 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v- power skal visst være noe ala DIESEL 2000 som heller ikke varte så lenge i sin drift!:...

 

sugent ass...

 

HEJA Røde 98 pumpa!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra infobrosjyren til Jet når de lanserte 92 oktan:

 

Oktantallet sier noe om drivstoffets bankefasthet.

Bankefasthet er helt enkelt drivstoffets egenskap til å motstå selvantennelse under komprimering.

 

Motorer er konstruert for å gåpå én bestemt oktanverdi eller innenfor et oktanområde.

Det er bortkastet å fylle høyere oktan enn nødvendig.

De fleste moderne biler er laget for å kunne kjøre på forskjellig oktantall.

Tenningen justerer seg til og med automatisk etter oktantallet på de mest moderne bilene.

 

Jeg kjører på 98 med 1.2 bar trykk på GT-R'n men merker av og til at knocksensoren slår inn. På tide med større IC kanskje..

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår