saab96 Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 :eek: sinnsykt rått!! Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saabcab33 Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Her kan du ta en titt på mitt "lille" prosjekt, her avbildet av panseret, før klarlakken:)Jeg jobber kun med karosseri, men skulle ha haft litt mer å "løpe" på- vet dere hvordan? Det er en 9000 cse,2.0l -97 mod. Den har akuratt runda 100000km, og er tipp topp- men som sagt, 134 hk er ikke nok..;) Hilsen meg Turbomotor er så og si plug & play i din bil. Du må ha en såkalt kortmotor (sitter i alle 9000 fra 94 og nyere). Ledningsnettet er det samme, eneste du må gjøre er å trekke + og - fra styreboksen og frem til magnetventilen (trenger ikke å gjøre dette om du setter inn en lettrykksturbo). Det beste er å få tak i en komplett motor med girkasse, da utvekslingen skiller, samt at de tåler litt mer enn i-kassene. Du bør også oppgradere til Aero-clutch (tåler ca 450 Nm) med det samme, i tilfelle du ønsker mer trykk etterhvert. Styreboksen må omprogrammeres evt. byttes til en fra samme motortype. På Blocket.se, stcs.nu osv. kan du finne motorer o.l. Du kan ha inntil 220 hk uten å gjøre annet enn å skifte dekktype. 225 hk, og du må orginal sportchassi i tillegg. Lykke til! Siter -89 Saab 900 Turbo cab. Airflow -94 Saab 9000 CD "AERO" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saabcab33 Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Da har saaben min vært i benken. Den leverte 370hk og 533nm på ca 4000 omdr.på motoren. Og det ble 322hk og 470nm på hjula. Det er med feil tenning og for mager blanding. Skal levere inn Ecu'n til ny maping snarest. Stor sjanse for at jeg når målet på 400hk da:) Må vel være bedre å mappe bilen på rulle enn å sende inn boksen? Resultatet blir jo bedre da. Gromme tall da! Åssen clutch og kasse kjører du med? Jeg har tynet Aero-clutchen til maks nå, så den skriker til ved fullt pådrag. =) Kassa er oppgradert til ca 600 Nm =) Siter -89 Saab 900 Turbo cab. Airflow -94 Saab 9000 CD "AERO" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Black Panther Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Så gøy å se så god hjelp fra mannfollka;-) Jeg skal defentlig sjekke ut detta, og at bilen er "plugg ind and go", var en lettelse. Skal se nærmere på tipsa dine- takk igjen:-) Siter "Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjv84 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 tøfft lakkert maria!!! Fått dreisen på detta!!! Stå på, så kanskje det kommer noen biler fra fredrikstad snart også!!!1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomg1982 Skrevet November 27, 2006 Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Må vel være bedre å mappe bilen på rulle enn å sende inn boksen?Resultatet blir jo bedre da. Gromme tall da! Åssen clutch og kasse kjører du med? Jeg har tynet Aero-clutchen til maks nå, så den skriker til ved fullt pådrag. =) Kassa er oppgradert til ca 600 Nm =) Halla! Gidder ikke kjøre helt til Örebro i sverige for å få de til å mappe den i benk. Har sendt de resultatet fra benk kjøringen og har fått svar om hva som må gjøres. Ny kam og ny programvare så får jeg ut de siste 80 hestene. Kjører med 4 puket sinter, orginal trykkplate og girkasse. Hvor fikk du tak i kassa di og hva betalte du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Black Panther Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Jeg kjente igjen den blå drømmen der ja.. Stå den fortsatt på rampa? Om den gjør, vi skulle ikke tatt en liten "overhaling" med no knæsh på karosseriet? Jo så apsolutt, dere trenger "Maria Elena Design" i Fredrikstad snart;) Siter "Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab95R Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Her er bilder av min også. http://www.garaget.org/?car=26436 Siter 450Nm......and more to come Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Jobber du hos speedparts? :P Mener jeg har sett den bilen der i et eller annet blad (gatebil, max power osv), og da var det en av de som driver speedparts som hadde den. Demobil eller noe sånt lurt. Tar jeg feil ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saab95R Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Jobber du hos speedparts? :P Mener jeg har sett den bilen der i et eller annet blad (gatebil, max power osv), og da var det en av de som driver speedparts som hadde den. Demobil eller noe sånt lurt. Tar jeg feil ? Stemmer det, du har rett.:yodude: Siter 450Nm......and more to come Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sprett1 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 900'n til Brodern. Stort sett bare småtin som er gjort med den. Effektanlegg og litt småsnacks. Pen eller hva? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 oisann, den der ser ut til å være meget strøken, meget pen :race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Ser jo rimlig strøken og orginal ut på bildet, det er litt sexy! ;) Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinselj Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 900turbo 16v. 1982modd'n min;D Siter * Volvo pv 544 61mod * saab900 16v turbo banebil X volvo 240tic Om livet suger - Överladda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matss Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Min 16V Turbo IC <3 Hva syns dere? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg