Gå til innhold

Rally,en idrett?

Ranger emnet


Hansy

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Hadde en voldsom diskusjon med læreren min her om dagen,om rally var en idrett.Det skulle egentlig ikke vært en idrett fordi kjørerne bruker biler,ikke beina/armene,i følge læreren min.Men jeg måtte komme med argumenter for at det er en idrett,de bruker kroppen,både armene,føtterne og hodet.Rally er sinnsykt tungt physisk og fysisk,og det skal bra mye psyke til for å sette seg i setet på en rallybil.

Om rally ikke er en idrett,så er heller ikke heste-ridning/sprang en idrett.Der gjør jo hesten en veldig stor del av arbeidet..

 

Kjør diskusjon!Burde rally kalles en idrett..eller?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rally ER en idrett... bare hør med Norges Idrettsforbund.

Jeg var der på jobbintervju og da spurte de om jeg var interessert i noe idrett...

 

Så sa jeg "Motorsport, om det kan regnes som en idrett".

Så sa han, "Motorsport er ABSOLUTT en idrett!!!"

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beste eksemplet på at Rally er en idret er vel det at Rallystjernene er mer velltrent enn de fleste idrettsutdøvere ..

og selvsagt se på petter etter det løpet i 2004(?) hvor han mistet servoen :P

der ser man fort forskjelden på WRC førere og n00bs :P

når førere som Grønhol og solberg osv mister servoen .. så fortsetter de..

når de unge mister servoen fortsetter de i et minutt før de kjører ut :P

 

all motorsport er idrett.. og rally er den som det burde være mist tvil om ..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Alsgaard har drevet med langrenn i mange år. husker jeg ikke feil, så var han også med på det norske OL-laget.

hadde han bare lært å ratte skikkelig, så hadde han klart seg ganske bra som rally sjåfør siden han er så vel trent.

 

til trådstarter. når jeg gikk på ungdomsskolen, så hadde jeg en lignende diskusjon med gymlæreren min ang. motocross.

han mente fast og bestemt på at det ikke var en idrett og at det bare var late folk som drev med det.

en dag så tok jeg med meg "motocross action magazine" inn i timen og viste han en artikkel hvor en høyt respektert lege uttalte at "motocross er innenfor de 10 mest krevende idrettene i verden"

hørte ikke et ord mer etter det fra han sin side.. :D

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beste eksemplet på at Rally er en idret er vel det at Rallystjernene er mer velltrent enn de fleste idrettsutdøvere ..

 

Nå burde du ikke undervurdere andre idrettsutøvere her. Thomas Alsgaard, som hjalp Henning Solberg å gå ned i vekt, mente at Henning var den idrettsutøveren med dårligst fysisk helse han noen gang hadde møtt.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Alsgaard har drevet med langrenn i mange år. husker jeg ikke feil, så var han også med på det norske OL-laget.

hadde han bare lært å ratte skikkelig, så hadde han klart seg ganske bra som rally sjåfør siden han er så vel trent.

 

Det er ingen tvil om at Alsgaard kan å ratte bil! Problemet er at alt for mange hadde sine egne meninger om at en tidligere langrennsløper som kjørte rally ikke kunne ha peiling.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår