Mariius Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Har ett ixus kamera og lurte på om det går ann og ta noen bra bilder med det? Poster kanskje helt feil sted men.. ser så masse tøffe bilder hvor bilen står rolig og alt rundt den på en måte går fort.. lys som henger igjen i lufta etter biler og alt det der.. noen som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 da må du nok over på mer avanserte speilreflex kameraer... er ikke mye forsinkelse i lukkinga du kan gjøre på ixus desverre! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hvilket Ixus er det? Fotografering er 75% skill, 5% kamera og 20% Photoshop. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hvor gammelt ixus har du? Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 da må du nok over på mer avanserte speilreflex kameraer... er ikke mye forsinkelse i lukkinga du kan gjøre på ixus desverre! Med mitt Ixus kan jeg ha hele 15 sekunders forsinkelse... hva regner du som mye? Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodgl Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Har ett ixus kamera og lurte på om det går ann og ta noen bra bilder med det? Poster kanskje helt feil sted men.. ser så masse tøffe bilder hvor bilen står rolig og alt rundt den på en måte går fort.. lys som henger igjen i lufta etter biler og alt det der.. noen som har noen tips? Er jo bare å leke deg litt med kameraet så finner du nok ut. Har et ixus 40 som tar helt greie bider. Hvis du stiller inn lukkertida eller bruker nattmodus o.l. så får du lys til å "henge" igjen i lufta hvis kameraet eller lysene er i bevegelse (selv om det nok er lettere å gjøre i PS). Og for å ta bilde av f.eks en bil som kjører forbi og få bakgrunnen til å "gå fort" så følger du rett og slett bilens bevegelser med kameraet. Slik blir det hvis du holder kamera i ro: Og slik når du følger bilen: Siter + Ford Focus 1.6 99 5-d x Vespa 50s 1981 x - Golf 1 GTI http://www.mikaeljohansen.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariius Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Takkfor mye gode svar ! Skills har jeg ikke og Photoshop er jeg ubrukelig på! Så må nesten satse på de 5% Kamera Øyvind.. Kamera heter Ixus 430! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Volvo_gutten Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Jeg driver selv med fotografering med min speilreflex Nikon F65, trur jeg kan ta til 30 sek. lukkertid. Har også tatt bilde av kjerra med rød himmel i bakgrunnen, jævli pent :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Skills har jeg ikke og Photoshop er jeg ubrukelig på! Så må nesten satse på de 5% Kamera Øyvind.. Kamera heter Ixus 430! Ixusen skal ikke være så dårlig. Har du ikke en "M" eller "Manual"-instilling på dette slik at du kan stille inn hvitbalanse, lukkertid, ISO og blender? Eventuelt blenderprioritet eller lukkertidprioritet (Tv og Av)? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nedi Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 det er jeg enig i. det er ikke noe dårlig kamera. skaff deg stativ og prøv deg frem med lukkertid. Siter Eyes don`t leave fingerprints Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Vi har ett Ixus 75, det tar iallefall driiit goe bilder! :) Siter - 1991 E36 3xxi x 1986 E30 327i - 2003 Yamaha Yz125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prodgl Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Det er mulig og sette ixusen på manuell og instille det du trenger. Objektivet begrenser mye, men det er helt greit for å lære seg litt Siter + Ford Focus 1.6 99 5-d x Vespa 50s 1981 x - Golf 1 GTI http://www.mikaeljohansen.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Har ixus 750 med 7.1 megapixler. Kan ha opptil 15 sek lukkertid, er vel nok det? Noen som har tips til hvordan jeg kan "få mer ut av kameraet" mitt? Tenker da på innstillinger osv. Har allerede lekt meg endel med nattbilder, objekter i fart osv. Jeg merker iaff ett tydelig behov for stativ for å ta skarpe nok bilder (klarer ikke å holde kameraet solig nok). Kan noen forklare meg tallene som står på kameraet (ved linsa)!? 7.7-23.1mm 1:28-4.9 Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ToRReS Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Det beste erå ha stativ. Da kan du få utrolig bra og klare bilder av bilen din. Blir jævelig bra... Lykke til! Siter X - Chrysler Neon 2.0i LE -x - Neon Lys -x - Racing Trekk fra USA -x - Racing Girkule & Pedaler -x - Bolt Annlegg (Torture tested) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariius Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Fant flere av de innstillingene ja Øyvind.. Men veit jo ikke helt hva godt alt gjør.. Hvitbalanse, lukkertid, ISO, blender osv..? I menyen står det: +0 , AWB , ISO (eks ISO Hastighet "Auto 50 100 200 400") Noen som har en kort forklaring for hva alt dette er? Og hva/når dette brukes.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg