Gå til innhold

Hvordan ta bra bilder av bilen?

Ranger emnet


Mariius

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ett ixus kamera og lurte på om det går ann og ta noen bra bilder med det? Poster kanskje helt feil sted men.. ser så masse tøffe bilder hvor bilen står rolig og alt rundt den på en måte går fort.. lys som henger igjen i lufta etter biler og alt det der.. noen som har noen tips?

 

Er jo bare å leke deg litt med kameraet så finner du nok ut. Har et ixus 40 som tar helt greie bider. Hvis du stiller inn lukkertida eller bruker nattmodus o.l. så får du lys til å "henge" igjen i lufta hvis kameraet eller lysene er i bevegelse (selv om det nok er lettere å gjøre i PS). Og for å ta bilde av f.eks en bil som kjører forbi og få bakgrunnen til å "gå fort" så følger du rett og slett bilens bevegelser med kameraet.

 

Slik blir det hvis du holder kamera i ro:

DSCN5674.jpg

 

Og slik når du følger bilen:

DSCN5672.jpg

main.php?g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=2288

+ Ford Focus 1.6 99 5-d

x Vespa 50s 1981

x - Golf 1 GTI

http://www.mikaeljohansen.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skills har jeg ikke og Photoshop er jeg ubrukelig på! Så må nesten satse på de 5% Kamera Øyvind..

 

Kamera heter Ixus 430!

Ixusen skal ikke være så dårlig. Har du ikke en "M" eller "Manual"-instilling på dette slik at du kan stille inn hvitbalanse, lukkertid, ISO og blender? Eventuelt blenderprioritet eller lukkertidprioritet (Tv og Av)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ixus 750 med 7.1 megapixler.

 

Kan ha opptil 15 sek lukkertid, er vel nok det?

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan "få mer ut av kameraet" mitt?

Tenker da på innstillinger osv.

 

Har allerede lekt meg endel med nattbilder, objekter i fart osv. Jeg merker iaff ett tydelig behov for stativ for å ta skarpe nok bilder (klarer ikke å holde kameraet solig nok).

 

Kan noen forklare meg tallene som står på kameraet (ved linsa)!?

7.7-23.1mm 1:28-4.9

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår