Gå til innhold

Lån som 18-åring!

Ranger emnet


DynaCore

Anbefalte innlegg

For det første var det høy rente. For det andre lang nedbetalingstid. Det vil si at det du faktisk betaler for bilen blir mye mer enn de 55.000,-.

Rundt regnet vil det koste deg rundt 70.000,-.

I tillegg kommer du fortsatt til å ha mye lån på bilen når du selger den dersom du gjør det i løpet av et par år, og da sitter du igjen med nada når du selger bilen. Og det er kjipt!

Må si meg enig med Prizma her. Billån er noe herk. Du kommer garantert til å ha det mye tyngre økonomisk enn hvis du gidder å spare litt. Hvis du tenker deg om klarer du sikkert å utsette bilkjøpet litt, så kan du se hvor mye du klarer å spare opp i løpet av en viss tid. Klarer du ikke spare noen ting kan jeg hvertfall ikke anbefale lån.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Det som er at bilen jeg har nå får jeg innbytte for i det firmaet jeg kjøper bilen.

Dvs at det innebærer full garanti i 3mnd og skikkelig kontrakt. Bilen jeg har nå er det desverre noen feil med, som vil koste meg 15.000, kanskje mer. Iogmed at jeg får 20.000 for den i det innbyttet tror jeg at jeg går for det. Jeg har 0 problemer med å få betalt lånet, ettersom det kun blir trekt 1170kr i måneden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lånte 80 000,- med 5% rente, 2500 i mnd,og jeg kan bruke så lang tid jeg vil på å betale det.

 

- anbefaler INGEN å ta lån, bedre å kjøpe en billig-bil og spare opp til en dyrere en! det er forferdelig kjipt å gå rundt med lån, og konstant være blakk..

 

nei sier du det, takk faen jeg ordnet billig bil og greier, som delvis jeg har arvet hehe.. har en kompis som er 21 nå, betaler lån som en gud, er ikke stort å sitte mer, bedre å utsette drømmen litt, så spare opp penger og bruke det der og da framfor å kjøre rundt i banken sin bil..

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg går skole nå, + at jeg har en deltidsjobb. Skal også gå skole til neste år, så blir det lærling etter det..

 

Tjener jo 60-70000 i året på deltidsjobben, +stipend:) (og litt svarte saker)

 

 

tips: Hvis du ikke har tatt opp fult lån hos lånekassen så bør du gjøre det, betal dermed ned lånet fra banken med lånet fra lånekassen.

Pengene du låner fra lånekassen får du MYE bedre lånerente enn den 10% du har på lånet fra banken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Låne 10,000?

Hvis du ikke har 10,000 å bruke på bil har du ikke råd til å eie den eller kjøre den så å ta opp lån på 10,000 er like smart som å droppe ut av skolen 1 uke før året er omme.

 

Spørr heller foreldrene dine du.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Please hjelp meg fort, skal faktisk se på bil til helgen , men har jeg ikke pengene, så er jeg doomed..

 

Så du skal se på bil, men har ikke penger?

 

1: Dekksparkere er ikke likt blant de som selger biler.

2: Du har ikke råd til bil.

3: Skaff deg jobb og spar penger til du har råd til både innkjøp og drift.

 

;)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår