Gå til innhold

Boost kontroll på komressor..

Ranger emnet


Vidar

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

2 forskjelinge drevinger.

Er du inn i trimming så kan jeg si. du trenger en dreving for maks trykk. og en overtrykksventil(poppoff) med magnetventil på ønsket lavest trykk. Noe mere ønsker jeg ikke å forklare det med skriving. Da kan du ringe meg på 9521 8839 istedet

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 forskjelinge drevinger.

Er du inn i trimming så kan jeg si. du trenger en dreving for maks trykk. og en overtrykksventil(poppoff) med magnetventil på ønsket lavest trykk. Noe mere ønsker jeg ikke å forklare det med skriving. Da kan du ringe meg på 9521 8839 istedet

 

 

Takker for tipsene

 

:)

Hilsen Yngve

Bravida

Mercedes slk 230 kompressor

focal,2x audiosound, cadence 15" the beast,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 forskjelinge drevinger.

Er du inn i trimming så kan jeg si. du trenger en dreving for maks trykk. og en overtrykksventil(poppoff) med magnetventil på ønsket lavest trykk. Noe mere ønsker jeg ikke å forklare det med skriving. Da kan du ringe meg på 9521 8839 istedet

Var noe slikt jeg hadde tenkt. Men litt usikker på hviken ventil og hvor jeg kan kjøpe.. Ringer deg nok i løpet av morgendagen :)

Mazda MX5 Supercharged

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to bra artikler som går igjennom dette på http://www.autospeed.com.

Det er link til begge artiklene på hovedsiden da de ble gitt ut nylig, "Venting boost, part 1 og 2"

 

Ja, det er en betalingstjeneste, men denne siten er bare helt jævlig bra og dekker ALT som har med DIY mekking og mods og gjøre. Det er mye vekt på turbo, optimalisering av eksisterende stuff. Skikkelig nerder som stikker hull på masse myter.

Man kan søke og lese en liten teaser på alle artiklene men må betale for å få resten. Koster ikke mye for et år, og det er også mulig å bare kjøpe en og en.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lage masse ladetrykk du ikke bruker er ikke veldig effektivt i lengden, men man kan jo lage en nødløsning for å bleede trykk eller resirke om snuten stopper det.

Er tenkt som en løsning for å skifte mellom godkjent trykk og trykk for banebruk (maks trykk).

Mazda MX5 Supercharged

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakdelen er att når du kjører på fult trykk med en ventil som begrenser til lavere trykk. Vil motoren bruke mere hk på å dra pressa ettersom du kaster bor verdigfulle hk i ladeluft rett ut...

Fordelen er at bilen blir lovlig med å vippe på en bryter.. ;)

Mazda MX5 Supercharged

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår