rawr Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Verkstedet sa at lambdasonden min svarte tregt og at den da måtte byttes. I dag ble den byttet uten at feilen forsvant. Jeg har pratet med et par kyndige i dag og de sier at det er tull, lambdasonden er enten OK eller død, ikke treg. Noen som kan bekrefte dette? Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Det er såvidt jeg vet fysisk umulig. Med et unntak, og det er hvis det er snakk om når motoren og sonden er kald. Hvis forvarminga på sonden er defekt. Men dette er jo da bare aktuelt når motoren er kald og den lille tiden det tar før sonden er varmet opp av eksosen. Hva er problemet i utgangspunktet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Har ekstremt tung tomgang når motoren er varm. Det er en ubestemt skrangle-dunke-lyd.. Det høres ut som det kommer fra eksosen, men ikke sikker. Jeg gjorde noen forsøk tidligere i dag.. Hvis jeg har bilen i gir, holder inne bremsa og slipper ut clutch så forsvinner lyden med en gang motoren griper mot noe! En ting til.. Når dette merkes så har motoren også en bilyd som merkes godt ved akselerasjon i lyskryss f.eks. Høres ut som om det er hull i eksosen.. Dette oppsto samme dag som toppakning ble byttet. De har hatt den inne 5 ganger for å feilsøke nå :( Noen tanker?? Jeg skal fyre meg opp på tlf i morgen, hva skal jeg si? :P Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 En lambdasonde kan bli "treg" ja, den er ikke enten i orden eller død, ingen problem å ta ut et scoop- bilde å se. Du kan jo spørre verkstedet der du fikk skiftet den om å få se utskrift av scoop-bilde av den gamle, og ett av den nye for å se om det er forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimael Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Var borti noe snodig på en 93 bmw 318is en gang. Etter at regreima blei skifta var bilen merkelig på tomgang. Anten jagde den no j..... eller så gikke den på unormalt høyt eller lavt turtall. Etter ett kjapt feilsøk hos bmw viste det seg at lambda'en var gåen. Denne blei byttet og bilen var som ny i 3 dager. Så var den like ille. Inn til ny sjekk. lambda var gåen. Ja ja. Den første var brukt så da setter vi på en ny istede. Denne holdt i 4 dager. Da var det en grundigere sjekk som skulle til. Regreima var plassert en tann feil på cam'en som gjorde at "blandingen" i eksosen tok knekken på lambda'en, som igjen førte til merkelig tomgang. Sure penger. BMW skulle ha 7000 for å bytte reima i utgangspunktet. Dette var litt dyrt så jeg fikk en til å ta det for 2000 svart. Da har jeg jo ikke så mye og gå tilbake på, så når rep og feilsøking tilsammen kom på rundt 14000 angret jeg litt på bruk av svarte mekanikere. Det billigste er sjelden det beste! Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet Januar 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 har man av registreret når man bytter toppakning? Er det ellers noe annet man har av som kan skape problemer når motoren blir varm hvis det monteres feil? Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2006 Ja, man tar av regiseret når man bytter topp pakning på alle biler med overliggende kam(mer). Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Hadde treg lambda på A4'en som lagde motorfusk som Møller ikke klarte å finne ut av.. ble bra bår jeg byttet den selv etter ett tips Hadde treg lambda på Evo'n som økte bensinforbruket til over 2L milen.. Ble bra med ny Ingen var "døde", Men trege og skapte problemer Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 min er nå byttet, ingen merkbar forskjell.. Men siden dere sier at han kan være treg så skal jeg ikke klage. Alltids kos med nye deler. Ang feilene mine så fikk vi oppklart det i dag. Bakre potte sitter dårlig i feste mot de andre røra, og når det blir varmt så blir det frieksos og slamring. Hjalp å legge en lett finger på eksosen, så forsvant lyden. Gullflaks egentlig.. Nå skal seter renses. blir morsomt, håper noen vil kjøpe bilen min etter hvert Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Januar 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2006 hvordan han man se om lamdaen er treg?? den gir jo ikke noen gjevne kurver på scoopet uansett?? Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 hehe, denne var litt morsom :D Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rawr Skrevet Januar 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 ler meg skakk Siter (\o/) 83 Stylingjunkie 1.91m (o) 99 VW Beetle 1.9Tdi Highline (x) 97 Audi A3 1.6 (x) 93 BMW 318i Sekretær - VACN Troms Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet Januar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2006 Var borti noe snodig på en 93 bmw 318is en gang. Etter at regreima blei skifta var bilen merkelig på tomgang. Anten jagde den no j..... eller så gikke den på unormalt høyt eller lavt turtall. Etter ett kjapt feilsøk hos bmw viste det seg at lambda'en var gåen. Denne blei byttet og bilen var som ny i 3 dager. Så var den like ille. Inn til ny sjekk. lambda var gåen. Ja ja. Den første var brukt så da setter vi på en ny istede. Denne holdt i 4 dager. Da var det en grundigere sjekk som skulle til. Regreima var plassert en tann feil på cam'en som gjorde at "blandingen" i eksosen tok knekken på lambda'en, som igjen førte til merkelig tomgang. Sure penger. BMW skulle ha 7000 for å bytte reima i utgangspunktet. Dette var litt dyrt så jeg fikk en til å ta det for 2000 svart. Da har jeg jo ikke så mye og gå tilbake på, så når rep og feilsøking tilsammen kom på rundt 14000 angret jeg litt på bruk av svarte mekanikere. Det billigste er sjelden det beste! Den bilen har ikke regreim... Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2006 min er nå byttet, ingen merkbar forskjell.. Men siden dere sier at han kan være treg så skal jeg ikke klage. Alltids kos med nye deler. Ang feilene mine så fikk vi oppklart det i dag. Bakre potte sitter dårlig i feste mot de andre røra, og når det blir varmt så blir det frieksos og slamring. Hjalp å legge en lett finger på eksosen, så forsvant lyden. Gullflaks egentlig.. Nå skal seter renses. blir morsomt, håper noen vil kjøpe bilen min etter hvert Må kjøre en del mil før hjernen stiller seg normalt igjen.. Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg