Gå til innhold

Charade som driftebil!

Ranger emnet


petter_707

Anbefalte innlegg

Blir det ikke lettere å bare kjøpe en bakhjulstrekk hvis du først skal kjøpe enda en ekstra bil? Men hvis du faktisk lager en RWD drifteCharade, så må du ha prosjekt tråd :D

 

Jo det blir sikkert lettere det, men no har det seg slik at det er så mange andre

som har vanlige baktrekker til driftebil.

 

og jeg liker å være litt utradisjonell. yodude

 

Om\når prosjektet blir virkelighet så skal jeg seff ta MASSSSE bilder og lage

prosjekt tråd.

Får ansette en kompis som fotograf ;-)

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir langt i fra noe optimal driftebil med midtmontert motor i en så kort bil. Hvor mange biler med midtmontert motor ser du i drifting...? Er en grunn til det ;) Legg drømmen din på hylla du, og bruk pengene dine på noe litt mer fornuftig. Skal du absolutt ha en driftebil så begynn heller med en billig S13 eller noe sånt da.

 

De midtmonterte finnes også Toyota MR2.

Den er litt understyrt men det går fint.

Porche har også midtmotor.

Samme med Ferarri.

 

Men det vanligste er jo frontmontert motor.

 

Jeg blir vel å ha motoren framme så jeg blir å beholde baksetene.

Håper vekt av bakaksling vil være med på å utligne den ekstra vekten fremme.

Men det går jo ann å finjustere det med å legge sandsekker på forskjellige

plasser.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charade gutta her på forumet har vel ideer om det meste, neste blir vel en "bakkeløps charade" med en escudo motor fra suzuki som skal fly over hardangervidda..

 

 

Der så du noe :wonder

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De midtmonterte finnes også Toyota MR2.

Den er litt understyrt men det går fint.

Porche har også midtmotor.

Samme med Ferarri.

 

Men det vanligste er jo frontmontert motor.

 

Jeg blir vel å ha motoren framme så jeg blir å beholde baksetene.

Håper vekt av bakaksling vil være med på å utligne den ekstra vekten fremme.

Men det går jo ann å finjustere det med å legge sandsekker på forskjellige

plasser.

Ja men så er ikke ferrari eller poshe 3m lang. Hvorfor gjøre dette når du kan kjøpe deg en driftebil i england til brøkdele av de summer du kommer til å bruke på denne bilen?

 

Da kan du også kjøpe deg noe sært, eller en r32, sånn som denne til 4500pund

24Nov2005003.jpg

 

 

Sorry for å ødelegge drømmer, men noen drømmer er litt for ville

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mange som gjør akkurat det der da å kjøper seg slike biler......

Det er bra at noen går andre veier å da så blir bilkulturen litt mangfoldig.....

 

 

helt enig i det faktisk! skikkelig kjedelig når alle gjør det samme!

 

er bare som folk sier, bilen er langt fra noe optimalt å drifte med, og vil kanskje egentlig aldri bli det heller...

 

..men for all del, styr på! kan jo bli artig å se hva det blir av bilen til slutt! :)

var ikke meningen å rakke nedpå eller ta motet fra fyren!

 

men han var ute etter meninger, min er at om en skal ha seg driftebil, så er ikke akkurat dette helt veien å gå, sånn som jeg er det!

Seriøs ombygging og store utgifter, for en bil som da sikkert aldri vil kunne bli lovlig på veien uansett... nesten bedre off med å kjøpe noe annet..

 

men men...lykke til :) og ja, for all del lag prosjekt tråd om det blir noe av dette..!

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

 

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vis du skal bruke den til drifting så må du vel bygge den om som mange andre her sier da.....

Siden charade er jo framhjulstrekk........

 

 

Klart...Det er jo det som er mest gøy.

 

Flott å se andre med charade. :hello:

 

 

Off Topic i Off Topic tråd damndamn :

Jeg var foresten en tur i grøfta på lørdag da jeg sku stygg kjøre og ligge brett på

en vei der det va kun plass til en bil! spratt rett opp igjen da.

Charadene tåler mye.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mange som gjør akkurat det der da å kjøper seg slike biler......

Det er bra at noen går andre veier å da så blir bilkulturen litt mangfoldig.....

 

 

Akkurat

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charade gutta her på forumet har vel ideer om det meste, neste blir vel en "bakkeløps charade" med en escudo motor fra suzuki som skal fly over hardangervidda..

 

haha! nei man vet aldri med de gutta :lol

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

optimalt blir det sikkert ikke.

De hadde jo en mini med baktrekk på GATEBIL og seff dalbekk poloen.

så jeg anntar at det er mulighet for at ræva på en Charade også kan komme

ut i en sving.....

Men det blir helt sikkert ikke lett å holde den der. Men ingen ting er umulig.

 

 

Dyrt og dyrt.

Det kommer jo ann på hvor mye penger man bruker på det :thumb

Men det blir sikkert dyrt.

Men jeg er også blitt meget glad i Charade, den kjiler meg akkurat der jeg liker

det.

Så volvo 240 eller sierra blir det værtfall ikke. Ikke mye imot 240 men sierra!

Ikke for å gjøre folk sure men de bilene er alt for... =ungdomsbil\tradisjonell

Dere ble sikkert litt sur alikavell....... :boxing

 

kødder bare. unnskyld :(

 

R32 eller S13 liker jeg, men igjen: tradisjonelt.

 

Sku jeg ha hatt volvo så sku det ha blitt den som ser ut som en honda crx.

Med de vippe lyktene.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt i denne tråden, bruke heller de kronene du skal bruke på prosjektet til å kjøpe en allerede rwd bil med 180-200 hk.

 

 

Ha et lavere mål, da slipper du å bli skuffa. Syns målet med 0 skills til å skru, bygge om til rwd, trimme en slik motor til 200 hk og bruke den til drifting er litt FOR optimistisk... Og jeg tror du ender med å ødelegge hele bilen sånn sett hvis du begynner med å sveise for mye du ikke har peiling på.

 

Sorry hvis jeg knuste drømmen din. Men ta heller og spar cash til en allright rwd turbobil og bygg heller videre på den.

 

Nissan 200SX S13 er en grei bil å begynne på. Uten engangsavgift er bilene veldig billig og kan helt sikkert gi deg mye slæddeglede på bane...

 

 

Hvis du er drifteinteressert bør du også få tak i filmen "Drift bible" og se noen drifteteknikker fra folk som er profesjonelle innen dette...

 

 

 

Ps. Poenget mitt var: Halvparten av pengene du blir nødt til å bruke på Charade for å gi den Turbo evt. motorkonvertering vil gi deg en ok Nissan 200SX S13. Det enkle er det beste. Så får du slædde rundt med Nissanen og bruke Charaden til vanlig bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt i denne tråden, bruke heller de kronene du skal bruke på prosjektet til å kjøpe en allerede rwd bil med 180-200 hk.

 

 

Ha et lavere mål, da slipper du å bli skuffa. Syns målet med 0 skills til å skru, bygge om til rwd, trimme en slik motor til 200 hk og bruke den til drifting er litt FOR optimistisk... Og jeg tror du ender med å ødelegge hele bilen sånn sett hvis du begynner med å sveise for mye du ikke har peiling på.

 

Sorry hvis jeg knuste drømmen din. Men ta heller og spar cash til en allright rwd turbobil og bygg heller videre på den.

 

Nissan 200SX S13 er en grei bil å begynne på. Uten engangsavgift er bilene veldig billig og kan helt sikkert gi deg mye slæddeglede på bane...

 

 

Hvis du er drifteinteressert bør du også få tak i filmen "Drift bible" og se noen drifteteknikker fra folk som er profesjonelle innen dette...

 

 

 

Ps. Poenget mitt var: Halvparten av pengene du blir nødt til å bruke på Charade for å gi den Turbo evt. motorkonvertering vil gi deg en ok Nissan 200SX S13. Det enkle er det beste. Så får du slædde rundt med Nissanen og bruke Charaden til vanlig bruk...

 

 

Har filmen, sett den en del ganger.

 

Ja, du har så rett, det må jeg få si. Det er det mest fornuftige fra alle kanter.

 

Men alikavel, tror ikke jeg kommer til å ha ett like bredt smil i en 200sx som

jeg ville hatt i en Charade. Samme med publikum den dagen jeg møter opp

på GATEBIL.

 

Det kommer nok alldrig til å bli så dyrt at det ikke er gjennomførbart.

Det er "billige" deler. Men at det kommer til å koste 100 000kr det er det

ingen som vet, men det er godt mulig. Men man bruker å havne opptil flere

ganger over budsjettet da.

 

Jeg kommer nok ikke til å klare det helt alene.

Det er derfor venner og bilforumet er her.

 

Skryt:

Pappa er nesten mekaniker og jeg kjenner 4 mekanikere som er rundt 40 år

som jeg har litt kontakt med om jeg skulle trenge litt nermere ettersyn med

det tekniske, skal lære sjøl etterhvert.

 

Da jeg sku skifte støt dempere og bremse bånd bak så kjørte jeg den inn i

en falck garasje og hadde Pappa på ene siden og en annen Mekaniker på

andre siden! Tok utrolig kort tid.

 

 

Kunne sikkert gjort det sjøl det var jo enkelt, men jeg måtte ha den i

drift (dagelig ;) ) fort fordi jeg bor på ett internat 2t unna og kommer bare

hjem i helgene. [ro ro]

 

 

Så om noen år da jeg får lønn og bor på ett lite rom så blir det vel

Charade drifting.

 

NOW ONE IS GOING TO TAKE MY DREAM AWAY! yodude

 

 

Takk for meningene, de trengs for å gjøre drømmen sterkere.

Følte bare at jeg måtte fortelle om den. :)

 

keep on!

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt optimistisk det også.

 

Bygger du bilen din for Gatebil har du ikke en vinnende hensikt.

 

 

Jeg er ikke intresert i å vinne. Seff det hadde vært litt kos det da.

Men jeg ville ha dratt ned dit mest for morro skyld.

For å sette smil på ansikt. Det er det beste.

 

Hvem tør å sitte på? Devil

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår