Gå til innhold

Charade som driftebil!

Ranger emnet


petter_707

Anbefalte innlegg

Hei hei hei hei hei... Få beina ned på jorda... :eek:

 

Hvis du ikke har fjøra peiling på å skru what-so-ever så la det være, hør på gutta med drifte-erfaring, dette er ingen god idè og skal du få noen som skal gjøre jobben for deg tipper jeg det 100 000 kroners budsjettet ditt ryker kjapt.

 

Det er en på Zatsy.com som bygger om en Swift til RWD, mulig du må registrere deg for å lese tråden, men det bør du slik at du ser hvor mye jobb dette egentlig er...

 

Hvis du absolutt skal bygge en liten bakhjulsdreven bil, fin deg en gammel Starlet eller Corolla...

 

Swift-prosjekt på Zatzy.com

 

PICT2832.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei hei hei hei hei... Få beina ned på jorda... :eek:

 

Hvis du ikke har fjøra peiling på å skru what-so-ever så la det være, hør på gutta med drifte-erfaring, dette er ingen god idè og skal du få noen som skal gjøre jobben for deg tipper jeg det 100 000 kroners budsjettet ditt ryker kjapt.

 

Det er en på Zatsy.com som bygger om en Swift til RWD, mulig du må registrere deg for å lese tråden, men det bør du slik at du ser hvor mye jobb dette egentlig er...

 

Hvis du absolutt skal bygge en liten bakhjulsdreven bil, fin deg en gammel Starlet eller Corolla...

 

Swift-prosjekt på Zatzy.com

 

 

Den Swiften så rimelig ribba ut.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG!! D va vel lite vel heftit den swiften!

 

Det der kan kalles seriøs ombygning!!!!!!!

 

Hmmmmm, jeg ble litt paff no.

 

Tror jeg må bruke litt lengere tid på prosjektet!

 

 

Det går nok ann å gjøre det litt enklere enn det han har gjort.

Det eksisterer jo 4WD Charade også, kanskje jeg kan trikse til noe der.

Skru bort fronttrekken og forsterke baktrekken så holder det sikkert.

Da er det mulig jeg slipper å finne en RWD girkasse.

Men FWD kassene er vel ikke så sterke, men 200HK bør den tåle.

 

PS: Jeg må jo lære meg å skru en eller annen gang.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker jammen som en luring...

 

#1 - Du sier selv at du ikke kan så mye om bil. Du greide ikke bytte støtdempere selv, men nå skal du ta fatt på en av de mest krevende konverteringer man kan gjøre med en bil.

 

#2 - Bilen din drar ikke skinnet av pølsa nå, og den vil ikke gå noe fortere av at du flytter på motoren. Hvis du skal ha 200 hk tror jeg du vil oppdage at det hverken er enkelt eller gratis.

 

Du tar nok feil når du sier at en midtmotor Charade er en drøm. Med deg som byggherre høres det mer ut som et mareritt. Hør på folk som har peiling, og kjøp deg en bil som allerede har RWD, og skulle du noen gang begynne på dette prosjektet, så skal jeg spise reservehjulet mitt hvis det noensinne blir ferdig.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG!! D va vel lite vel heftit den swiften!

 

Det der kan kalles seriøs ombygning!!!!!!!

 

Hmmmmm, jeg ble litt paff no.

 

Tror jeg må bruke litt lengere tid på prosjektet!

 

 

Det går nok ann å gjøre det litt enklere enn det han har gjort.

Det eksisterer jo 4WD Charade også, kanskje jeg kan trikse til noe der.

Skru bort fronttrekken og forsterke baktrekken så holder det sikkert.

Da er det mulig jeg slipper å finne en RWD girkasse.

Men FWD kassene er vel ikke så sterke, men 200HK bør den tåle.

 

PS: Jeg må jo lære meg å skru en eller annen gang.

 

Legg bort tastaturet ditt før du driter deg enda mer ut med dine intet eksisterende kunnskaper. Bruk de neste 10 årene på og lese og lære deg om ting før du i det hele tatt gidder og tenke på ett prosjekt som det du fantaserer om. For det er akkurat det det er, FANTASI! Du snakker om Dahlback Polo, Mini med hayabusa etc, men se på budsjettene og antall timer og hva slags folk som har bygd disse bilene! knock Vet du i det hele tatt hva drifting er, eller for den saks skyld hva det dreier seg om...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker jammen som en luring...

 

#1 - Du sier selv at du ikke kan så mye om bil. Du greide ikke bytte støtdempere selv, men nå skal du ta fatt på en av de mest krevende konverteringer man kan gjøre med en bil.

 

#2 - Bilen din drar ikke skinnet av pølsa nå, og den vil ikke gå noe fortere av at du flytter på motoren. Hvis du skal ha 200 hk tror jeg du vil oppdage at det hverken er enkelt eller gratis.

 

Du tar nok feil når du sier at en midtmotor Charade er en drøm. Med deg som byggherre høres det mer ut som et mareritt. Hør på folk som har peiling, og kjøp deg en bil som allerede har RWD, og skulle du noen gang begynne på dette prosjektet, så skal jeg spise reservehjulet mitt hvis det noensinne blir ferdig.

 

 

Jeg har ikke tenkt å ha midtmotor, det er ikke drømmen.

Det fant jeg ut tidligere i tråden.

Støtdempere kan jeg skifte nå, samme med bremseklosser og bånd.

Jeg har fått tak i boka på bilen og der er alt forklart med teskje så vanlige

rep tror jeg at jeg kan krøke meg til å klare.

Når det gjelder motor http://www.kn-auto.dk/motor/index.htm jeg tenkte¨

på den nederste.

 

Jeg har lyst å ta fatt på en av de mest krevende konverteringene som går

ann å gjøre fordi det virker som en mega utfordring.

 

Men det er greit Överladdaren om ca. 10-15 år så skal du bare begynne å

koke stepphjulet.

 

Men skal jeg være ærlig så tror jeg ikke det blir til realitet.

Grunnet lite penger og kunnskap.

 

Men jeg skal komme tilbake til idén den dagen jeg har skaffet meg kunnskap.

Så skal jeg blåse nytt liv i emnet.

 

Fordi det har blitt gjort før og det må kunne bli gjort igjen!

Baktrekk på fortrekk altså.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør deg selv en tjeneste og se hvor mange som advarer deg mot dette, mot de som sier "dette går fett". Du skjønner jo selv (hvis du har lært å plusse sammen) at folk fraråder deg dette.

 

Kjøp en turbobil med rwd sa jeg, og sier det en gang til: Kjøp rwd bil uten engangsavgift, allerede turbo og allerede med 180-200 hk og ikke minst for en gangs skyld HØR på hva han japaneren sier i Drift bible om hva som trengs av bil for å drifte :lol

 

Det alle sier er:

 

Enten:

Du henter turbo-nissan fra Tyskland - Som f.eks. denne som vil koste deg 9.500 kr. som lekebil. Da har du driftebil som du kan ordne skikkelig understell på, og handle maaaasse dekk: Da er du i gang. Ferdig med det.

 

Eller: Skru bilen din fra hverandre - så søke på nettet etter "fwd to rwd charade" og få ingen søk i google.com - så prøver du "fwd to rwd" og får 320874283748327483274 svar - du blar gjennom de 45 første og er dritlei av å lese på sider som ikke viser deg hvordan du skal fikse dette - du -tror- det skal gjøres på den måten, og begynner å kappe og sveise og gudene vet hva du finner på - etter 7 uker i garasjen er du lei av prosjektet og lei av at alle kronene du tjener går til et prosjekt som ikke fører ann noen vei - så bruker du 7 uker på å skru bilen sammen igjen med hjelp fra din nesten-mekaniker far som også er drittlei av å skru på din Charade - også får du ikke starte bilen din etter å ha skrudd den sammen igjen - så oppretter du tråd på Teknisk-forumet og spør hva som er galt - folk gir deg tips men ingen funker - du angrer på at du begynte.

 

 

:lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør deg selv en tjeneste og se hvor mange som advarer deg mot dette, mot de som sier "dette går fett". Du skjønner jo selv (hvis du har lært å plusse sammen) at folk fraråder deg dette.

 

Kjøp en turbobil med rwd sa jeg, og sier det en gang til: Kjøp rwd bil uten engangsavgift, allerede turbo og allerede med 180-200 hk og ikke minst for en gangs skyld HØR på hva han japaneren sier i Drift bible om hva som trengs av bil for å drifte :lol

 

Det alle sier er:

 

Enten:

Du henter turbo-nissan fra Tyskland - Som f.eks. denne som vil koste deg 12.000 kr. som lekebil. Da har du driftebil som du kan ordne skikkelig understell på, og handle maaaasse dekk: Da er du i gang. Ferdig med det.

 

Eller: Skru bilen din fra hverandre - så søke på nettet etter "fwd to rwd charade" og få ingen søk i google.com - så prøver du "fwd to rwd" og får 320874283748327483274 svar - du blar gjennom de 45 første og er dritlei av å lese på sider som ikke viser deg hvordan du skal fikse dette - du -tror- det skal gjøres på den måten, og begynner å kappe og sveise og gudene vet hva du finner på - etter 7 uker i garasjen er du lei av prosjektet og lei av at alle kronene du tjener går til et prosjekt som ikke fører ann noen vei - så bruker du 7 uker på å skru bilen sammen igjen med hjelp fra din nesten-mekaniker far som også er drittlei av å skru på din Charade - også får du ikke starte bilen din etter å ha skrudd den sammen igjen - så oppretter du tråd på Teknisk-forumet og spør hva som er galt - folk gir deg tips men ingen funker - du angrer på at du begynte.

 

 

:lol

 

 

 

kunne ikke sagt det bedre selv :D

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at dette høres noe i overkant :scared

MEN,man skal da ikke bare avfeie dette helt. Ser egentlig ikke at dette behøver og koste så inni helvete mye penger. Motor og understell fra en Corolla eller Starlet. Sveis inn kardan tunell. Sveis og bolt fast bakaksel.Vips. En RWD charade. Kan du holde i et sveise apparat er dette ikke uoverkommeligt.

Faktum er at Daihatsu selv har lagd en RWD midt montert Charade i sin tid,ment for Rally. Så dette pratet om kort hjulavstan holder vel ikke mål egentligt-

 

926R5F1big.jpg

9261.jpg

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum er at Daihatsu selv har lagd en RWD midt montert Charade i sin tid,ment for Rally. Så dette pratet om kort hjulavstan holder vel ikke mål egentligt-

 

Kort akselavstand/midtmotor = driftebil, det skjønner jo til og meg som ikke har peiling på drifting what so ever at er bortimot håpløst...

 

Problemet her er vel at det meste av kunnskaper for å gjennomføre dette ikke finns, og det holder ikke å "kunne holde" i et sveiseapperat, du må ha en del andre skills også...

 

Just my 240 svenske... :???:

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at dette høres noe i overkant :scared

MEN,man skal da ikke bare avfeie dette helt. Ser egentlig ikke at dette behøver og koste så inni helvete mye penger. Motor og understell fra en Corolla eller Starlet. Sveis inn kardan tunell. Sveis og bolt fast bakaksel.Vips. En RWD charade. Kan du holde i et sveise apparat er dette ikke uoverkommeligt.

Faktum er at Daihatsu selv har lagd en RWD midt montert Charade i sin tid,ment for Rally. Så dette pratet om kort hjulavstan holder vel ikke mål egentligt-

 

926R5F1big.jpg

9261.jpg

 

 

:win

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som om du, trådstarter, er ung og har mye ambisjoner, og det er ikke noe feil med det. Men tror ikke helt du fatter hvor stor og omfattende jobb dette er. Som flere her har sagt, det letteste er å gå for en bil som allerede er rwd, og heller legge penger i å fikse denne. Jeg anbefaler deg å utsette dette prosjektet til du har et par biler bak deg, og stiller med litt mere kunnskap enn Haynes-boka gir deg. Det er lett å ta seg vann over hodet når man får seg en ny hobby og dette er et sånt prosjekt. Men jo mere erfaring du stiller med, jo større er sjangsen for at prosjektet blir realitet!

 

Uansett hva du ender opp med, lykke til :)

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår