leba Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Hallo. Holdt med bilen igår, bytta gearkasse & clutch. Hadde da ute batt. & starter bl.a, (ikke spør, de som hjalp meg ville ta ut dette, syns det var i veien). MEN, etterpå når jeg kjørte , virket plutselig ikke varmeapp. vifta på hakk 1 & 2. Hakk 1 er det jo aldri "trøkk", men hakk 2 er ihvertfall ute av funksjon. Funket fint dagen før. Noen som har noe tips til hva probl. kan være?! Sjekket sikringen og den er ok, prøve å bytte og. Kan det være noen ledninger i motorromet vi har klart å "koble fra"?! Setter stor pris på alle svar....Kjipt å ikke ha ordentlig vifte nå om da'n.. Mvh Lars-Erik Siter 03 Audi A4 1.9 TDI Avant (Til salgs) 95 BMW E36 320i Cab (Solgt) 98 BMW 318i Touring (Solgt)),96 VW Golf III Cab (solgt),89/90 VW Golf II 1.8 GL (solgt),95 Ford Escort XR3i Cab (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kroz Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Beklager, ikke meningen å kuppe tråden, men jeg har et lignende problem. Vifta funker bare på hakk 3, Har bytta bryter uten at ting ble bedre. Kanskje vi har samme greia? Siter Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 det er fire hakk på kupevifta-brytaren. av, trinn 1, trinn 2 og trinn 3. viss bare trinn 3 funker, da vil vifta vera på full guffe. da er det formotstanden på vifta som er gåen. skaffes billig på vrakhandler. viss bare trinn 1 funker så er det sikkert formotstanden som er gåen da og. ledningane til vifta går fra sikringsboks til bryter til vifte. ikkje gjennom motorrom. som oftast så er det motstanden på vifta som er øydelagt når vifta ikkje funker 100% Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 hvordan bytter man den da? Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 det er den "klossen" på baksiden av styringa.. der "skruknappen" går inn :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Januar 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Takk for svar. Da skal jeg sjekke denne. Burde ikke være store probl. å finne en "ny" sånn da. Er noen golfer på hoggerne...hehe Siter 03 Audi A4 1.9 TDI Avant (Til salgs) 95 BMW E36 320i Cab (Solgt) 98 BMW 318i Touring (Solgt)),96 VW Golf III Cab (solgt),89/90 VW Golf II 1.8 GL (solgt),95 Ford Escort XR3i Cab (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vest_racing Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Eg hadde samme problem, men da var det bryteren som var gåen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 bryteren = motstanden :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 det er ikkje noko motstand i brytaren. motstanden er på vifta, der tilførselen til vifta er. der er det eit lite metallbrett. det er motstands brettet. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2006 Motstanden står IKKE bak bryteren, men på vifta som jettam. skriver. Skru ned den delen som passasjeren har over bena sine, da skal du kunne se vifta. Du ser vel bare baksiden av motstanden. Vipp den ut og koble fra. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leba Skrevet Januar 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2006 Juppz...Helt riktig. Bytta i dag jeg, prøvde å bytte "bryter'n" først, men det hjalp ikke. Så fikk jeg tips/vist på en hogger hva som var motstand med en type "hjul" på. Bytta den og voila, vifta funka igjen. Tok 5 min bytte. var bare å vippe ned isoporen på pass. sida, og vri og bytte... Også var jeg så heldig å finne et varmeapp. "panel" som lysa funka i. Det var digg å få lys der..hehe. Bet. forresten 350 kr for motstanden til vifta. Er vel ikke så ille det?! Siter 03 Audi A4 1.9 TDI Avant (Til salgs) 95 BMW E36 320i Cab (Solgt) 98 BMW 318i Touring (Solgt)),96 VW Golf III Cab (solgt),89/90 VW Golf II 1.8 GL (solgt),95 Ford Escort XR3i Cab (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.