Gå til innhold

hugo: 94 Ford Mondeo sedan, miniprosjekt...

Ranger emnet


hugo

Anbefalte innlegg

Hei, dette er mitt første innlegg på Bilforumet.net :) Jeg har fulgt med her en stund, men enda ikke skrevet noe her.

 

Jeg har en 1994 Ford Mondeo 2.0 GLX sedan. Denne kjøpte jeg sommeren 2005. Da jeg kjøpte den var det ingen rust på den, heller ingen skader. Kun minimale feil som hull i eksosanlegg, et par slitne (billige)forringer bak og gule frontlykter. Servicer har vært fulgt hele veien og bilen var helt dønn orginal før jeg fikk den. 14 org. stålfelger på sommer og vinterdekk!

 

De første bildene av bilen dagen jeg hentet den...

 

orgbil1.jpg

 

orgbil2.jpg

 

orgbil3.jpg

 

 

Jeg har allerede gjordt endel med denne bilen og jeg har en allerede en prosjekttråd på FMCN's sitt forum. I denne første posten kommer jeg til og ta en kjapp oppsummering og en bildeserie over hva jeg har gjordt hittil. De som har lest dette fra før på FMCN vil få en kortfattet versjon.

 

Det første jeg gjorde var å få på 17" alu sommerdekk fra den gamle bilen min (Sierra, samme type felger).

 

17tomsfelger.jpg

 

2. Røde kalippere foran og sorte tromler bak.

 

bremser1.jpg

 

bremser2.jpg

 

bremser3.jpg

 

3. Montering av KN57i filterkit. Her vil det skje mer ettterhvert.

 

knfilter1.jpg

 

knfilter2.jpg

 

4. "Sportsgrill" ;)

 

sportsgrill1.jpg

 

sportsgrill2.jpg

 

sportsgrill3.jpg

 

sportsgrill4.jpg

 

sportsgrill5.jpg

 

sportsgrill6.jpg

 

 

5. Panserløftere.

 

hoodlift1.jpg

 

hoodlift2.jpg

 

6. Fiksa de gule frontlyktene. Sitter noe plastikklinser inne frontlyktene som blir gule etterhvert.

 

linse_bytte-1.jpg

 

linse_bytte-2.jpg

 

linse_bytte-3.jpg

 

7. Fjerning av lyktespylere. Disse er sinnsykt stygge! Dette er en imidlertidig løsning til ny frontfanger kommer.

 

lykte_spyler_mod-1.jpg

 

lykte_spyler_mod-2.jpg

 

lykte_spyler_mod-3.jpg

 

lykte_spyler_mod-4.jpg

 

lykte_spyler_mod-5.jpg

 

8. Debagding. Dvs. fjerna "GLX", "MONDEO" og "16V" merkene. Se de første bildene for referanse.

 

debagde1.jpg

 

debagde2.jpg

 

9. Stereo anlegg. Inntil videre...

 

Stereo i bagasjerom. Jeg ville helst ikke ødlegge bilen ved og borre hull osv. Dette sitter kun festet med patentbånd og det funker fint. Rikker seg ikke. Alt av forsterkere, kondensator og subwoofer hadde jeg fra den gamle bilen.

 

stereobak01.jpg

 

stereobak02.jpg

 

stereobak03.jpg

 

stereobak04.jpg

 

stereobak05.jpg

 

stereobak06.jpg

 

stereobak07.jpg

 

Stereo foran. Piooner 6x8" i frontdørene går rett inn. Har lagt opp nye kabler tii forsterkeren. Disse er veldig mye bedre enn de orginale, men det er grenser for hvor høyt du kan spille med de. Jeg skal bare ha bra lyd på ok volum.

 

divstereo1.jpg

 

frontdoors-1.jpg

 

frontdoors-2.jpg

 

10. Tårnstag foran.

 

crossbar1.jpg

 

crossbar2.jpg

 

11. RS spoiler. Uorginal, men tøffere.

 

rs-spoiler1.jpg

 

rs-spoiler2.jpg

 

rs-spoiler3.jpg

 

rs-spoiler4.jpg

 

12. Front fanger mod. Til ny fanger kommer.

 

fbumpermod1.jpg

 

fbumpermod2.jpg

 

13. Klare blinklys.

 

blinklys1.jpg

 

blinklys2.jpg

 

blinklys3.jpg

 

14. Terksellister foran. Billig jalla styling.

 

doorsillcovers1.jpg

 

15. Xenonlys konvertering av nærlysene (H1). Dette gjorde jeg senest for noen dager siden. Jeg fikk veldig lyst til å kjøpe et kit til fjernlysa også :D Ble merkelig farge kombinasjon med xenon nærlys + halogen fjernlys. Sånn ellers funker det fint og ingen blinker på meg.

 

xenon01.jpg

 

xenon02.jpg

 

xenon03.jpg

 

xenon04.jpg

 

xenon05.jpg

 

xenon06.jpg

 

xenon07.jpg

 

xenon08.jpg

 

xenon09.jpg

 

xenon11.jpg

 

xenon12.jpg

 

Jepp, det er det jeg har gjordt hittil, men har endel planer fremover :) Skal komme inn på de etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ikke mange biler som kler hvit, pen bil!

Veldig imponerende de Xenon lysa! Virka ikke som det var så plundrete heller. Artig.

 

Takk takk! :D Liker egentlig ikke hvit i det hele tatt, men denne bilen ser ikke så dum ut i hvit.

 

Installasjonen av xenonkittet gikk mye lettere enn forventet. Det eneste kjipe er at pæra sitter fast i ledningene. Så man må montere pærene med ledninger, deksel og alt annet på slep.Dette kan være knotete å få på plass hvis det er trangt bak lampa. Det går jo fint ann og modifisere kittet litt med lengre ledninger så er problemmet løst. Eller sette på en kontakt mellom pæra og transformatoren.

 

---------------

 

Planene for bilen i år blir:

********************

 

- ST24 bodykit replica for mk1 m/noen mods

- Xenonkit til fjernlysa (:D)

- Pioneer 6x8" i bakdørene også (samme som foran)

- Senkesett, justerbare Koni dempere med H&R 55/40 senkefjærer

- Ordne med mer kald luft til motoren

- Fjerne hengerfeste

- Sota baklykter

- Sota bakvindu (ikke sidevinduer)

- Hvit katakodelys i bagasjom (ment som belysing)

- Blå inst.skiver + rød inst. belysning

- Fetere framseter (mondeo si)

 

Litt bilder av styling og noen ps mods, etc...

***********************************

 

ST24 replica for mk1:

 

Vanskelig å finne bilder av denne stylingen på nettet, men jeg har funnet noen dårlige bilder.

 

Frontfanger på montert på kombi modellen.

st24front1.jpg

 

st24front2.jpg

 

Fra siden...sedan med st24 kit. Her er B-stolpene lakkert sorte slik at sidevinduene går mer i ett. Vurderer dette selv...syns det ble tøft :D

st24side1.jpg

 

Bakfangeren. Dette kittet blir ikke så bra på kombi modellen.

st24back1.jpg

 

 

 

Jeg er ikke helt fornøyd med front/bakfangerene i st24 kittet så derfor har jeg tenkt og modifisere de litt. Har photoshop modda litt for å få en slags ide om hvordan dette kan bli. Bildene er dårlige i utgangspunktet så det er ikke mye å skryte av.

 

Orginalt bilde. Denne har doble lykter. Det skal ikke jeg ha.

st24frontmod1-1.jpg

 

Alternativ 1: Rettet opp bøyen/nedfellingen i fangeren ved grillen, "sportsgrill", standard lykter, fjernet de små luftinntakene på hver side av fangeren helt nederst, fjernet senterbaren i fangeren.

st24frontmod1-3.jpg

 

Alternativ 2: Samme som 1 bare at jeg beholder den senterbaren i fangeren.

st24frontmod1-4.jpg

 

Alternativ 1: Fra annen vinkel.

st24frontmod2-1.jpg

 

Sota bakvindu og sota baklykter og hengerfestet er blitt borte :)

 

modda1.jpg

 

Jeg skal nok få litt å pusle med i år også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som at "miniprosjektet" ditt fort koster deg litt penger og tid før du er ferdig? Heheh :) Blir fort mer enn planlagt når man først begynner.

Bra jobb så langt hvertfall. Følger med prosjektet ditt.

 

Lykke til videre..

Pioneer - Stinger - Morel - Evus - Phoenix Gold

Mondeo MK1 prosjekt.....RS kitt, bilstereo, DVD osv.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår