Øyvind Ryeng Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Her er bilen til Cody, eieren av Lovefab. Motoren er modifisert med nye ventilfjærer og retainere for å tåle mere turtall, har en tykkere toppakning (Cometic?) og ARP-studs i toppen, og turboen er en Garrett GT4088R. Videre er intercooleren og radiatoren montert i en såkalt "V-mount", slik at lufta som kommer inn kan gå uhindret til både intercooler og radiator for best mulig kjøling (OBS, ikke med på første bildet). En bieffekt av dette er at trykkrørene fra turboen til gasspjeldet blir svært korte; derav, mindre lag. Firetommers downpipe har han også fått plass til. Også dynotesten da; dette er en Mustang-dyno som visstnok skal vise litt lavere tall enn en DynoJet eller en DynaPack. 1.08 bar ladetrykk, 93 oktan MON (= 98 oktan RON): 469 hester på bakhjulene på vanlig pumpebensin, ut av en nesten original høykomprimert sugemotor er helt greit synes jeg. Dreiemomentet, 300 footpounds, eller 408 Newtonmeter på hjulene er også helt greit - ikke noe man blir sjokkert over, men det skal nok holde til butikken og tilbake. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Helt greit. ;) S2000 blir så mye søtere med en søt intercooler i fronten :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 helt grei honda dette ja ;) ser utrolig sinna ut på første bilde ;) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Mer bilder!!!! Har lyst på S2000 men trenger mer inspirasjon... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Meget stilig bygg! V-mount er tingen - særlig i drifting og andre idretter hvor kjøling er et problem... :) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Januar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 300 footpounds, eller 408 Newtonmeter på hjulene er også helt greit - ikke noe man blir sjokkert over, men det skal nok holde til butikken og tilbake. Tenk deg hva dreiemomentet blir ut på hjulene med den korte utvekslingen på gearkassa.... er ikke mange som tenker sånn... går vel fort på hvert gear også ettersom motoren drar(orginalt) 9000 runder i minuttet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Januar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2006 Godt poeng. Vi får også ta oss i hu', at selv om effektkurven hadde vært 1 WHP alle andre steder enn mellom 7000 og 9000 hadde bilen likevel aksellerert som et monster, da det er omentrent kun der man er i området når man drar kjelken til rødlinja før man girer. Girkassa er bare helt sykt tett giret: 1st: 3,133 2nd: 2,045 3rd: 1,481 4th: 1,161 5th: 0,971 6th: 0,811 Prosentvis forskjell, og fall i turtall under giring mellom: 1-2: 34,7% 2-3: 27,5% 3-4: 21,6% 4-5: 16,3% 5-6: 16,4% Girer man da ved 9000 RPM fra %gir% til til %gir% havner vi på følgende turtall etter giringen: 1-2: 6681 RPM 2-3: 7058 RPM 3-4: 7400 RPM 4-5: 7738 RPM 5-6: 7732 RPM Hastighet i %gir% ved 9000 RPM, en final drive på 4,1:1, en intern nedgiring i kassen på 0.862 og originale 225/50-16-bakdekk hvilke har en omkrets på 1,9836 m: 1st: 71,9 km/t 2nd: 110 km/t 3rd: 152 km/t 4th: 194 km/t 5th: 232 km/t 6th: 277 km/t Moro med tall. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dodden Skrevet Januar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2006 Dæven! Få flere bilder av monsteret! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
makann Skrevet Januar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2006 Godt poeng. Vi får også ta oss i hu', at selv om effektkurven hadde vært 1 WHP alle andre steder enn mellom 7000 og 9000 hadde bilen likevel aksellerert som et monster, da det er omentrent kun der man er i området når man drar kjelken til rødlinja før man girer. Girkassa er bare helt sykt tett giret: 1st: 3,133 2nd: 2,045 3rd: 1,481 4th: 1,161 5th: 0,971 6th: 0,811 Prosentvis forskjell, og fall i turtall under giring mellom: 1-2: 34,7% 2-3: 27,5% 3-4: 21,6% 4-5: 16,3% 5-6: 16,4% Girer man da ved 9000 RPM fra %gir% til til %gir% havner vi på følgende turtall etter giringen: 1-2: 6681 RPM 2-3: 7058 RPM 3-4: 7400 RPM 4-5: 7738 RPM 5-6: 7732 RPM Hastighet i %gir% ved 9000 RPM, en final drive på 4,1:1, en intern nedgiring i kassen på 0.862 og originale 225/50-16-bakdekk hvilke har en omkrets på 1,9836 m: 1st: 71,9 km/t 2nd: 110 km/t 3rd: 152 km/t 4th: 194 km/t 5th: 232 km/t 6th: 277 km/t Moro med tall. hehe 6 gear 277km/t, selv med kort gearing.. Artig,artig.... Tror faktisk det ikke er så allerværst effekt litt ned i registeret.. Performance examples: Stock GSR bore (1,8l) 9:1 CP pistons Full-Race rods Full-Race ProStreet T3 turbo manifold garret T3-T67 3.0 in. downpipe 4.0 in. JouleSpeed exhaust Aftermarket intake manifold (kurven øker fra ca 4300 r/min der den begynner på ca 140-150hk) Så registeret er ikke så allerværst.. effekten kan muligens virke litt tam nederst pga den kraftige økningen, men husk at denne motoren har ca 170-180hk orginalt på "full pupp" hehe 2000 r/min ligger effekten rundt 50-100hk med turboen. Regner med at den s2000 du viser her ikke har noe dårligere registeri hvertfall Elsker sånne biler. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 får lyst på s2000 jeg nå. liker vanlig vis ikke gule front lykter.. mn var jo bare porno da:) Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 syk rå bil da. herlig manifold og downpipe. Fåes s2000 kun i cab? får man kjøpt hardtop? evnt. hvor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 får kjøpt hardtop ja. men jeg vet ikke hvor. hehe. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
$-Gliset Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 S2000 kan også se ut som den her!!! Siter CRX med S2000 motor!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
$-Gliset Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 http://www.raceinfo.no/temp/tn_S-2000_1.jpg Siter CRX med S2000 motor!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 http://www.raceinfo.no/temp/tn_S-2000_1.jpg min neste bil det der ;) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.