Channah Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 idag prøvde vi å sette på dumpventil på ft motoren min. ( turbo xs ) men d oppsto et problem.. så fort dumpventilen hadde sluppet ut lufta så stoppet motoren.! Hva er d som gjør dette? og hva må gjøres for at d skal bli riktig? Takker for seriøse svar. :) Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 en kompis hadde samma problem med samma dump ventil, skal høre med han hva han gjorde... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Må stramme opp ventilen masse for at det skal virke. Kan også prøve å strupe igjen vaakumslangen inn til ventilen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Hvis du ikke har dump så vil turboen "stoppe" når du slipper gassen (stor slitasje). Da vil LMM registrere at det går mindre luft inn i motoren og sprutet vil gi mindre bensin.. Når du har en dump: Slipper gassen, spjeldet lukker seg og dumpen åpner og blåser ut trykket. Da vil LMM tro at motoren går for fulle mugger og sende signal om dette og sprutet peiser inn masse bensin=== MOTOREN DRUKNER... Løsningen på dette er å montere inn LMM etter dumpen, på trykkrøret. Mambo her på forumet har gjort det. Han kan sikkert forklare nermere. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 LMM skal sitte på sugesiden av turboen. Husk at trådene i LMM er veldig skjøre. Jeg har montert dumpventil på FK før, og det har fungert helt fint. Samme med ET. Poenget er at ventilen må justeres riktig. Er fjæren for slapp så vil ikke ventilen lukke seg raskt nok. Men det beste hvis du har problemer etter at du monterte ventilen, så fjern den igjen. Kjør uten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 LMM skal sitte etter dump'en. Trådene i LMM er veldig skjøre ja men de blir ikke utsatt for noe ekstra belastning selv om luften er under trykk... er ikke noe vits i å stramme opp dump'en så jævlig for å få den til å virke. den vil fortsatt peise på med bensin til den luften du slipper ut og motoren vil går rikt og over tid sote seg ned. Har B230FK med dump og 3" LMM fra 960. og det fungerer utmerket med LMM på trykksiden. mer om dette prosjektet siden :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Fjern møkka!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 audi har vel lmm på trykksiden. Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Må stramme opp ventilen masse for at det skal virke. Kan også prøve å strupe igjen vaakumslangen inn til ventilen:) er det jeg og har hørt..ikke erfaring med det selv da, men leste om en svenske(selvfølgelig) som dreiv å satt dump p åen FK, og der fortalte han at det som gjorde utslaget var åssen han stillte dumpen inn..husker ikke helt åssen dump det var, men det var ihvertfall ikke xs RFL, for han mente at motor'n ikke likte den dumpen..lurer på om det var noe med for lang åpningstid eller noe slikt.. men som s90r sier, fjern hele sjiten og kjør uten:D (orginale og da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 dumpen min er så stram nå at den dumper bare om jeg har maks ladetrykk, og da hører jeg fremdeles at turboen staller.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Jeg har samme dump som deg channna og samme problem:D Men hvis jeg strammer opp min (er ikke strammet) så får jeg bare flapre lyd ut av greenfilteret. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Sett LMM på innsugssiden og prøv da vel.. Teori og praksis hører ikke sammen. Mye som folk sier at ikke funker, som viser seg å funke fett... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Ja! men kan noen forklare meg en ting. Må ta med at jeg kjører uten intercooler da. Men når turboen lader fra minus og opp til null..så hører jeg turboen godt i greenfilteret..en slags uling eller noe. Er ihvertfall turboen.. og hvis jeg slipper gassen litt (ikke helt) før den lader over null..så popper den ikke. Bare små flapring i luftfilteret. Er det usunt? eller skal det være sånn? Merker det godt når jeg kjører opp den 2km lang bakka opp til meg. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Hvis den ikke lader noe vil den ikke "sleppe" trøkket heller. Når du har null bar, ikke noe trykk, så er det ikke noe trykk på gang.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 Hehe..hørtes jo egentlig veldig logisk ut! :D Så det er ikke skadelig da..syns det låter så innmari stygt. Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.