Majty Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Heisann. Har fått ordnet meg ny jobb som gjør slik at jeg ikke har muligheten å bruke bilen på en hel uke(!!!). Spørsmålet mitt er da om det er noen spesielle ting man skal tenke på\ ta hensyn til når bilen skal stå ute uten å brukes over så lang tid. Vet ikke om det gjelder nyere biler men jeg fikk værtfall beskjed når det gjaldt den gammle golfen min at det var viktig å ha godt med bensin på tanken for å ungå kondens. Noen erfaringer\tips? Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l4rsh Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 det gjelder vel om du bruker bilen også :) er jo greit å ha over halparten iallfall Siter xaudi coupe2.8q xpeugeot 205gti xmazda 929lht xford capri2.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 En uke går fint uten at en trenger å gjøre noe ekstra med bilen. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Min stod 2 uker i jula. Halvmeter med snø på den, og 10L bensin bare... men det var ikke no problem, fyra med en gang jeg prøvde. Gjorde ingen ting før jeg satte den bort... Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadV12 Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Jeg har en jobb som gjør at jeg er bort fra min kjære bil i 2 uker. jobber 2-4 skift. Trenger ikke gjøre noe, ha over halvtank er en grei regel, men ikke nødvendig. Siter Mitsubishi Pajero TDI 92' Subaru Impreza WRX STI 04' *Solgt* Toyota Landcruiser LJ70 86' 2.5 TD *Solgt* Audi A4 95' 2,8 Quattro *solgt* VW Vento 92' 1,8 CL *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majty Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Okay, takk for infoen! Siter X-Audi a4 1,8t - Solgt *dypt savnet* X-Golf II 1,8L '90 - Solgt X-Porche 911 '02 banebil i skapet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Full tank er viktigst om temperaturen går opp og ned rundt null grader! Min stod i garasjen i 2 mnd uten å bli startet, men det har ingenting å si. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 min granada har stått snart i 3 år med 10 liter på tanken.... tro om den starter.... temp. varierer fra +30 til -30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2006 mine erfaringer: 1983 ascona 1.3 med manuell choke. Ble bare parkert etter en krasj, tømte av så det bare var 5-6 liter på tanken. Sto ute fra desember til mars. Fyra nesten umiddelbart. 1987 camry 1.8 gasser autochoke. Parkert i november, noen få liter i tanken og fyra med en gang da jeg prøvde i går :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg