evolution360 Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 skal bytte en b19 som står i en '82 360 til en b19 som har stått i '80 240. har hørt at disse ikke passer med det første, bl. a. en annen bunnpanne, luftinntak og eksosmainf. noen som vet i detalj hva som må til, hvilke deler som må anskaffes for å få dette til å gå i hop? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Hvis det er tilfelle er det jo bare å flytte over de aktuelle delene fra den motoren som allerede sitter i bilen. Kjøp deg et pakningsett til 2-400kr. Hvis du er fin på det kan du jo bytte reg.reim, vasspumpe, tenningsdeler, oljefilter osv mens du har den ute. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 skal bytte en b19 som står i en '82 360 til en b19 som har stått i '80 240. har hørt at disse ikke passer med det første, bl. a. en annen bunnpanne, luftinntak og eksosmainf. noen som vet i detalj hva som må til, hvilke deler som må anskaffes for å få dette til å gå i hop? Veit ikke på b19 motorene, men på b2xx må du bytte bunnpanna ja.... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 må bytte bunnpanne og oljepumpe, -pickup.. tror også eksosmanifoilen er anderledes. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Veit ikke på b19 motorene, men på b2xx må du bytte bunnpanna ja.... Blokka er lik på B19/B21/B23 og B2xx serien... Det er inni de "store" forskjellene er. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 Blokka er lik på B19/B21/B23 og B2xx serien... Det er inni de "store" forskjellene er. Glenn ja, men b19 på 360 vs b19 på 240 er ikke helt samme.. bunnpannen og oljepumpen må byttes over. jeg tror også eksosmanifoilen er anderledes.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 ja, men b19 på 360 vs b19 på 240 er ikke helt samme..bunnpannen og oljepumpen må byttes over. jeg tror også eksosmanifoilen er anderledes.. Det stemmer, men blokka er den samme. Det som utgjør de største forskjellene er jo bunnpanna, med oljepupe/-pickup, motorfester og muligens manifoldene. Men det ligger jo detaljerte beskrivelser av motorbytte på http://www.300opower.com forumet da... Bare å lese i vei. Står til og med delenummer på de bitene du trenger til clutch og slikt.. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 vi har demontert en del i dag.. panser, kjøleslanger, en defekt radiator, etc. etc. jobbet vel en time elns på bilen.. var litt kav å få av radiatoren, pga. slangeklemmer, o.l. som ikke ville av så enkelt som man kan håpe på. her er bilder av bilen: Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Update: Vi trodde alt var fine greier, etter vi fikset radiatoren.. (bildeserie vil komme). Men, så jobbet Alexander to timer med bilen i går, skrudde alt sammen og fyllte på vann. Dog., rant alt ut igjen. Jeg spurte han på jobb i dag (mandag), om han husket skjøten på varmeslangen som går til torpedoveggen. Nei, sa han.. Så vi tenkte at det var alt, gode greier! Vi kjørte derfor til volvo i dag, samt lidl og litt rundtom. Så kjørte vi å lagde WOK, etterfulgt av litt volvomekk. Vi fant ikke skjøten! Alexander hadde vel lagt den et lurt sted. Jeg spør om han ikke har noe vi kan bruke, i kjelleren. Vi ser litt på stålrør, etc. men har ikke noe å kappe dem med. Det ender opp med noe ganske genialt.. Her er noen filmer av vår macguyvertriks, som fungerer om du er på skitur og du plutselig må skjøte en slange! ps. Se filmene i Quicktime (husk lyd!) 1. Lage skjøt 2. Videre skjøtlaging 3. Montering av skjøt 4. Fylle Kjøleveske og få stor overraskelse Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 åssen motor blir det i doningen a? jeg har b230 motor i min.. :) eneste du må gjøre er å bytte bånnpanne.. går meget bra;) Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2006 åssen motor blir det i doningen a? jeg har b230 motor i min.. :) eneste du må gjøre er å bytte bånnpanne.. går meget bra;) hvilken b230 kjører du? vi fikk liv i den gamle b19a'en igjen, etter frostplugg+++.. men jeg tror alexander er litt intr i å fikse opp bilen, etter vi fant ut at vi kan få proff lakket for 5k i polen :P han er vel keen på b230 / turbo, elns. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 kjører med b230f:) med 2,5 eksos å grenrør å k kam:) flytter seg rimelig greit!:D Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pålvo Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 kjører med b230f:) med 2,5 eksos å grenrør å k kam:) flytter seg rimelig greit!:D type grenrør har du? har ett til 740 lurer på om dette passer i 360? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 aner ikke åssen grenrør er.. er til 240 el noe.. måtte bare varme opp det litt i enden så fikk bøyd tuten litt..:) er bare å prøve seg fram, så finner man ut om det passer;) Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cleanvw Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 hvilken b230 kjører du? vi fikk liv i den gamle b19a'en igjen, etter frostplugg+++.. men jeg tror alexander er litt intr i å fikse opp bilen, etter vi fant ut at vi kan få proff lakket for 5k i polen :P han er vel keen på b230 / turbo, elns. skal få tak i turbo manifoil å greier jeg å.. bruke den som banebil... er gromt da, 340 tic:D Siter 85 Audi Coupe Quattro banebil 72 volvo 142 Drifting Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg