-Supraguy- Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hva med å fjerne innmaten og bare sette inn et rør! ;) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Forsiktig med platinaen, er dyre edelmetaller det, høres igrunn urt som brent kat du har i utgangspunktet. Hvorfor vil eksosen lage motrykk og øke motstanden, vil jo funke som ett ekspansjonskammer, feildim men vil ikke bremse. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Januar 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Det er jo bare tull det dere holder på med! Man renser ikke en katalysator med såpe og vann, man bytter den. Tar du ut innmaten, vil eksosen gå frem og tilbake og du får større motstand. har da tatt ut innmaten for lenge siden.. Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blown Skrevet Januar 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2006 Hva med å bytte til en "high flow"-katalysator? Jeg har det på min, og den skal rense like bra som en original, men ha mye bedre gjennomstrømming... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Januar 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 Hva med å bytte til en "high flow"-katalysator? Jeg har det på min, og den skal rense like bra som en original, men ha mye bedre gjennomstrømming... ha egentlig ikke råd til det nå for tiden ;) og jeg gidder ikke mere ombygging av eksosanlegg nå... det har jeg holdt på nok med.. så jeg skaffer heller en brukt, original. eller låner til en kompis. Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jossa Skrevet Januar 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2006 + vist man ser på hva einar V spurte om i topic "rensing av katalysator" så var jo mitt svar av stor relevans.. han spurte ikke om "burde jeg kjøpe meg ny katalysator?" eller noe i den duren.. pga. noe vi ikke vet. i dette tilfellet pengemangel å det er det flere en han som har nå.. :( jj.. Siter HONDA - The Power of Dreams Jossa's civic to crx spec (og vel så det) prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sov Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Dette er prøvd flere ganger.. Bytt kat med rør om du må fjerne den. HUSK det er ikke mange biler som går bedre av å bare fjerne kat. Motoren er laget for å gå med kat. Alle dere som er sikre på at en kat i god stand stjeler hester, prøv å finne dokumentasjon på dette. Du vil heller tape hester. Men lyden blir jo tøffere da! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar V Skrevet Januar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 får ny katalysator snart.. gleder meg for å si det mildt.. ble altfor mye lyd... har jo bare bakpotte nå.. Siter 01- Mercedes Benz C200 Kompressor 86- Nissan Cherry 1500 [x]91- Mazda 323 GTX [x]86- Nissan cherry 1500- hærjebilen. [x]90- Vectra 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Katten min er sterilsert så det blåser rett igjennom :D Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Dette er prøvd flere ganger.. Bytt kat med rør om du må fjerne den. HUSK det er ikke mange biler som går bedre av å bare fjerne kat. Motoren er laget for å gå med kat. Alle dere som er sikre på at en kat i god stand stjeler hester, prøv å finne dokumentasjon på dette. Du vil heller tape hester. Men lyden blir jo tøffere da! :) Nå er du ute og sykler. F.eks min bil går bedre uten katta.. Samme med Subaru WRX, og tydeligvis Lancer EVO også.. Siter -98 Nissan 200sx Racing s14a -87 Volvo 240 GL, vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 ']Nå er du ute og sykler. F.eks min bil går bedre uten katta.. Samme med Subaru WRX' date=' og tydeligvis Lancer EVO også..[/quote'] På turbo biler er det som oftest bedre å droppe den, men ingen regel uten unntak På sugebiler som skal ha ett vist mottrykk i eksosen kan det hende at man får dårligere effekt, men som sagt tidligere.. ingen regel uten unntak :) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sov Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 Martin: Hvilken bil har du? Mange tror bilen går bedre pga lyden. Hvordan vet du at bilen din går bedre uten kat??? Du har vel en bremsetestå vise frem? Vi snakker ikke om trimma biler her nå.. Orginal motorstyring osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[Martin] Skrevet Januar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2006 sov: Våkn opp og se i signaturen og på avataren. Nissan 200sx S14a. Da jeg fjerna den forreste kat'en, og bytta ut den andre kat'en med en sportskatalysator og beholdt original cat-back gikk bilen bedre, og fikk ikke minst en helt annen respons og spool up. Lyden forble helt uforandret. motorstyringa mi er så original som den kan få blitt. Har ikke hatt bilen på rulla nei, men stoppeklokka gjør en god jobb på 0-100 målingene. Og ikke minst: Når man skrur opp turbotrykket litt har det veldig stor effekt å fjerne katta. Siter -98 Nissan 200sx Racing s14a -87 Volvo 240 GL, vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gOOseman Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Dette er prøvd flere ganger.. Bytt kat med rør om du må fjerne den. HUSK det er ikke mange biler som går bedre av å bare fjerne kat. Motoren er laget for å gå med kat. Alle dere som er sikre på at en kat i god stand stjeler hester, prøv å finne dokumentasjon på dette. Du vil heller tape hester. Men lyden blir jo tøffere da! :) stemmer! bilen drar mye dårligere Siter Geir Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 stemmer! bilen drar mye dårligere en gammal bil gjer ikkje det, men en ny med lambasonde både før å ette kat, vil du få et fucka blandingsforhold. pluss at der er minimalt me motstand i nye kater, men på en gammal bil so er der forskjell Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg