Gå til innhold

245 bakluke. gammel vs 90+

Ranger emnet


Kristian S.

Anbefalte innlegg

Er det sant at noen av 90+ baklukene er lagd i aluminium? Eller er det bare tull?

Ruster de like fort som den eldre typen?

 

Kjøpte ny bakluke fra Veng i våres og den har begynt å ruste allerede.

Det er kommet en del rust under gummilista på baksida der stålet er bretta rundt. Hvis dere skjønner hva jeg mener?

jævlig plagsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterendes det der da...standard på begge stv'ene jeg har hatt å, pipler fram!

Men ja...fra 1990 og opp så blei dem hvertfall lagd i noe som ikke ruster så mye, om det er aluminium vet jeg ikke. Du kjenner igjen disse ved den brede lista og større bakrute. Er ingen "bretter" på denne luka, egentlig mye penere enn den tidligere!:)

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit at det ruster i ripene jeg har klart å lage, men ellers så burde den holde i et par år syns jeg. En eller annen luring burde lage luke i glassfiber eller noe.

Har lyst på en 90+ luke, men det har dem ikke på Veng fx. Hos Volvo skulle de ha 7000 for en luke av gamle typen. Da koster vel den nye enda mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettern min har en helt ny ubrukt bakluke, kan høre om det er 90+ eller -.

Den er ikke gjort noe med siden han fikke den pga motoren hans røyk og bilen blei vraka :(

 

Sist jeg så den virka den strøken!

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90+ lukene er MYE penere og ruster MYE mindre.. men fortsatt ruster de. det oppdaget faktisk volvo så raskt at fra og med 93 årsmodeller så er bakluka i aluminium.

 

men det er jo sjelden vare.. det kan faktisk hende 93 luka er billigere hos volvo. for alle som kjøper ny luke kjøper enten 90+ eller 93 luka i aluminium.

 

eller for å si det på en annen måte: HVEM betaler 7000kr for gamle typen luke som ruster bare man ser på den? :D

 

Edit: 7000 er vel pluss lakk også tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA vil jeg ha en 93 mod alu luke. basta bom!

Det var en 93 mod 245 classic som sto på brdr London i våres. HAdde kræsja som en jævel. Motoren var blitt skvist helt inn mellom forsetene. Den var rustfri ellers, med helt strøken bakluke. Men det var ikke lov å kjøpe deler av den før dem hadde undersøkt den.

Angrer som en jævel på at jeg ikke dro tilbake senere og kjøpte den.

 

Betalte 1800 for luka på veng. med rabatt. og 800kr for lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettern min selger den han, men han veit ikke om det er 90+ eller -...

Den blei kjøpt i 2003 til en 84 mod. Men kan få tatt no bilder av den så får de som har peil si åssen det er!!

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår