Gå til innhold

Hvilken subwoofer ville DU kjøpt? :)

Ranger emnet


BoomBoxx

Hvilke to 12" ville vært DITT valg for denne prisen?  

56 stemmer

  1. 1. Hvilke to 12" ville vært DITT valg for denne prisen?

    • Alpine Type-R (2005-modellen)
      18
    • Soundstream Van Gogh (VGW-12)
      22
    • Infinity Kappa Perfect 12.1D
      15
    • Phoenix Digital (ukjent merke, GODE SPECS, HALV PRIS)
      2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter og funderer på hva slags subwoofer jeg skal dytte i bilen neste gang. Valget står mellom følgende høyttalere:

 

2 stk Alpine Type-R (12", den siste modellen)

 

2 stk Soundstream Van Gogh (12")

 

2 stk Infinity Kappa (12")

 

2 stk Phoenix Digital (12")

 

Alle disse oppsettene gir lyd som er fin til musikk, og samtidig byr på mye trøkk til en billig penge! Samtlige valg koster under 4000,- ferdig levert, unntatt Phoenix Digital som koster 2000,-. VELDIG gode spesifikasjoner for så lav pris, selv om navnet trekker litt ned for merkefreakenes del! :P

 

Så nå i valgets kvaler, fisker jeg etter litt meninger fra dere.

 

Hva ville DERE ha kjøpt? Stem deres valg over her, og forklar gjerne hvorfor med et innlegg! :)

 

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke Morel til skampris, så det er uaktuelt! :)

 

Pioneer er uaktuelt, jeg vil ha noe ikke ALLE andre har! :P

 

Soundstream frister litt, må jeg si. Hørt mye godt om Van Gogh, og har hørt T4 med egne ører. Og kjent dem, for å si det slik.

 

Noen som vet hvor jeg kan finne TS-parametre for Type R? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

 

Jeg har vel ikke direkte gjort noe galt, men jeg forventer ikke å få rabatter fra alle og enhver heller. I tillegg så kjenner jeg ikke personlig en som importerer Morel! ;)

 

Nå er det ingen som påstår at elementene til Morel er på samme nivå som Alpine eller Soundstream (de er sikkert bedre). Men de koster tilsvarende!

 

Når jeg (som et eksempel, altså) kan få to splitter nye, fine, Alpine Type-R 12" for 3600,- (hvis jeg henter dem selv), må jeg bli overbevist om at JEG føler jeg får like mye for pengene om jeg skulle kjøpt ett element fra Morel til samme pris.

 

"To meddelmådige elementer er ikke bedre enn ett bra", sier folk. Mulig, men jeg forutsetter at prisen ikke er høyere enn de to til sammen! Og hva slags element slår to Van Gogh eller Type-R til 3600,- da? Det er jo godt under butikkpris (hvor syke de enn er, selvsagt)! :)

 

Forresten - hva er galt med Infinityen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekg INFINITY'en om du vil ha kontroll på bassen, den gir helt klart best lyd også. har testet slike, og de låter bra.

Ganske enig med deg, men jeg er meget usikker på hvor bra Van Gogh'en er i forhold til Perfect 12...

Vet de er bra begge to, men holder en knapp på ∞.

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår