super_truls Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 har en 91' passat 1,6 tdi og lurer på om noen her på forumet vet hvordan jeg kan få en fin plystrelyd av turboen? har hørt at det kan hjelpe med åpent kon filter? noen her som har prøvd? mvh. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Med konfilter får du bare sterkere lyd fra turboen. På Navara`en til en kamerat høres det ut som dynamostøy. Du har nok en resirk ventil på motoren din. Enten kan du ta den vekk eller bytte ut med en RFL. Det første alternativet er skadelig for turboen ved høyere trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 En arbeidskollega har K&N filter på sin AT Hi-Lux TD.Hører veldig fin plystrelyd fra den ja. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Hvis det er POV lyden du er ute etter, så går ikke det på diesel ettersom den ikke har gass spjeld. Men er det bare susinga fra turboen du vil ha er det gode råd over her. Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Stille på trykk+ konfilter kiddie Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super_truls Skrevet Januar 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 takker for svar:D Mvh. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Januar 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2006 Det går ann med "dumpventil" på TDI. En bekjent av meg har det på Golfen sin og det funker bra! :D Les selv: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=64736&highlight=Dumpventil Se side 2 og 4. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kane Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Å si at ting ikke går er jo en drøy påstand, er jo klar over det og dreit meg ut på det... Alt går selvsagt hvis man bare vil det nok... Men den vil jo kun låte kult så lenge det er på en diesel og ha null funksjon. Ante forresten ikke at det var så mange VAG folk her på forumet som syntes pys lyden fra dumpen hørtes fæl ut! Har enda tilgode å se en styla turbo-VAG uten denne remedien... Siter Matpakketransport: 85 Volvo 740GL Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI 740 hugges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super_truls Skrevet Januar 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 takker igjen for svar:D Mvh. Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gasell Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Hadde en golf GTD som lagde skikkelig poff vær gang du slapp opp gassen. Satt en ventil orginalt på denne. Dette sitter ikke på vanlig golf TD. Gikk en slange fra toppen på dieselpumpa og inn på innsuget. Tror dette ble styrt av noe vacum. Siter Calibra Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet Januar 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2006 Hadde en golf GTD som lagde skikkelig poff vær gang du slapp opp gassen. Satt en ventil orginalt på denne. Dette sitter ikke på vanlig golf TD. Gikk en slange fra toppen på dieselpumpa og inn på innsuget. Tror dette ble styrt av noe vacum. Er trykk som går inn til dieselpumpen.. værtfall der jeg har koblet inn TT-måleren.. har tenkt å prøve å sette på dump på min nå.. har fått tak i magnetventil.. da har jeg tenkt å ta vakum fra vakumklokken.. Trur dette kan bli litt tøft jeg kiddie Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 ta vekk heile eksosanlegg driten. det har jeg . bråker ikke myye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Januar 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 har en 91' passat 1,6 tdi og lurer på om noen her på forumet vet hvordan jeg kan få en fin plystrelyd av turboen? Du kan hamre forsiktig på akselen så turboen får ubalanse. Alle turboer hyler en stund før de tar kvelden. ;) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super_truls Skrevet Januar 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2006 takker for alle svar... men har desverre ikke bilen lenger:( Hevet kjøpet pga. myye som ikke kjøper oppga når jeg spurte.. Bilen var vist heelt ok. men viste seg at bilen trengte nye deler for ca.5k... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 du får kjøpt popp off sett til TD biler. da har man bare en mikro bryter på gass pedalen å en magnet ventil som lager vakum å en helt vanlig domp ventil.! Skal handle em sånn mot sommeren til min hiace td Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg